5 weken en 3 dagen zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bernadine, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernadine

    Bernadine Lid

    22 mei 2019
    73
    39
    18
    Vrouw
    hele goedemiddag, aanstaande mama's

    ik duf eigenlijk niet blij te zijn met de zwangerschap, en ik voel me eigenlijk ook nog altijd niet zwanger, vorig jaar zijn wij namelijk onze eerste kindje verloren met 7,1 week. nu 5 maanden later ben ik op nieuw zwanger, en beetje bang dat het weer mis gaat. omdat ze zeggen dat kans op miskraam net zo groot is als een gezond kindje te krijgen.
    maar nu ik 5,3 weken zwanger ben, ziet al mensen in me omgeving dat ik een klein buikje ga krijgen.
    is dit normaal? dat het nu al op valt? wij hebben namelijk nog niemand verteld, alleen aan 1 familie lid omdat ze zelf ook zwanger zijn, en ik me mond niet te lang stil kon houden.
    kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht zwaar tillen, dus geen zware boodschappen.



    wat zijn jullie ervaringen met het zicht op een klein buikje,





    https://www.nodapp.nl/banner/rainbow/s0/2020/1/19/zw-banner.jpg
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    De kans dat ze het snel tegen je zeggen is klein, als je niet zwanger zou zijn beledig je iemand er flink mee. Gewoon wat lossere kleding dragen.

    Ik heb door zwakker buikspieren en de hormoonbehandeling met 6 week een eh beste ronde buik nu dus heb gewoon los zittende blouses en broeken met elastische taille.

    Als er geen afwijkingen zijn bij jou dan is 1 miskraam geen reden om te denken dat de kans 50/50 is. Kans op een goede zwangerschap is stuk hoger dan dat je een miskraam krijgt. Zelfs als heb je 3 miskramen achter elkaar gehad; de kans op een goede succes is hoger dan de kans op nog een miskraam.

    Het hoort er helaas bij die angst, juist als het eerder is misgegaan.
     
  3. Bernadine

    Bernadine Lid

    22 mei 2019
    73
    39
    18
    Vrouw



    in 2004 heb ik ook een miskraam gehad, alleen toen wist ik niet dat ik zwanger was, en dit was ook niet gewild en nu ik met me partner bijna (22-6) een jaar samen ben en in begin al had aan gegeven dat ik wel een kindje wauw, 3 dagen na dat we relatie kregen, (had geen kinder wens meer na de miskraam, en alles weg wou laten halen) wouden we alle bij graag een kleine van elkaar, ben in juli gestopt met de pil en 31 okt raakte ik voor eerste keer zwanger van me partner, waren we in de wolken, maar nu zijn we erg terug houdend, hebben wel gezegd als de echo goed is en hartje klopt maken we pas bekend. dan ben ik wel 7,2 weken zwanger maar langer kunnen wij onze mond niet meer houden, we willen het zo graag naar buiten brengen. langzaam aan beginnen we wel weer van te genieten, en hebben al een bijnaam voor onze kleine, (net als bij de eerste is de bijnaam FRODO) maar komende week zal ik sowieso nog rustiger aan doen, omdat toen mis is gegaan.
     

Deel Deze Pagina