Zwangerschapsdiabetes toch normale bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissFluffy, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    dat van de placenta gaven en geven ze dus bij mij ook als belangrijkste reden voor het inleiden en niet zo zeer de grootte van de baby.
     
  2. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ah oke.. dat klinkt ook wel als een logischere reden. Groei kunnen ze immers meten.

    Ik heb vandaag een dagcurve bijgehouden van mijn normale ritme en zat steeds heel netjes rond de 4-5. 1 keer een uitschieter naar 7.4 vóór het avondeten, wat wel vreemd was. 2 uur na het eten weer 5.2 en ik heb vanavond eens extra veel gesnoept om te kijken wat dat doet. Kinder bueno, koetjesrepen en cola. En mijn waarde was nu net 4.9
    Ik denk dus dat ik helemaal niets hoef te veranderen, maar dat gaan we maandag bij de gyn wel horen.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier geen zwangerschapsdiabetes gehad maar 2x ingeleid en zou het zo weer doen.
    Toch gaf het mij rust dat ik wist van het inleiden want dan weet je wanneer het gaat gebeuren vooral de 2e x met opvang voor zoon 1.
    Heb het erover met je gyn/verloskundige hoe je het de vorige keer hebt ervaren.
    Je hebt ook best kans dat het gewoon zelf spontaan begint.

    Succes bij je afspraak hoop dat het allemaal meevalt!
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  4. Mbob

    Mbob Actief lid

    28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Heb ook Zwangerschapsdiabetes, met dieet onder controle. Mn gyn laat me niet langer dan 40 weken rondlopen heeft ze aangegeven.

    Ken zelf iemand ook die het had en die heeft onder goede controle 41 weken volgemaakt en is bevalling vanzelf begonnen.
    Uit eindelijk ligt de keuze natuurlijk bij jezelf! Ik ga vanaf 38 weken alle trucs proberen om de bevalling op te wekken zodat ik inleiden hopelijk kan voorkomen.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  5. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    dat zijn wel hele goeie waardes!
    misschien heeft het inderdaad met de ernst ervan te maken dat ziekenhuizen een ander beleid aanhouden. ?
    succes bij de gynaecoloog.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Hier ook de diagnose gehad met waarde van 8.2. Zolang je waardes netjes blijven ik heb bijv niet eens dieet veranderingen hoeven doen zal er nooit over inleiden gesproken worden. En vaak blijf je dan ook niet medisch maar mag je gewoon bij de verloskundige terug als de waardes mooi stabiel blijven. Dus nog geen zorgen nu!
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook idd.
    Althans, wel ingeleid maar niet vanwege zwangerschapsdiabetes.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  8. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.598
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    In mijn vorige zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetis. Was minimaal verhoogd (dacht 7.8, grens ligt nu iets hoger) ik had alles netjes onder controle met alleen een dieet. Mijn bevalling is spontaan begonnen met ruim 39 weken. Ze hadden mij niet over tijd laten lopen zeiden ze omdat in die laatste week mijn bloeddruk verhoogd was (grens geval vergiftiging) gelukkig was dit niet nodig.

    Ik heb nu sinds de 17de week weer zwangerschapdiabetis. Tot nu toe weer netjes onder controle met een dieet. Ik mag gewoon mijn bevalling afwachten, alleen laten ze gezien mijn geschiedenis liever niet over tijd lopen.

    Ik ben trouwens nu wel medisch maar dat komt door mijn overgewicht en niet mijn suiker. Dit betekend dat ik in het ziekenhuis moet bevallen maar dit mag wel met mijn eigen verloskundige
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik vind het wel verwarrend allemaal. Mijn waarde was na het drankje 7.8. Grensgeval in ons ziekenhuis. Ik moet toch op dieet. Na een week op dieet 1 dag 4x prikken. Maar eigenlijk weet je dus niet wat mijn waardes gemiddeld overdag zijn...
     
