Zwangerschapsdiabetes en op koolhydraat-armdieet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Princess81, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Even een snelle update, ik word morgen 4-11-10 ingeleid en hopelijk mama van een heel mooi kindje!
    Dan kan ik weer lekker opknappen en marsepein eten;)

Liefs Selma

2. Tese

Tese Niet meer actief

Jeetje Selma! Wat onverwacht! En zo vroeg al, maar wel te begrijpen al sik zo hoor wat jij allemaal hebt...

Heel veel sterkte en succes morgen! Laat je weten hoe het gegaan is?

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede morgen dames, eventjes niet geweest maat zit dan ook in Spanje :)

Selma: succes meid!!!!!en je mag je pas weer melden als je kindje geboren is ;)
    xxxx

Hier gisteren ietsje minder, heb 2 keer ondersuiker gehad..........2,5 pffffff das echt een zwaar klote gevoel hoor!!!!!!dacht echt dat ik dood ging hahahahaha

xxxxx

4. Tese

Tese Niet meer actief

Mmmm als ik naar de insuline in mijn pen kijk zitten er 2 luchtbellen in, lijkt mij niet horen. Weet iemand dat?

Selma ben je al bevallen?

5. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Geen idee, is dat bij je andere insulines ook? Anders zou ik het ff overleggen met je diabetesverpleegkundige morgen...

Ik had gelezen in het decembermama-topic dat Selma idd is bevallen ;)

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    luchtbellen is normaal, de pen stopt voor de luchtbellen er mee :)

7. Tese

Tese Niet meer actief

Weet je het zeker? Ik ben zo bang dat die luchtbellen meegespoten worden. En ik weet wat er dan kan gebeuren..

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hihih ja dat had ik de eerste keer ook en heb de insuline ampule toen gewisseld. Nu ben ik er achter dat je de pen niet verder kan draaien op een gegeven moment en de belletjes zitten er dan nog in :)

liefs Es

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    heb dit trouwens ook gevonden en kun je ook proberen :)

Aanbevelingen
    Het lijkt raadzaam vóór elke injectie de insulinepen te ontluchten door 2 IE insuline weg te spuiten met de pennaald naar boven gericht en dit zo nodig te herhalen totdat insuline uit de pennaald komt. De belangrijkste reden hiervoor is om te controleren dat er daadwerkelijk insuline uit de pennaald komt.

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    niet voor elke keer spuiten maar gewoon nu 1 keer voor de luchtbelletjes :)

11. Tese

Tese Niet meer actief

Je moet ALTIJD voor je gaat spuiten 2 eenheden wegspuiten. Dit om de lucht uit de naald te halen. Het is namelijk erg gevaarlijk om lucht in jezelf te spuiten.
    Ik heb net nog even nagevraagd en er mag ABSOLUUT GEEN lucht in een ampul zitten. Dus als je dat hebt moet je em meteen weggooien. Is gevaarlijk.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    bij de mijne dus niet....hangt waarschijnlijk van het soort pen af ;)

13. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Op 4-11-10 om 15.35uur is onze Fiona geboren met 35 weken! Ze woog 2600 gram en ligt op de neonatologie afdeling. Ik ben op vrijdag naar huis gegaan. Fiona doet het goed. Ze zal daar nog wel even moeten blijven, totdat de sonde eruit is en ze goed groeit.
    En mijn bloedsuikers, wauw die zijn alweer mooi gedaald! Ook mijn leverfuncties zakken alweer, dus ik eet weer marsepein en dropjes, heerlijk!

Meiden zet 'm op nog even volhouden.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Gefeliciteerd! Wat een schatje om te zien zeg! Kom maar lekker bij en geniet van je kleintje!

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Gefeliciteerd!!!!!!geniet er lekker van en jij mag tenminste lekker snoepen met sinterklaas hahahaha :)

xxxxxx

16. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Selma: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Fiona! Wat fijn dat de bloedsuikers en leverfunctie weer normaal is. Hopelijk mag jullie dochter snel mee naar huis.

