Hallo, Momenteel ben k ruim 34 weken zwanger. Nu is mijn lichaamstemperatuur vrij hoog, namelijk 37,8. Soms ook iets lager. Maar is in 2 weken dat k temperatuur niet lager geweest dan 37,3. Hoe mijn temperatuur was voor k zwanger was, weet k niet. Verder heb k m al die weken neit gemeten. Weet iemand of dat met de zwangerschap te maken kan hebben? Alvast bedankt voor de antwoord(en)
ehm stomme vraag misschien maar waarom temperatuur je jezelf dan? maak je jezelf alleen maar onrustig mee... zolang het geen echt koorts is kan t geen kwaad hoor zullen wel hormonen zijn, darom moeten mensen toch ook altijd temperaturen als ze bij hun ovulatie in de buurt komen? dor hormonen stjgt je temperatuur...
K moest mn temperatuur op meten 2 weken terug van VK, omdat k me dronken voelde. Later bleek dat gevoel door mn bloeddruk te komen. Aha, oke, dank je
Dat kan inderdaad door de zwangerschap komen. Hier was het voor de zwangerschap zo dat mn temp (op normale dagen) nooit hoger was dan 36.5. Nu komt ie niet meer onder de 37.0 (temp niet dagelijks meer, maar het gevoel blijft hetzelfde). Als je verder geen problemen hebt, zou ik me er geen zorgen om maken. Overigens heb ik een tijdje terug ook gelezen dat de temp in de baarmoeder constant zo'n 37.5 graden is, dus je eigen temp gaat dan ook automatisch omhoog.
Ik temp me werkelijk nooit. Ook niet als ik ziek ben haha. Maar ik weet wel dat ik het bloedje heet heb en zweetaanvallen, dus mijn temp zal ook wel hoger liggen dan normaal. Ik heb het normaal altijd zo koud.