zwangerschapsdiabetes onder controle?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chantal02, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik eet ook 2 x per dag een stukje fruit. mag eigenlijk een halve per keer maar fruit gaat goed qua waardes. ik heb contact gehad met de diabetesverpl. en ze gaat overleggen met de internist of ik toch geen langdurende insuline voor de nacht moet zodat ik 's ochtends wat lager start.

ik zit regelmatig na het eten om 8.1 ong. raakte hiervan in de stress, maar zij gaf aan dat het streven tussen 4 en 7.8 is, maar dat dit niet heel erg is hoewel mooier is als ik tussen de streefwaardes blijf.

hoe is je bloeddruk nu dan?

2. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    oja wat ik helemaal lekker vind ik magere yoghurt met slagroom 's avonds. daar kijk ik echt naar uit. slagroom maak ik met zoetstof. ook eet ik regematig doppinda's en walnoten. heb je nog iets te doen en vind ik lekker.

welke lekkere dingen eet jij wel eens dan?

3. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Mn bloeddruk is niet super maar gaat redelijk. Vandaag om 1400u echo en gynaecoloog. Daar kwam bloedprikken, urinecheck en ctg bij dus was 3u later eens klaar haha. Wel status quo met lab dus dat is oke. Alleen groeit ie nu wat minder (2weken tijd net geen 200gr aangekomen) dus mogelijk placenta die niet meer helemaal top is. Bij mn dochter had ik bij 37wk al 2cm ontsluiting en placentaverkalking dus kan wel eens hetzelfde zijn!
    Zondag weer naar zkh voor controle

Ik kan genieten van een lekkerbekje en mn waardes blijven goed dus elke woensdag haal ik er een haha.
    Af en toe een magere optimel kwark citroensmaak.

Ik ga nu ook ff rustig zitten om te eten. Normaal at ik vaak ff uit het vuistje, nu wat rustiger wat wel helpt om verzadigd te raken

4. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    fijn dat je bd meewerkt zeg! dat geklep naar het zh wordt je wel zat he? net wat je zegt je zit er zo weer een paar uur voordat je naar huis kan. maarja alles voor het goede doel....

fijn dat ze het goed in de gaten houden. volgens mij kan je placenta ook minder goed werken door de bd toch? ik neem aan dat ze gaan inleiden zodra de kleine buiten de bm beter lijkt te groeien dan erin?

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ja wel tegenstrijdig he, 2 weken geleden was ie op de 8 a 9 pond geschat nu echt niet meer. De diabetes laat juist groeien en de bd niet :p

Ik word sowieso bij 38wk ingeleid en hoop de 37 te gaan redden met al die complicaties. Denk zelf van wel, maar je weet maar nooit.
    Als hij echt gaat afwijken halen ze hem eerder.

6. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ja op zich wel t mooist als het kan blijven zitten tot 38 weken maarja het moet allemaal wel gaan natuurlijk! ik hoop voor je dat je het nog 2 weken kan uitzingen! hier heb ik s nachts ook insuline gekregen. vond ik wel even spannend omdat je dan slaapt maar is goed gekomen. zit nog niet ideaal qua waardes dus nog steeds bezig met instellen

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wel vervelend! Ik hoef gelukkig alleen voor het avondeten insuline en hou het nu wel goed.
    Nacht lijkt me ook spannend inderdaad!

Ben nu thuis druk met zieke dochter. Griep enzo.. dus de tijd gaat, helaas daardoor, ook sneller. Veel slapen samen overdag ;) de nacht zal wat minder worden ben ik bang!

8. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik zit nu al op s nachts s morgens en voor de lunch helaas alleen voor het avondeten hoeft niet.

ook al een zieke dochter?hier hetzelfde tegen oorontsteking aan erg sneu! kan het altijd slecht hebben als ze ziek zijn.

fijn dat de tijd een beetje op schiet! elke dag is er weer 1 op deze termijn vind ik!

9. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ja je wilt het zo graag overnemen van zo'n kleintje.

Ze begon do op vrijdagmacht met koorts. Gister steeds 40 graden en buikpijn, hoofdpijn. Wel ff doktersassistent gebeld eind van de dag omdat ze ontroostbaar was. Extra paracetamol deed voor het moment wonderen.. vannacht amper geslapen en nog steeds hoge koorts en pijn achter haar oortje, opgezette klieren. Maar op paracetamol doet ze het nu goed. Ze eet alleen niks.
    Dus ik denk dat ik straks met haar op de bank 2uurtjes knock out ga haha.

Merk wel weer dat echte moedergevoel. Voor haar zorgen en mn grenzen over gaan.

10. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ach wat sneu is dat toch he? hier is het trommelvlies geknapt en ligt ze nu te slapen op de bank. wij ook de hele nacht doorgehaald draagt niet echt bii voor de suikerwaarde. mijn man gaat vanmiddag slapen zodat ik vannacht gewoon kan slapen hopelijk.

ja dat doe je voor je kind dat gevoel is gewoon zo sterk. wel rustig aan blijven doen hoor ook ivm je bloeddruk!

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ah zo sneu. Hier lijkt oorontsteking ook op te komen. Ik moet vannacht verplicht slapen van mn man haha. Als ze ziek is gaat ze in ons bed omdat ze echt 100x eruit komt, dan slaapt ze tenminste nog een beetje.
    Nu slaapt ze ook. Ff kijken hoe ze wakker wordt, mogelijk toch even huisartsenpost.

Ik ga nu ff tijdje onder een warme douche, heerlijk ff ontspannen, doet mn buik en rug goed! :)

12. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    hier gaat het precies hetzelfde of bij ons in of mijn ma bij haar in (heeft een boomhutbed dus ik kan niet meer zo makkelijk eruit met mijn dikke buik)

hier slaapt ze bijna de hele dag al zal het wel nodig hebben

een warme douche lijkt me ind lekker voor je buik! is ook goed voor je bd die van mij daalde altijd na het douchen

beterschap voor je meisje

13. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ze slaapt heerlijk in ons bed na bezoekje HAP. Oorontsteking is zich aan het ontwikkelen.
    Net met 40.3gr op bed gelegd en hopen dat ze de nacht door slaapt. Het ziekenpakket ligt al op onze kamer haha (drinken, pcm, neusspray, lippenbalsem :p)

Zo weer een warme douche en dan zelf ook lekker naar bed. Hopelijk reageert mn bd morgen bij de controle niet op de zorgen om mn dochter haha

Hoop voor jullie ook een rustige nacht!

14. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ach wat sneu zeg en hoge koorts hebben ze altijd vind ik. pcm doet hier vaak wonderen! hier ligt ook alles standaard klaar. gisteren nog ff xylometazoline gekocht dat werkt ook altijd goed vind ik. hoop dat jullie een beetje kunnen slapen ind. moet je op zondag weer naar t zh? veel succes alvast! en beterschap voor jullie meisje

15. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    De nacht was een ramp, elk uur heeft ze wel gezien en nu drinkt ze ook weinig tot niks terwijl het normaal niet aan te slepen is.
    Bloeddruk bij mij was eens redelijk alleen de kleine was te rustig dus anderhalf uur ctg en echo. Morgen weer terug. Ook lichte weeënactiviteit vond de gynaecoloog.

Nou ja, zo lekker met de kleine meid op de bank en rustig aan!

Hoop dat jouw kleine ook snel weer opknapt!

16. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    bah dat niet slapen en zwanger zijn met diabetes en een hoge bd is een ramp he? leuk idee altijd dat mama mag slapen maar als het erop aan komt wil je er toch zijn voor je kind he? spannend met die ctg ik hoop voor je dat t morgen beter is en anders dat ze je gaan inleiden? of zie je het nog niet zitten?

hier ook een wiebelige nacht en ook meteen slechte suikerwaardew bah daar kan ik zo van balen. paar dagen redelijk gisteren top en vandaag ineens niet goed keer. ik moet misschien nog beter aan de tijden houden, maar doordat ik s nachts zo slecht slaap blijf ik langer liggen etc...

veel beterschap en succes vast voor morgen!

17. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ja ik merk het ook aan mn suikers. Weer hoog op rare momenten. Ik wil er idd graag voor haar zijn, het gevoel dat ze mama nodig heeft.

Ik zie het nu niet zitten om in het zkh te zijn of te bevallen. Eerst moet mn dochter wat opgeknapt zijn.
    Hoop dat ie morgen dus goed is!
    Zal vast goedkomen, mogelijk was ie gewoon lui op deze zondag! ;)

Hie is het met jouw meisje?

18. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ja dat snap ik van je dochter het is niet echt comfortabel puffen als je weet dat je kind ziek is en jij er niet kan zijn! hopelijk is ze er snel doorheen. even een dagje wegbrengen voor je eigen rust doe je dan ook niet...
    zal voor.je duimen dat je ctg morgen beter is!

19. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    mijn meisje kan alweer iets langer op zijn dan gisteren. zit veel met haar handen in haar mond zag pukkeltjes op haar tong denk dat ze daar last van heeft. vind t moeilijk inschatten krijgt nog regelmatig een pcm en ligt veel bij ons in bed momenteel

20. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Zo sneu voor haar! Hoop dat ze snel opknapt

Ik heb mijn dochter kunnen overtuigen in haar eigen bed te gaan slapen met als belofte dat ze bij me mag slapen als ze wakker wordt. Ben benieuwd!
    Ze drinkt erg weinig dus nog ff aankijken morgen. Anders maar weer laten checken bij huisarts.

Deel Deze Pagina