waarom zo'n ramp?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door M28, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    vraag het mij toch af. waarom vinden meiden het echt zo'n ramp om overtijd te lopen?
    misschien piep ik zo wel anders, maar een weekje meer of minder. je bent al met verlof, kan zo weinig doen als mogelijk.. is het zo erg overtijd te gaan?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Vind jij het leuk om langer dan gehoopt te moeten wachten op iets geweldigs?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat het gevaarlijk is.

mij boeit een week langer niet maar het is gevaarlijk gelukkig laten ze je hier niet meer doorlopen en word je vaak bij 40,5 in geleid

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bovendien denk ik dat vrouwen met bekkeninstabiliteit of ischias (of andere kwalen) ook niet teveel overtijd wensen te lopen.

5. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik loop nog niet overtijd maar heb nu al zoveel pijn en voorweeen dat k snachts loop te huilen in mn bed en hoop dat hij zich snel aan gaat kondigen. ik denk dat niet alleen ik maar nog meer vrouwen dit zullen ervaren.

6. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    wat ik zeg, wellicht piep ik straks ook wel anders..
    en als je natturlijk BI hebt of wat dan ook begrijp ik het heel goed.. maar genoeg vrouwen voelen zchook nog prima met 41 wkn

7. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    omdat ik bang ben om overtijd te gaan.. Nederland is 1 van de weinige landen die je zo lang laat door lopen tot 42 weken
    In andere landen word je gewoon met wk 40 geholpen

plus daarbij Ned staat heel hoog qua geboortesterfte en ik denk dat dit ook wel te maken heeft dat men vrouwen zo lang zwanger laat doorlopen..
    En de baby is af dus waarom zou je uberhaupt nog 2 weken langer door moeten lopen ???

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    voor mij was het zo dat je je focust op een bepaalde datum: DE uitgerekende datum. Vanaf het begin sta je al te popelen om je kindje af te zien en vast te houden en je focust je op die ene datum: DAN wordt hij/zij geboren! :D En dan gaat die datum voorbij... En nog een dag.... En nog een dag... WANNEER KOMT IE NOU?!?!
    En idd als je allerlei lichamelijke klachten hebt kan het ook niet snel genoeg gebeuren. En ik ben het idd eens met Amfy en Chaartje: er zijn meer risico's. Nu is het natuurlijk ook zo dat die uitgerekende datum geen vaststaand feit is. Bij de termijnecho's kan met de gebruikte methode 3 tot 6 dagen mis gegokt worden! Dus 6 dagen over tijd kan eigenlijk precies op tijd zijn :p

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Omdat het de geweldigste dag van je leven is en je wil niet dat die wordt uitgesteld!!

En aan het eind ben je het ook écht wel zat! Niet kunnen slapen, niks meer kunnen..

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Omdat ik zo nieuwsgierig ben naar ons wonder, daarom wil ik niet overtijd lopen. Iedere dag is er dan 1 teveel.
    En ik voel me verder heel goed, kan zo nog 2 maanden aan vast plakken. Maar nee, de drang naar ons kindje is toch net wat groter en je leeft echt naar DE datum toe, ook al weet je dat dit niet hoeft te zijn.

11. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    dank jullie wel, bedoel het ook niet om iemand voor de kop te stoten.. maar vroeg het me echt af...
    Mijn meiden zijn prematuur geboren, dus dan zit je wat anders met je uitgerekende datum..zeg ook altijd dat ik in juni ben uitgerekend en heb dat gevoel van leven naar uitgerekende datum niet echt. Leef meer van week naar week en ben blij als ik 37 weken haal.. daarna vind ik alles goed (fysieke conditie nog even niet megerekend, want die ervaring heb ik niet)

12. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Omdat ik erg nieuwsgierige ben naar ons kleintje en omdat ik mezelf helemaal dood verveel hier thuis!

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Het heeft meerdere redenen, zoals ook wel te lezen is.
    Het kan gevaarlijk zijn, je wilt je kindje zien, je bent er klaar mee...

Ik kan het nog wel vrij goed handelen, ondanks flinke bekkeninstabiliteit. Ik kachel gewoon dom door, zij het wat langzamer en iets minder soepel :D
    Als ze er over 2,5 week nog niet is zal ik misschien wel anders piepen. Ik ben vreselijk nieuwsgierig naar haar (ik droom er zelfs over, echt hele bizarre dromen), maar ik kijk ook vooral heel erg uit naar het moment dat mijn lichaam weer van mij is.

