Zwanger en op vakantie??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fliertje, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen/adviezen.. Gisteren positief getest hiep hoi!!!! Vandaag natuurlijk rond aan het zweven op mn roze wolkje maar er spoken natuurlijk ook weer 1000001 gedachten door mn hoofdje... Ik maak me ook druk over de vakantie we gaan over anderhalve maand 2weekjes naar Thailand... Nu zijn er een aantal vaccinaties vereist en we hebben hierover al gebeld met de GGD en de Travel clinic beiden zeggen wat anders (mevrouw van de travelclinic zei trouwens doodleuk tegen mn vriend dat 1 op de 3 zwangerschappen toch uitloopt op een mk, wat een ongepaste rotopmerking!!) We krijgen nou niet duidelijk te horen of ze de vaccinaties afraadde of de hele reis an sich... GGD was duidelijker die wilde gelijk een afspraak maken en het was allemaal geeeeen probleem ik moet daar alleen uitkijken met eten en drinken op straat... Nou erg verwarrend dus allemaal ... Heeft iemand van jullie ervaringen met het zwanger op vakantie gaan, vaccinaties of iets in die richting? Ik neem morgen sowieso contact op met de VK om te kijken wat zij hierover te zeggen heeft

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

2. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Gewoon lekker gaan, en misschien scheelt het nog per gebied of je en welke inentingen nodig hebt. Deet voor de muggen mag je niet gebruiken, maar bij de apotheek kun je ook citronella krijgen, dat helpt goed (bij mij beter dan Deet) of iets voor kinderen. Ik ben zelf nog 2 keer op reis geweest, en heb zelfs heel eigenwijs ook van de straat gegeten waar het er goed uitzag (maar ik kan dan zo ongeveer alles eten, zelfs India) maar als je je gezond verstand gebruikt moet dit goedkomen. Het zou zonde zijn en als je het laat liggen! Thailand is volgens mij ook nog relatief Westers dus zou echt geen probleem moeten zijn. Lekker genieten, want hierna kan het misschien een tijdje niet meer! Wat een stomme mensen werken dan daar bij die Travelclinic.

3. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!! Ja was echt een belachelijke opmerking maarja:)

En bedankt voor de tip om citronella te gebruiken ik wist zelf niet dat je geen Deet mocht gebruiken En idd waarschijnlijk onze laatste reis met zn tweetjes dus we gaan zeker genieten hihi!!

4. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Geniet ervan en laat je gewoon goed informeren!

Deel Deze Pagina