Zwanger en fitness

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roxy1994, 2 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Hoi meiden. Ik ben sinds vorige week begonnen met fitness. en ben er 3 dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben!❤️ nou las ik dat als je voor de zwangerschap al sportte je gewoon door kan gaan en het juist heel goed is. Maar hoe zit het als je eerst (bijna) niet sportte? Ik krijg ook iedere dinsdag personal training vanaf aanstaande dinsdag, zal ik dit nu al melden aan mijn personal trainer (. Ben pas 3+3) of zou ik nog even wachten en gewoon trainen.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Gewoon trainen :) en je hoeft t niet te melden. Ik meldde het mijn fysio ook niet eerst. Gewoon je grenzen aanvoelen en zeggen dat je meer uithoudingsvermogen wil en kracht vooral arm en benen oid.

Ik heb tot 35 weken gesport fitness gedaan. Al was t op t laatst gewoon wat sneu bewegen op laag tempo

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    ik doe ook aan fitness. Lekker door bewegen. Beetje loopband en fietsen. Zou niet met zware gewichten in de weer gaan.

4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan trainen. Rustig opbouwen zal je PT sowieso doen als je vanaf 0 begint. Krachttraining is juist goed, je hebt je spieren hard nodig straks.
    Vanaf 12 weken mag je niet meer actief je rechte buikspieren trainen, dat moet je tzt dus wel melden. Bewegen is uit onderzoek gebleken van positieve invloed op je kindje, bevalling en herstel, dus zou lekker sporten!

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    In tegenstelling tot mijn voorgangers hier zou ik het wèl melden. Waarom zou je dat niet doen?
    Nu met nog geen 4 weken zal je nog weinig kwaaltjes hebben, maar je zal straks misschien ook last krijgen van vervelende symptomen als misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid. Misschien wel zo prettig als je PT daarvan op de hoogte is.

Daarnaast zou ik, als fitness leek, geen risico willen nemen dat ik bepaalde oefeningen doe die in principe niet geschikt zijn tijdens een zwangerschap.

Misschien til ik er iets te zwaar aan, hoor, maar persoonlijk mijd ik risico’s graag in de zwangerschap :)

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou het wel zeggen! Misschien word je schema dan ook wat aangepast. Verder zou ik wel lekker blijven sporten. Hoe fitter je de zwangerschap/bevalling in gaat. Des te sneller ben je weer fit na de bevalling (bij de meeste)

Roxy1994 vindt dit leuk.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook gewoon zeggen. Kan de pt er rekening mee houden. Niet alleen nu maar ook voor de rest van je programma.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Ik zou het niet nú al meteen zeggen, maar ik heb het wel met een week of 6/7 verteld, toen de eerste kwaaltjes kwamen. Dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden.

Deel Deze Pagina