Dat klinkt misschien niet zo heel aardig, maar ik ben dat gefrunnik en gedoe wel zat eigenlijk. NooNooman die elke avond met z'n hoofd op m'n buik wil liggen, vind ik irritant nu, maar ik wil het hem ook niet ontnemen want hij voelt verder niks dus het is voor hem hartstikke speciaal. Ik kan niet meer op m'n buik liggen en dat lijkt me echt zoooo lekker weer. Gewoon even snel bukken om iets te pakken, normaal je nagels lakken, schoenen aantrekken, met een sprintje naar boven rennen, een uurtje slenteren in de stad zonder gevolgen, zonder na te denken gerookte zalm of haring van een buffet pakken en niet bang zijn dat het eventueel niet vers is, normaal naar het toilet kunnen, lekker weer een wijntje drinken, 's nachts weer goed slapen en vooral niet wakker worden voor een toiletbezoek, geen maagzuur meer...

Wat een klaagzang eigenlijk he :) :D Zo bedoel ik het absoluut niet hoor. Die dingen overheersen niet en dat laat ik ook niet gebeuren, hou het graag makkelijk voor mezelf, maar nu de uitgerekende datum dichterbij komt merk ik wel dat ik weer heel erg uitkijk naar mijn eigen lichaam en kunnen. Je krijgt er ongetwijfeld wat ongemakken voor terug (aambeien, flubberbuik etc.) maar volgens mij haalt dat 't niet bij wat ik hier boven schreef.

14. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik heb daar wel schrik voor, mijn dochter had op 38+4 weken al in het vruchtwater stoelgang gemaakt dus stel je eens voor wat er zou gebeuren zou ze tot 42 weken blijven zitten .. is gevaarlijk!

En zoals anderen zeggen.. je kijkt 9 maand uit naar een bepaald datum waar een GROTE gebeurtenis zal plaatsvinden en dan uiteindelijk nadert die dag en gebeurt er gewoon niks!
    Dan is het enkel en alleen afwachten .. en kan je niks doen

15. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij mijn eerste was ik 15 dagen over tijd. Verschrikkelijk vond ik dat omdat ik zware bekkeninstabiliteit had en niet eens meer de trap op kon.
    Maar als je nergens last van heb zou ik het ook niet erg vinden

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Omdat je graag je kleine wondertje na al die maanden wel eindelijk eens in je armen wil houden!! En natuurlijk als je al veel last hebt van voorweeën of andere dingen is het ook niet prettig. Een zwangerschap duurt 40 weken en elke dag extra is er één te veel ;)

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Mijn moeder gunt mij gewoon dat ik tot 42 weken doorloop.. Die vondt het een hardstikke mooie tijd en vondt het fijn om de baby zo dicht bij haar te hebben..
    Maar ze heeft dan ook geen last gehad van een indalende baby, de baby (ik dus) zat hoog, geen voorweeën/harde buiken.. En ze kon alles nog, als het aan haar had gelegen had ze nu nog rond gelopen;):p

Ze snapt nu ook echt niks van mijn zwangerschap, met nu al harde buiken, wel gewoon misselijkheid en alle andere kwaaltjes zo'n beetje.. Ze kan der echt niet bij.. :)

Het zal dus ook verschillen per vrouw denk ik zo..

Gr.
    Carlien

18. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond het dus helemaal geen ramp! Ik ben bevallen bij 40+6 en wat heb ik ontzettend genoten van die laatste week. Ik vond zwanger zijn echt fantastisch. En natuurlijk vond ook ik de laatste weken zwaar worden. Maar o wat genoot ik desondanks toch van de trapjes, de hikjes, het lieve gewurm in de buik. Vond het heerlijk om haar nog zo lekker dichtbij me te dragen. Ik was zeker ook wel nieuwsgierig naar de kleine, maar inderdaad, een week meer of minder maakte mij echt niets uit!

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja ik herken het eerlijk gezegd niet hihi.. Buiten het feit om dat het risico's met zich meebrengt vind ik het helemaal niet erg om over tijd te lopen hoor. Bij mijn zoon moest ik met 39+4 ingeleid worden v.w. zwangerschapsvergiftiging maar ik wilde eigenlijk helemaal niet :p Ik vond die buik nog veel te fijn. Ik heb wel énorm last van ischias gehad toen en ik heb het nu weer heel erg maar toch.. laat mij maar rondhobbelen hoor :D
    Natuurlijk ben ik nieuwschierig e.d. maar ik vind zwanger zijn ook zo leuk en eruit is eruit he :)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vond het niet fijn omdat het redelijk gevaarlijk kan zijn en had geen zin in inleiden. Uiteindelijk kwam ze vanzelf 10 dagen overtijd.

Zoontje zou sowieso al snel moeten komen omdat ik wat problemen had bij de eerste bevalling, maar die kwam gelukkig spontaan voor de 40 weken.

Deel Deze Pagina