Emesafene bijwerkingen,werking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Welke bijwerkingen hebben jullie van de emesafene? Ik heb het idee dat ik er hoofdpijn van krijg en duizelig van wordt. Zou dit kunnen?

Helpt het medicijn bij jullie?

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik word er moe van ..kan meestal wel een tukkie doen na het tabletje .....Het werkt deze zwangerschap redelijk bij mij ....bij de vorige niet ...maar toen was ik wel heeeeeeel erg misselijk ;)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Bij mij hielp emesanefe niet (had hyperemesis). Wel kreeg ik er darmkrampen van. Heb zelfs nog even gedacht dat het placebo's waren...

4. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    het hielp goed tegen de misselijkheid
    werd er wel duizelig van en heeel afwezig kon ook niet autorijden
    daarom ben ik er toen weer mee gestopt

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij mij deed emesafene echt helemaal niets. Zat op een gegeven moment in het ziekenhuis op 4 zetpillen per dag en nog aan het overgeven. Werd er wel heel suf van. Kon er idd lekker op slapen. Hoop voor jou dat het wel werkt!

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik had geen bijwerkingen, en de werking het zorgde ervoor dat ik niet meer over gaf, misselijkheid werd er helaas niet door afgenomen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Geen bijwerkingen. Ook ik had het idee dat het niet hielp, maar tegelijkertijd durfde ik ook niet te stoppen. Want stel nou dat het zonder de emesafene nog een stukje erger zou zijn.

Duizeligheid had ik ook, maar ik had een lage bloeddruk. Dat schijnt gerelateerd te zijn aan zwangerschapsmisselijkheid. Hier hielpen dropjes om die reden ook goed tegen de misselijkheid.

8. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik werd er altijd heeeeeeeel duf en duizelig van

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hey meid,

Ik heb ze in het begin van de zwangerschap gebruikt i.v.m overmatig braken en vaak misselijk...
    Ik werd er heel moe van en was af en toe duizelig....

Bij mij hielp het overigens wel!

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    bij mij hielpen ze niet. ik had zelfs het idee dat ik er misselijker van werd. En werd er erg duf van.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is heel bekend, dat had ik ook. Steeds toch maar nemen want wat als het nou nog erger zou zijn zonder...

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik werd er nog misselijker van... Net als Deelight Hypermesis geconstateerd bij mij en kwam dus geen einde aan het overgeven maar Emasefane vond ik echt dubbel niks.

Moe en nog misslelijker. Bij mij hielp Primperan wel iets beter.
    Succes!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Helaas schreven ze nog geen primperan voor toen ik zwanger was. Wel jammer, begrijp dat het veel beter werkt dan emesafene.

14. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Idem hier!

15. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bij mij helpt het prima!
    Ik was de hele dag aan het kokhalzen en braken en was de hele dag misselijk. Nu gaat het stukken beter, kan m'n eten weer binnen houden! Bij mij helpt het dus super! Maar ieder lichaam is weer anders!

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Primperan moet ik eens onthouden voor een eventuele volgende zwangerschap. Bij de eerste symptomen van misselijkheid ga ik er direct werk van maken. Ik wil niet weer in het ziekenhuis eindigen.

Hier trouwens ook hyperemesis.

17. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    primperan werkt bij mij dus ook goed! alleen toen de hyperemesis op zijn ergst was, spuugde ik ook nog wel een door de hoogste dosering heen. Maar dat was doorgaans niet zo erg dat ik opgenomen moest worden.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hielp het heel licht maar ik werd er zoooo suf/duf/slaperig van... en tja er moet ook gewoon gewerkt worden en daarvoor een stukje in de auto dus ik wilde het niet riskeren en ben er na een weekendje weer mee gestopt.

19. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Bij mij hielp het een klein beetje maar na een dag of 3 helemaal niet meer, heb toen huilend de dokter gebeld. Hierna kreeg ik domperidon, na 2 zetpillen kreeg ik telefoon van de dokter dat ik ze beter niet kon nemen ze waren niet helemaal veilig (!!). Hierna kreeg ik primperan, dit hielp erg goed! Niet meer misselijk en gewoon kunnen eten.

20. hier ook een primperan gebruiker en daarbij nog 1 capsule per dag van de omeprazol.

hier werkte de emesafene ook niet.

Deel Deze Pagina