Misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bumpie, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Wanneer is dit bij jou weggegaan? :( killing me

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vorige zwangerschappen rond de 14/16 weken.hier hielp en helpt nu ook weer okugest van vsm.en thee drinken valt beter dan water.cola wil bij sommige ook wel eens beter vallen.
    Mocht je het niet trekken/niet goed kunnen drinken, de huisarts kan je evt medicijnen voorschrijven tegen de misselijkheid.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    De vorige week kon ik met 13 weken stoppen met emefasene en met 17 weken was het echt over. Het begon toen ook in week 6.

Nu sinds 2 dagen weer helemaal mis. Ik krijg opnieuw emefasene en heb daarnaast een seaband om mijn linker pols. Daarmee is het te doen. Maar man man, het idee dat het weer 11 weken duurt maakt me moedeloos.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    hier 16 weken en nog steeds overgeven en misselijk 😧

5. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn zoon tot zo'n 14/15 weken. Maar toen was het een stuk minder erg als nu!
    Ik heb 24/7 last van enorme misselijkheid en maagzuur. Overgeven doe ik niet veel, maar ik ben wel echt al weken gevloerd door de misselijkheid, ik kan écht niet veel. Teveel prikkels kan ik niet aan want daar wordt de misselijkheid alleen maar heviger van. Midden in de nacht misselijk wakker worden..
    Ik heb Emesefane gehad, dat hielp kort, ik heb nog eventjes Suprimal (gewoon te verkrijgen bij de Etos of apotheek zonder recept want het is een middel tegen reis/wagenziekte en bevat dezelfde werkzame stof als in Emesefane maar dan sterker).
    Vorige week zaterdag mentaal even een inklap moment gehad, voelde me zo ontzettend schuldig tegenover mijn lieve peutertje en mijn man.. Toen verwees een vriendin me door naar een homeopaat. En jeetje! Door die vrouw ben ik van de bank/bed af! Daar ben ik allang erg blij mee. En de verloskundige maakte me dinsdag echt in en in gelukkig en zo blij als een kind door me 3! Dagen vooruit te zetten 😆😃 '3 dagen minder lang misselijk!' Was mijn opmerking.
    Ik hoop echt dat het bij dit kleintje ook rond de 14/15 weken over is.

Ik heb echt diep respect voor vrouwen met HG die dit de volle 9 maanden hebben met zélfs eindeloos overgeven! Respect!

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heb het nog!

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje werd het na 12 weken minder en was het met 14 weken over. Daar had ik mij nu ook op ingesteld maar merk er nog niks van dat het minder wordt :( overgeven is wat minder maar heb de hele dag dat misselijke gevoel, eet slecht en vooral 's middags lig ik alleen maar op de bank. Mn peuter heeft nog nooit zo veel tv gekejen als de afgelopen twee maanden. Heb twee weken emasafene gekregen maar hielp maar een beetje. Nu heb ik gembercapsules. Sterkte!!! Het is pittig!

8. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    #8 Soullady, 5 feb 2016
    Laatst bewerkt: 5 feb 2016
    Tot week 21 bijna elke dag overgegeven. Bij mij hielp cola (zonder caffeinne en suiker) en kermisbiscuitjes. Toen ging ik 50% werken bij week 21 stoptte het overgeven (toevallig of niet??). Nu groeit mijn buik mega snel. Nu sinds een week weer regelmatig misselijk (bijna week 29).

Ik gaf over ondanks emasefene.

9. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Al heel vroeg weer weg, zo'n 9 a 10 weken..dat was zo bij elke zwangerschap.
    Eerst elke x in de stress, later toen alles steeds goed bleek te zijn, blij dat het weg was :D

10. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Jeetje er valt geen touw aan vast te knopen. Hoop dat ik gemiddeld ben en gewoon rond 14 weken de misselijkheid uit kan zwaaien. Ik kan nu echt nog niet zonder Emesafene en t is in week 9 erger geworden dan de weken ervoor. De vk zegt door de bewegingen van de baby. Het ziet er dus niet naar uit dat het nu al verminderd. :(

Ik trek het niet om dit de hele zwangerschap te hebben.

11. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Dat begrijp ik.. dat is het andere uiterste..
    Laten we hopen dat het verminderd.

12. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik ben ook zoooo misselijk! Maagzuur heb ik er soms ook nog eens bij!
    Dit had ik de vorige zwangerschap ook, maar bij de zwangerschappen van mijn zoon en dochter helemaal niet.
    Ik ben nu de hele dag misselijk, hoef niet te spugen maar echt gewoon constant misselijk, word al misselijk wakker, super vervelend.
    'S ochtends droge beschuitjes eten en water of ranja helpt even, maar daarna is het terug. Vette dingen als chocolade kan ik niet verdragen...
    Lees graag mee naar jullie tips. Krijg je die medicijnen pas als je moet spugen of ook als je constant misselijk bent? Het belemmerd me echt in mijn dagelijkse leven zo, heb nergens energie voor en lig het liefst met een dekentje op de bank of in bed, maar dat kan natuurlijk niet met twee kinderen waarvan een basisschoolgaand kind...
    Super frustrerend en de dagen kruipen voorbij.
    Wat is een seabelt?

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Eerste zwangerschap van 6 tot 14 week. Bij dochter begon ik pas met 14 weken en kon toen meteen 3 weken in ziekenhuis blijven (infuus, sonde, medicatie). Ben tot 22e week misselijk geweest, maar onder controle met medicatie. Nu een goede 2 week misselijk, maar overgeven deed ik pas toen ik er een griep bij pakte afgelopen dagen

14. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Precies vanaf 12 weken werd het minder en volgens mij bij 14 weken helemaal weg. Succes, even volhouden nog ;).

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    eerste zwangerschap van 6 tot 9 weken misselijk zonder spugen
    tweede zwangerschap van 7 tot 18 weken misselijk met af en toe spugen
    derde zwangerschap van 6 weken tot de bevalling misselijk met 5/10 keer spugen per dag,
    vierde zwangerschap van 6 weken tot de bevalling misselijk met 50 keer per dag spugen, emesafene en primperan hielp niet, 5 keer een week opgenomen geweest met uitdroging,uit eindelijk met 18 weken zofran gekregen, dit hielp super, hoefde nog maar 10/15 keer per dag te spugen, 8 keer moeten spugen tijdens de bevalling zelf,

het kan dus echt elke keer verschillend zijn, in mijn geval werd het steeds heftiger en duurde steeds langer

ik hoop voor jou dat je er rond de 16 weken sowieso vanaf bent

16. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    precies dat :)

bij mij hielp het om echt elke 1,5 a 2 uur iets te eten en dan het liefst droge crackertjes, evergreen, sultana, dat soort zaken.

17. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Hoop het zo meiden!

Deel Deze Pagina