Ik ben vanmorgen bij de ass gyn geweest. Pfff, wat een doos zeg, moest alles nog gaan navragen aan de gyn en wist het zelf ook allemaal niet zo. Donderdag moet ik naar de dietiste voor een aangepast dieet en voor de dagcurve. Over 2 weken weer terug naar de gyn en een groeimeting. Ze heeft nog wel even gekeken op de echo en het hoofdje alleen opgemeten en dat zag er zo goed uit.

Mijn waardes waren:
    nuchter 5,6
    1 uur na suikerdrankje 10,6
    2 uur na suikerdrankje 7,6

Mijn eerste 2 waardes waren verhoogd zei ze..

Als het dieet helpt dan mag ik daarna weer naar de verloskundige, helpt het niet moet ik ook naar de internist en ga ik ook nog aan de medicatie/spuiten.

Liefs Jojoba

17. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    ik heb diabetes type 1 en dit is mijn tweede zwangerschap maar mijn eerste met diabetes ik moet minstens 4x per dag insuline spuiten en 8x per dag mijn suikers controleren in het begin van de zwangerschap verliep dit allemaal prima en het kindje lag mooi op de gemiddelde lijn maar toen ik vanochtend weer bij de gyn, op controle kwam en het kindje weer gemeten werdt zagen ze dat het buikje in verhouding van de rest te groot is volgende week wordt er weer gekeken naar de verhoudingen van de groei
    maar ik maak me toch een beetje zorgen,
    hoe zit dit bij jullie krijgen jullie ook elke week een groei echo van de baby? en hoe zijn bij jullie dan de verhoudingen van de groei?
    liefs lexy

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hoi Lexy,

Ik heb 2 weken geleden een groeiecho gehad en toen lag de meid 2 weken voor op groei. Vrijdag moet ik weer naar de gyn en dan zal ik wel weer een afspraak moeten maken. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, dit hoort er nu eenmaal bij.

19. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo dames,

ook ik heb zwangerschaps diabetes. mijn eerste dochter woog na 42.3 weken zwangerschap 5110 gr en is geboren met een spoedks... zat klem... goh.. de verlosk heeft dit gemist. heb toen ook een keer een dag curve gedaan waar naar nu blijkt wel waarden boven de 7 in zaten maar daar is niets mee gedaan.
    nu onder behandeling bij de gyn en daar uit voorzorg bij 24 weken glucose test gehad... boven de 7 dus naar de diabetesverpl. ging een tijdje goed maar met 27 weken toch aan de insuline. nu ruim 34 weken zwanger.... steeds hypo's vooral na de lunch en het avondeten... dus nu maar de helft gaan spuiten van wat ik deed... steeds 8 ipv 15. en 's morgens al niets meer... ben even het nieuwe schema aan het zoeken... maar voel me steeds niet geweldig herkennen jullie dit??? moe en beetje wiebelig op de benen.

maar heb eigenlijk een vraag voor iemand met ervaring. ik wordt met 38 weken ingeleid met een ballon katheter... hoe ging dat bij jullie...hebben jullie goed ervaringen. en mocht jullie kindje bij jullie blijven of moest het naar de kinder afdeling????
    ik hoor heel graag jullie ervaringen

groetjes marij

20. Tese

Tese Niet meer actief

Kom je toevallig uit belgie dat ze je inleiden met 38 weken? Ik hoorde in ieder geval dat het daar standaard is. Mijn ziekenhuis doet het pas met 40 weken.

Ik herken wel wat je zegt. Toevallig is mn suiker nu aan het veranderen. Ik hoef van de ene op de andere dag niets meer te spuiten! En ik spoot ook best veel! Dat hoort erbij bij dit termijn volgens de internist en diaverpleegkundige. Maar ik moet wel donderdag even naar de gyn omdat het ook kan liggen aan de placenta die minder zn werk doet. Moet nu ook goed in de gaten houden hoe vaak ik mn kindje voel. Wel eng op zich als ze dat weer zeggen, maar tot nu toe voel ik haar goed.

Deel Deze Pagina