  10. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.598
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik moest beginnen met 3 dagen een dagcurve te maken. Afhankelijk daarvan werd er weer een nieuw behandelplan opgesteld. Ik moet nu 1x per week een dagcurve maken, als deze te hoog is moet ik een extra dagcurve maken. Ook is tijdelijk mijn nuchtere waarde te hoog geweest en daardoor moest ik 4 dagen lang iedere dag nuchter prikken. Ik moet in ieder geval iedere maandag mijn waarde doorgeven en als ik klachten heb of mijn waardes wijken erg af dan uiteraard eerder aan de bel trekken
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook zwangerschapsdiabetes gehad. Had het wel flink.... Na ctt 16.9

    Ik ben ingeleid met 36.5 wk omdat door de diabetes mijn placenta was aangetast en zoontje het zwaar kreeg in mijn buik.
     
  12. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    zagen ze het bij de echo dat er minder doorbloeding was?
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Was die vraag voor mij?
    Zoontje stopte met groeien, was na de groeiecho met 33 wk niet meer gegroeid en had bijna constant een hartslag van 200 slagen per minuut.
    Toen heb ik flowmeting gehad, die was eerst goed genoeg. 2 dagen later was het achteruit gegaan, de ctg was niet goed en toen ben ik ingeleid.
     
  14. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ja die vraag was voor jou .
    ok vandaar,ja de artsen zeggen inderdaad ook dat dat dus 1 van de risico's is van de diabetes.
     
  15. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik denk dat het heel erg afhangt vd groeiecho's straks. Bij mij kwamen ze er pas rond 33 weken achter dqt ik zw diabetes heb (wel net op t randje) omdat het buikje op p97 zit. Ik word nu in week 38 ingeleid omdat hij anders echt te groot gaat worden en dan ontstaan er meer risico's tijdens de bevalling. Als jouw waardes redelijk goed blijven en je baby niet te hard groeit kan ik me goed voorstellen dat ze niet gaan inleiden hoor. De angst om weer zo lang door te lopen kan ook tegen je werken in dit geval. Probeer er relax onder te blijven en dan komt hij mss wel gewoon 'op tijd'. Ik ga zelf wel nog voor m'n inleiding acupunctuur proberen om het natuurlijk op te wekken, mss ook een idee voor jou?
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  16. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tip. Ik ben alleen niet zo van de alternatieve geneeswijzen, dus niet voor mij :)
     
  17. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Jij gebruikte zeker insuline met zulke waardes? Hoe waren jouw waardes tijdens de behandeling dan ongeveer als ik mag vragen? Ik heb nml vaak uitschieters ondanks insuline/dieet, maar geen giga hoge volgens mij. 8.4 is wel matje maar meestal is het eerder 7.4-8.1 op 2 uur na het eten. Dan wordt de insuline na een paar dagen bijgesteld, gaat het weer een paar keer goed en daarna zijn ze weer te hoog.
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn waardes waren met heel veel insuline nog steeds te hoog. Meestal rond de 10. Ik spoot veel insuline. Langwerkend en kortwerkende voor elke maaltijd. Was niet naar beneden te krijgen ondanks streng dieet erbij.
     
  19. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ja hier, bij de eerste. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen maar dat had een andere reden. Overigens had ze ook in het vruchtwater gepoept dus ik moest wel. :roflmao:
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  20. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Wat erg, dat vind ik zo demotiverend he. Zit je daar je stinkende best te doen en willen die rotsuikers nog niet omlaag. Bij mij gaat het de laatste dagen niet zo denderend, ik zit steeds na het avondeten te hoog. Niet zo hoog als jij gelukkig maar wel een 8.5. Ik moet twee keer per week mijn waardes doorgeven aan de diabetesverpleegkundige en ik hoop eigenlijk dat ze de dosis wat flinker omhoog gaat schroeven ipv iedere keer die kleine stapjes, ik word er zo zenuwachtig van als de waardes niet goed zijn.
     

Deel Deze Pagina