wanneer onder co van verloskundige en wanneer bij gynacoloog?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wendy339, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Ik heb even een vraagje,
    Ikzelf ben net gestopt met de pil en vraag me af met welke ziektebeelden in je naaste familie ik dus al automatisch onder co van een gynacoloog valT.

Ikzelf heb in mijn jeugd epilepsie gehad,nu al 10 jaar aanvals en medicatie vrij. Lijkt me dus dat dat geen indicatie meer hoeft te zijn,of toch wel?

Verder heeft mijn moeder hart problemen,ik dacht aangeboren weet dat ik er op getest ben bij mijn geboorte. Heb recent zelf ook ecg laten maken ivm hartkloppingen,geen bijz. waargenomen. Wel een hoge polsslag maar tensie is goed. Verder beide ouders astma/copd.

Mijn broertje heeft diabetes wat sinds 1 jaar geconstateerd is,wel type 1.

Zou u mij kunnen vertellen of er een kans is dat ik gewoon bij de verloskundige zou mogen blijven en of ik dan ook thuis zou mogen bevallen?Of hangt dit echt van mijn eigen gezondheid en zwangerschap af?

Bedankt alvast!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je mag inderdaad bij een verloskundige onder controle. OF je thuis kunt bevallen hangt af van het verloop van de zwangerschap. Er is nu geen reden om per se in het ziekenhuis te bevallen.

Mirjam

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Hoi Miriam,

Bedankt voor je reactie!
    Een hele geruststelling voor mij nu!Nu eerst maar zwanger worden!

Groetjes Wendy

Deel Deze Pagina