“Nog maar” 15/16 weken zwanger...

Discussion in 'Zwangerschap' started by roever, Feb 20, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roever

roever Niet meer actief

en pfff.......
    De tijd gaat zoooooooooo langzaam!!!
    Mijn situatie:
    Twee zoontjes van bijna 1 en 2,5 jaar
    Thuisblijfmoeder
    En nog steeds misselijk!
    En een mega midlifecrisis/depressie! :(
    (Waardoor ik oa helemaal geen zin heb om er op uit te gaan... het voelt alsof ik de kindjes echt op sleeptouw heb... :)
    En hoe gewenst deze baby ook is, ik ben er nu al helemaal klaar mee...

Hoe in godsnaam kom ik deze tijd door?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    In elk geval op tijd aan de bel trekken als er idd sprake is van een depressie.....
    Eventueel je huisarts bellen voor medicatie tegen de misselijkheid als dat t wat draaglijker maakt :)

En verder? Geen idee ;) pittig lijkt me vooral met nog 2 van zulke jonge kindjes om je heen....

Af en toe een oppas inschakelen? De oudste naar psz, dan kun je af en toe momentje voor jezelf inlassen om gewoon even niks te hoeven?

En zoveel mogelijk toch in de zon genieten straks ;)

3. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,224
    1,240
    113
    Probeer toch echt de deur uit te gaan. Vaak zie je er enorm tegenop maar het breekt de dag wel. Hier ook 2 jongens van 1 en 2,5 en inmiddels 39 weken zwanger. Bij mij kwam dat depressieve en lamlendige gevoel door zwaar ijzer tekort. Laat dat goed nakijken! En trek inderdaad op tijd aan de bel als de gevoelens verergeren. Heb je een netwerk die de jongens af en toe kunnen opvangen? Dat was hier echt heerlijk. Af en toe even een dagje/middag voor mijzelf. Even de stad in zonder die 2 druktemakers of gewoon een serie kijken. Verwen jezelf ook af en toe. Een heerlijke massage of pedicure bijvoorbeeld. Succes de komende tijd! Hopelijk voel je je snel wat beter.

4. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

Oct 29, 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Laat inderdaad je huisarts even je bloed controleren.
    Misschien zodra het beter weer word .. kom je los van je dip (als dat het is natuurlijk).
    Hier nu 18 weken zwanger en ik zit ook veel binnen maar hier zoontje van 3 die zichzelf goed kan vermaken dus dat scheelt.
    Succes !

5. roever

roever Niet meer actief

Ik ga sowieso as dinsdag naar de pop poli?
    Een gesprek van circa 1 uur met een psychiater, gynaecoloog en....?
    Ivm evt medicatie...

Ben me wel bewust dat ik hoe dan ook nu of straks na bevalling serieus aan t werk moet aan mezelf! Mentaal en fysiek!
    Bedankt al voor jullie reacties... fijn :)

kellox likes this.
  6. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,224
    1,240
    113
    Vooral ook af en toe echt iets voor jezelf doen. Je bent naast moeder ook gewoon vrouw. Goed dat je doorpakt, voorkomen is beter dan genezen. Je komt er wel, zet hem op :)

7. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    Mijn zwangerschappen verlopen ook altijd in misselijke toestand. Door die misselijkheid en vermoeidheid ben je zo beperkt en onderneem je niet snel iets waardoor je al gauw veel aan huis bent gekluisterd. Dit geeft ook een depri gevoel. Zodra ik het tweede trimester inging voelde ik me altijd beter. Lichamelijk beter voelen gaf me weer energie en kreeg weer zin in het leven en van alles te ondernemen. Misschien is dit bij jou ook het geval?

8. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
  9. roever

roever Niet meer actief

Hi!
    Wat lief dat je aan me denkt!!:)

Ja het gaat wel aardig goed!
    Nog af en toe met vlagen beetje misselijk maar verder niet, super fijn.
    Volgende week 20-weken echo en ik ben zoooooooooo benieuwd of we nog een derde zoontje zullen verwachten! :D
    (En anders is een meisje ook welkom hoor, haha)
    Ik voel alleen nog helemaal geen beweging en dat maakt me toch wel erg onzeker merk ik!!! :(

Mentaal zit ik enorm in de knoop, maar niet zozeer omtrent de zwangerschap meer dus.
    Ik probeer het wat te laten rusten en wil hier in de toekomst zeker mee aan de gang!

Share This Page