2 weken terug hadden we de 20 weken echo. Nu is ons mannetje tot nu toe continue eigenwijs en ook dit keer lag hij er niet optimaal voor. De echo duurde naar mijn gevoel te lang en de echoscopist bleeft maar focussen op het hartje. Toen ik uiteindelijk vroeg of er iets was zei ze "ik weet t niet. Durf niet te zeggen dat t goed is maar ook niet dat t niet goed is" Ze dacht een afwijking te zien maar wist t niet zeker. Na 50 minuten heeft ze een collega erbij gehaalt die het hart op een andere manier in beeld kreeg en samen hebben ze uiteindelijk bevestigd dat alles gewoon in orde was. Toch heb ik sindsdien een "raar" gevoel. Ben enorm geschrokken en voel me niet compleet zorgeloos en gerust. Weet niet goed wat ik hiermee moet met dit gevoel...
he meid, ik snap goed dat je wat ongerust bent. Nu zeg ik als buitenstaander: als ze zeggen dat het goed is kun je daar van uitgaan, maar als ik de mama was geweest die daar had gelegen was ik ook niet zo stoer geweest. Ik zou zeker even contact opnemen met de vk en vragen wat dat precies was. Ook aangeven dat je er nog niet helemaal gerust op bent. Misschien als ze beter uitleggen wat ze dachten te zien en waarom ze nu zeggen dat het goed is klinkt het voor jou goed en ben je er geruster op.
je kunt altijd de vk nog even navragen. maar als ze zeggen het is goed dan mag je daar van uit gaan en anders verwijzen je echt wel door!!!!!!!!!! bij ons was de 20 weken echo niet goed (echodense darmen) wij zijn toen doorgestturd naar het ziekenhuis meerdere keren extra echo's gehad (ze wouden nog een vruchtwaterp. doen maar dit hebben we geweigerd ) naar mate de weken voor bioj gingen werden de darmen steeds beter van de kleine hij is thuis geboren en kern gezond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je foto's meegekregen? Konden ze het 4-kamerbeeld duidelijk zien? Dat is wel belangrijk namelijk.
Ik weet wat je voelt, bij Ms K hebben ze ook heel lang naar het hartje gekeken. Ze konden niet zien of de aorta wel goed aangesloten was. Ze zenuwen gieren dan door je keel. Uiteindelijk draaide ze heel snel iets en heeft vk razendsnel een foto van het hartje kunnen maken en toen was de aorta (voor hem) wel goed te zien en was alles goed. Leg gewoon je vk uit hoe je je voelt en vraag desnoods om een extra echo, gewoon doen en vragen als je denkt dat dat jou wat rust kan geven. Hier is toen de vk door gegaan met andere dingen en heeft hij op ons verzoek aan het einde nog een keertje naar het hartje gekeken, toen lag ze er beter voor en was het ook voor ons (met enige uitleg) duidelijk te zien.
God dat kan ik me bij eef ook nog herinneren, ze konden haar kleine hersenen in eerste instantie niet goed zien.. Gelukkig heeft ze di wel Als ze hadden getwijfeld dan had je echt wel wat gehoort meid, maar soms liggen ze er gewoon niet zo mooi voor en dan is het ff zoeken..
Supergoed dat je om een extra echo hebt gevraagd. Ik hoop dat ze dan alle onzekerheid weg kunnen halen. Anders blijft het toch knagen, ook al zeggen ze dat er niets aan de hand is... Wij mogen volgende week, blijft toch altijd spannend...
bij de 20 weken echo van mn 2e dochter was het precies zo! had ze ook iemand erbij geroepen om te kijken. alles bleek toen ook goed! mn dochter is kerngezond. tuurlijk ben je geschrokken nu, maar als ze twijfelen kijken ze t echt wel goed na, of laten je terug komen of ze verwijzen je door! ik hoop dat je na je volgende echo wat gerustgesteld bent. xxx
Hier met de 20 weken echo ook heel lang naar het hartje gekeken en telkens terug komen op het hartje.. Ik lag daar ook zo van; zou er iets niet goed zijn??... Uiteindelijk zei hij wel dat het er goed uit zag, gelukkig. Maar het blijft na de tijd wel even door je hoofd spoken dat er te lang op gekeken wordt. Bij m'n 1e zwangerschap werd gelijk gezegd dat het hartje er prachtig uit zag en is er ook niet zo lang naar gekeken, dus dit was heel anders. Maar erg fijn dat je een extra echo krijgt en hopelijk zijn je twijfels straks helemaal weg.
Juist omdat ze er zo lang naar hebben gekeken, en nog iemand erbij gehaald, denk ik dat je ze wel mag vertrouwen nu ze toch zeggen dat het goed zit. Het komt op mij over dat ze het echt niet goed in beeld kregen, niet dat ze iets hebben gezien wat mogelijk niet klopt. Maar goed dat je het hebt aangekaart bij je vk, en fijn dat je een extra echo krijgt voor de geruststelling.
Nee dat is het niet. Ze zei dus echt iets te zien wat er niet hoorde maar dat kon zo lijken door de ligging. Maar goed, we mogen volgende week nogmaals dus dan word ik waarschijnlijk wel geheel gerust gesteld.