Zwangerschapsfotoshoot tips gevraagd.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lorreke, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Hallo,

Binnenkort heb ik een zwangerschapsshoot erg leuk natuurlijk! maar helaas heb ik geen verstand van dit soort dingen.

Misschien hebben een aantal van jullie dit al gehad en kunnen mij hier iets meer over vertellen :)

Hebben jullie tips qua kleding ?
    Of misschien wel een tip qua mooie foto :)

De fotoshoot is gewoon in de studio dus niet buiten ;)

Alvast bedankt!

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Ik heb een schoot gedaan. Het is natuurlijk heel erg afhankelijk wat je eigen stijl is en wat voor type je bent. Ik ben best wel een hippie en wilde echt dat oer-moeder idee op de foto terug zien. Ik heb op de foto's dus niet zoveel aan zodat je mijn zwangere lichaam mooi kunt zien...

Ik heb echt veel van Google kunnen halen, succes!

lorreke vindt dit leuk.
  3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    #3 LadyKikker, 28 mei 2018
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
    Ik heb bij mn 1e een shoot laten doen.
    Wilde graag een foto met spijkerbroek (geen zwschaps broek, dus knoopjes los) met daarop een witte of zwarte bolero die je vast kunt knopen. Die is heel mooi geworden en sexy.

Ook samen met man. Allebei een licht blauwe spijkerbroek en wit t shirt met blote voeten. Ook mooi geworden!

En, maar dat moet je wel durven, voor een foto in mn blote kont gegaan. Om mn lijf een doorzichtige grote doek die mn man achter me (buiten beeld) vasthield. Heel moeilijk uitleggen, misschien kom je m op google tegen. Je ziet verder niks hoor maar voor het effect is het wel mooier als je geen ondergoed draagt.

En wat achteraf heel leuk is geworden, we hadden een felblauw autootje meegenomen en die op mn buik laten fotograferen. Toen ons zoontje was geboren, hebben we een newbornshoot gekregen. En dat autootje weer laten terugkomen maar dan met baby op de achtergrond.

En wat we zelf hebben gedaan maar dat kan een fotograaf ook wel denk:
    https://www.famme.nl/uniek-hoe-zwangerschap-en-moederschap-in-een-foto-gevangen-wordt/

Ben ik niet zelf hoor, als voorbeeld. (Mn eigen foto op een forum vind ik geen goed idee ;)) maar die foto is echt heel mooi geworden.

lorreke en Louise11110 vinden dit leuk.
  4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Pinterest heeft ook veel mooie ideeen als je zoekt op maternity fotoshoot/pictures oid.

lorreke vindt dit leuk.
  5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Oh advies wat ik ergens HD gelezen was: de dag van de shoot geen bh aan doen. Dat laat namelijk rode strepen achter die je op de foto’s ziet

Mango393 en lorreke vinden dit leuk.
  6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Jaa die foto staat al vast, die had ik al voor mijn zwangerschap gezien dat als ik ooit zwanger ben ik deze foto / zon soort foto wil. dus die staat idd al vast ;)

En spijkerbroek veel te warm op moment haha.. maar wel een leuk idee! hier word wit afgeraden ivm de achtergrond.

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Klopt dat zeggen ze ook van strak ondergoed ;)

Maar nog geen idee of de bh ook uit moet ivm shoot ofzo dus ik neem een tas mee met extra kleren

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    iemand anders nog tips ? :)

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik heb binnenkort ook een shoot gepland staan! Ik ga vooraf even met haar bespreken welke kledingstukken ik mee moet nemen, en kijken wat zij zelf in huis heeft. Daarbij heb ik zelf al uitgezocht welke foto's ik uit haar portofolio mooi vind, zo kunnen we vooraf al een hoop bespreken! Misschien is dat voor jou ook een idee?

lorreke vindt dit leuk.
  10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ja dat is handig inderdaad, zal eens contact opnemen.

Palmpje vindt dit leuk.
  11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Tip: pas van te voren de kleding en kijk of je het wat vind. Ik heb zaterdag een schoot in de natuur. Wil ook veel blote buik op de foto en had als idee om de draagdoek rond mij te draperen/spannen /knopen. Maar in de praktijk ziet het er niet uit haha . Ik lijk wel een Griekse godin !

lorreke vindt dit leuk.
  12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Iemand een idee waar je zo`n zwangerschapsjurk voor de foto voor een klein prijsje kan kopen en dat je hem dan ook binnen 1 week in huis hebt :) ? of huren?

@spruitjes hoe was je shoot vandaag?

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hey ja goed ! Volgens mij hele mooie foto's ! Wat ik zo kon zien op het kleine scherm van het toestel.
    Tikkie fris vanmorgen in het bos maar geen felle zon. Houden fotograven van.

Succes met jou schoot ! Geen idee waar je die jurken haalt. Weet je fotograaf het ook niet ?

lorreke vindt dit leuk.
  14. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij hadden ook blauwe kleine schoentjes op mijn buik,de rest van de foto zwart wit. Was heel leuk. Ik had een buitenshoot, een aantal in een shirtje en de rest in een bh.

lorreke vindt dit leuk.
  15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83

Mooi!!

Ja zij heeft wel zo`n jurk, maar vl heeft weer iets anders bedacht natuurlijk buiten deze shoot om haha..

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oh zo'n kleine accessoire vind ik wel leuk. Ik heb woensdag een shoot, maar gewoon buiten en ik hoef niet op de foto met een blote buik. Ik twijfel over de kleding. Maar denk gewoon aan een rok/spijkerbroek met hemd. Bij de vorige keer had ik een jurk aan, maar nu dezelfde jurk vind ik niets. Zoontje gaat ook mee op de foto.

lorreke vindt dit leuk.
  17. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Wij hadden een pak blauwe muisjes meegenomen en mijn vriend "goot" die van bovenaf leeg op mijn buik (buiten beeld). Is een hele mooie foto geworden!

lorreke vindt dit leuk.
  18. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik ben zelf fotograaf. Ik vind studiofotografie lastig.

Ik zou inderdaad de gehele dag/nacht ervoor geen sokken,bh's, onderbroeken die knellen ed aandoen ivm lijntjes die het op het lichaam achterlaat. Nou is het te photoshoppen, maar zou dat als fotograaf liever niet doen.
    Ook zou ik op pinterest naar voorbeelden van bepaalden stylen, sferen kijken. Als je fotograaf zelf geen eigen style of ideeën heeft (Zo komt het over vanuit je bericht) is het fijn om die te laten zien aan de fotograaf.
    Kijk naar voorbeelden en bedenk wat voor kleding je mooi vind en waar jij je jezelf in voelt. Kijk dan in je kast, pas het voordat je de shoot hebt zodat je nog tijd hebt iets anders te vinden. Ik kocht trouwens wel een voor mijzelf een kledingstuk, liet het kaartje er tijdens de shoot aanzitten en bracht t weer terug.

Succes en zorg er vooral voor dat je jezelf voelt!

lorreke vindt dit leuk.
  19. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Oja denk er bij je kleding vooral aan dat kleuren bij elkaar passen. Dat het 1 geheel is.
    Nu is dat in de studio minder van belang dan buiten. Ik heb wel eens foto's gemaakt van een meisje. Ze wilde in de natuur (bosachtige, dus groen). Heel mooi, met goude gloed van de ondergaande zon. Maar moeders had r kind een neon roze jurk aangedaan en dan met vel rode sneakers. Tja staat natuurlijk veel minder mooi bij de natuur. Dat zou meer passen bij een kleurrijke omgeving zoals een graffitivrijplaats oid.

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina