Onbedoeld afvallen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ShadowCindy, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShadowCindy

ShadowCindy Nieuw lid

19 okt 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Ik ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger en heb gister mijn 1e echo gehad, alles was in orde en het hartje klopt:D.
    Waar ik me toch zorgen om maak is dat ik gewicht verlies. Ik ben vanaf week 5 flink misselijk geweest en hield daardoor bijna niks binnen, ook mijn eetlust ben ik al weken kwijt.
    Nu gaat het al een week wat beter en eet ik steeds meer (vaak wel met tegenzin, omdat het moet) en heb niet hoeven overgeven.
    Toch blijf ik vol ongeloof naar die weegschaal staren omdat ik blijf afvallen:( Ik ben in totaal al 6,5 kg kwijt.
    De verloskundige zegt dat dit geen kwaad kan omdat ik, laten we het zo zeggen, redelijk wat reserves heb maar ze wil toch dat ik het in de gaten houd.

Zijn er nog meer dames die dit zelfde probleem hebben of hebben gehad? Maak ik me misschien zorgen om niks?

Groetjes Cindy

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ja hier ook. Ben 8 kilo afgevallen tot m'n eetlust weer een beetje terug kwam. Nu bijna 13 weken zwanger en het eten gaat steeds makkelijker.

Bij mijn eerste bleef het tot 4 kilo beperkt.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik viel bij de eerste zwangerschap ook af in het begin. Wel iets minder, maar er zijn meer vrouwen die afvallen of niks aankomen. Ik zou me niet meteen zorgen maken, maar hou het inderdaad gewoon in de gaten.

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier 4 kilo afgevallen door misselijkheid en er is maar 2,5 kilo bij aangekomen. Sta dus -1,5 kilo nu en dat terwijl ik al bijna 34 weken zwanger ben.
    De verloskundige zegt dat het niet erg is, want ook ik heb reserves en de baby neemt wel wat het moet nemen. Ik eet nu (na mijn misselijkheid) gevarieerd en gezond, meer kun je niet doen.

5. Tripletrouble

17 jan 2017
    32
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik in de eerste 3 maanden 10 kilo afgevallen. Uiteindelijk kwam ik er 16 weer aan en beviel ik van een kerngezonde dochter.

Bij de tweede viel ik weer af, deze keer 'maar' 6 kilo en kwam ik er 14 aan. Blijf het gewoon in de gaten houden en probeer eens kleine beetje verspreid over de dag te eten. Dat wil nog wel eens werken, mijn verloskundige zei me vooral te eten waar ik zin in had omdat ik ook amper eetlust had. Het was belangrijker dat ik iets at dan wat ik at zei ze. Ik heb wel elke dag een vitamine supplement voor zwangere vrouwen geslikt tot mijn eetlust weer terug kwam, was niet perse nodig maar ik voelde me er prettig bij en kwaad kon het ook weer niet zei de verloskundige.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Bij de eerste 10kg afgevallen met spugen (van week 8 tot week 35 ofzo gespuugt). Bij de tweede 10kg afgevallen zonder spugen, alleen weinig eetlust.
    Hun hebben er niks van geleden, 4120gr en 3800gr bij de geboorte ;)

(Bij 3 en 4 nauwelijks afgevallen maar kwam ook niet aan tot circa 20 weken)

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben bij mijn vierde 12,5 kilo afgevallen dit was geen probleem de baby zelf pakt wel wat het nodig heeft en groeit er gewoon om

Na 18 weken begon ik weer een beetje aan te komen.

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bij alledrie de zwangerschappen afgevallen door de misselijkheid variërend van 5 tot 12 kg en uiteindelijk maar nauwelijks boven mijn startgewicht uitgekomen ondanks goed eten.en alledrie zijn ze gezond geboren al was de eerste te licht (maar dat had totaal niet met mijn afvallen te maken maar met de placenta )

9. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Hier hetzelfde... ik ben tijdens mijn drie zwangerschappen resp. 4, 8 en 4 kilo afgevallen. Na de 20 weken kwam de omslag en begon ik pas aan te komen. ;)

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.115
    17.123
    113
    Hier ook (best flink) afgevallen op het begin, stond met 28 weken nog op -3kg. Daarna is het aankomen rap gekomen, nu met ruim 37 weken zit ik op zo'n +6kg
    Ook hier een gezonde, goed groeiende baby die zelfs al de hele zwangerschap ruim een week voorloopt op groei :)

11. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    588
    113
    Vrouw
    Ik ben in de eerste maanden van mijn zwangerschap ook afgevallen. Vanaf 30 weken komt het er weer bij maar sta nog steeds op -2 kilo ten opzichte van het startgewicht.

In mijn zwangerschap mocht ik op gegeven moment niet meer afvallen omdat ik dan niet genoeg reserves zou hebben bij de bevalling

12. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Tijdens de eerste maanden ben ik door HG ook 8 kg afgevallen, dat was meer dan 10% van mijn startgewicht van 66 kg, dat volgens mijn gyn toch wel het maximum is.

Vooral belangrijk is dat je wel voldoende blijft drinken, ivm risico op uitdroging (vocht weegt ook best wat)

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn lichaam nu denkt: alle voedingsstoffen verzamelen!
    Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en die 8 kg zit er ondertussen bijna 3x weer aan! (nu 77 kg)

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij de eerste 6 kg afgevallen omdat ik geen eetlust had, na drie happen zat ik vol. Ergens na de 20 wkn begonnen de kilo's te tellen en ging eten ook beter, uiteindelijk was ik 14 kg bovenstart gewicht en mijn baby 4355 gram ;)...

Bij de tweede constant honger en dus ook veel eten, maar ook daar kwam ik pas aan na de 20 wkn. Op het einde door verminderde eetlust weer 6 kg afgevallen (tussen 35-40 wkn). Bij bevalling zat ik 14 kg boven startgewicht en mijn baby was 4520 gram.

Bij de derde had ik HG spugen en zeer slechte eetlust, ik ben toen vrij snel 8 kg afgevallen. Met medicatie is dat gestabiliseerd. Na de 20 wkn werd de eetlust iets beter en kwamen heel gestaag wat kilo's bij. Ergens bij de 32 wkn zat ik weer op startgewicht, uiteindelijk bij bevalling 6 kg er boven. Paar dagen na bevalling zat ik op -10 kg van mijn startgewicht... Baby was overigens 4260 gram.

Zolang je wel (gevarieerd) kunt eten/drinken is het over het algemeen geen reden tot zorg!

14. Suutje87

Suutje87 Lid

23 nov 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben de 2e maand 7 kg afgevallen.. woog 58 bij de start.. nu met 21 weken weeg ik 53 kg en al behoorlijke buik.. baby groeit goed 😊

15. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier ook beide keren veel afgevallen in het begin van de zwangerschappen. Geen overgewicht voor die tijd. Uiteindelijk beide keren twee kilo boven start gewicht geëindigd. Twee gezonde kinderen aan overgehouden. Geboorte gewicht 1e 2855 (meisje) en 2e 3740 (jongen)
    Zolang je niet bewust lijnt of meer dan 10 % van je startgewicht verliest. Niks aan de hand.

Deel Deze Pagina