Verstopte neus, wat na otrivine?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annelke, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Dames,

Morgen heb ik de otrivine neusspray al 5 dagen gebruikt.
    Ik probeer zo lang mogelijk de tijd tussen de sprays te gebruiken, maar na 12u kan ik niet meer. T zijn ook echte dikke geel groene snottebellen.

Ik weet dat ik nu minimum 2 dagen geen otrivine meer mag gebruiken, maar ik heb zo n schrik om weer niet te kunnen slapen.
    Neusspoeling, stomen, ajuin aan bed, gemberthee, honing, het helpt allemaal niet.

Is er eventueel nog een tussenoplossing om die 2 dagen te overbruggen?

Bedankt!

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Gewoon Otrivin blijven gebruiken zolang nodig!
    Ik gebruik al vanaf november elke avond....

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Is otrivine hetzelfde als xylometazoline? Anders zou je die nog kunnen gebruiken (max 1 week).

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oei dat is echt lang! 1 wk is de max wat wordt aanbevolen als je zwanger bent.
    Neusspray is sowieso verslavend dus pas op! Mn schoonmoeder komt er niet meer vanaf, neussprayverslaving is geen geintje..

5. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Idd, otrivine is xylometazoline.
    In de bijsluiter stond 5 dagen daarmee dat ik dacht dat het maar 5 dagen was. Dan kan ik het nog gebruiken tot zondag.

Ik durf het toch niet langer te gebruiken uit schrik er afhankelijk van te worden...

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Goed stomen boven een bak heet water? Misschien komt het dan wat meer los.
    En zoutoplossing mag je zo lang als nodig gebruiken. Al werkt het minder goed.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik dacht dat je die helemaal niet in de zwangerschap mocht gebruiken zelfs ivm mindere werking placenta. Alleen zoutoplossing en stomen.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Mijn vk heeft otrivine etc afgeraden, maar een zoutoplossing mag je gewoon blijven gebruiken!

9. Koon

Koon Niet meer actief

Het mag wel. Staat namelijk in de bijsluiter. Max 1 week.
    Maar als het met een zoutoplossing te verhelpen is dan is dat natuurlijk altijd beter.
    Misschien kan je het alleen 1x voor de nacht doen en voor de rest regelmatig met zoutoplossing sprayen.

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik weet het! Ik kamp er al 14 jaar mee... Op en aan

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit vind ik echt een slecht advies.

TS, het is nu ook belangrijk dat je goed slaapt, dus dan is neusspray wellicht voor nu toch even de oplossing. Je kunt misschien de kinderspray proberen, is minder schadelijk, en bij mij werkt het altijd even goed.
    Je kunt het ook even met je verloskundige overleggen. Zijn weet vast wel wat wel en niet verantwoord is.

12. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Er staat niet voor niks op zo'n gebruiksaanwijzing dat het niet langer dan een week mag. Ik heb al jaren een allergie en krijg er ook een speciale neusspray voor. Die mag ik sinds de zwangerschap niet meer. Dat zegt genoeg. Zo ook voor Otrivin. Je voelt soms letterlijk het snot weg fikken, zeg maar. Het is gewoon agressief spul.

Ik heb dus, omdat ik mijn normale neusspray niet mag, al maanden last van een verstopte neus..Ik word echt gék! Maar ik mag ook alleen maar stomen en wat zoutoplossing :/

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mijn huisarts en vk zeggen dat het geen kwaad kan! Ik heb het ook eerst nagevraagd

14. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ben al heel de dag aan het stomen en zoutoplossing aan het gebruiken maar helpt echt niets.
    Ik ga nu nog 2 dagen de spray gebruiken vlak voor het slapen zodat ik dat nog heb en morgen fysiomer sinusspray halen op aanraden huisarts. Is veilig in gebruik, een nieuw product dus hopen dat dat iets doet!

15. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Otrivin is echt schadelijk, zoals alle chemische neussprays. Ik raad je aan een goede Klassiek Homeopaat te raadplegen. Zo wordt je gezondheid in de basis sterker gemaakt in plaats van onderdrukt en kun je zelfs van chronische neusklachten afkomen. Ik had chronisch kno problemen, om de haverklap keelontsteking en pijnlijke voorhoofdsholte ontsteking. De kno arts wilde me zelfs opereren! Gelukkig niet gedaan. Jarenlang heb ik allerlei chemische troep van artsen gebruikt, niks hielp. Door behandeling homeopaat nu al 3 jaar klachten vrij op kno gebied!!!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Echt de gouden tip:
    Een ui snijden en op een bordje naast je bed leggen.
    Doe dat al jaren als ik verkouden ben. Geen gesnuif met neussprays.
    Mijn dochtertje was laatst ook enorm verkouden. Na het uitje was er niks aan de hand en sliep ze echt heerlijk.

17. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Neusspray voor kinderen proberen, daar zit minder Xylometazoline in. Verder het niet vaker dan 1x per dag te gebruiken, bijv voor het slapen. Dan proberen af te bouwen tot je verkoudheid over is.

18. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Mijn huisarts zei gisteren: 1 week is vaak te kort om over de verkoudheid heen te komen. 2 weken is in de zwangerschap ook geen probleem. Maar niet langer. Dan moet je echt stoppen anders raak je verslaafd (ken dat probleem ook en dat is echt niet fijn).

19. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Wat raar dat er zoveel verschillende dingen gezegd worden. Mn huisarts zei ook dat het niet mocht (als t echt nodig was wel de baby/kind variant)
    Gebruik zelf wel eens vicks op mn borst en onder mn neus, werkt ook wel :)

20. LSQ

LSQ Niet meer actief

Je zou nog ounnen kijken naar de neussprays van vsm. Er zijn twee verschillende. Ik weet niet uit mijn hoofd of je het ook tijdens de zw mag gebruiken, maar dat zal vast worden vermeld in de bijsluiter. Deze neussprays mag je itt otrivin etc ook langer gebruiken.

In plaats van met zoutoplossing te sprayen, kun je ook voor flacons kiezen (of zelf maken) en dit door je neusgaten (proberen te) gieten. Wanneer je neus vol zit, wat er in laten lopen, even wachten, en er weer uit laten lopen.

Beterschap!

Deel Deze Pagina