zwangerschapsdiabetes vroeg in de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ailise, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ailise

Ailise Lid

1 dec 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik heb niet echt een vraag, maar zoek een beetje lotgenoten - ik ben 10 weken zwanger van mijn tweede en alweer twee weken aan de insuline vanwege zwangerschapsdiabetes. Met mijn eerste zwangerschap nog vers in het geheugen (mijn dochter is nu 7 maanden oud) kijk ik erg op tegen 7 maanden insuline spuiten en meten... (bij mijn eerste werd het pas bij 32 weken ontdekt en de 6 weken erna waren al zwaar....Ik vraag me af hoe ik de 7 maanden door moet komen.... Anyone?

2. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Bij ons in het ziekenhuis houden ze aan dat het vanaf 20 weken een zwangerschapsdiabetes is en als je eerder in de zwangerschap gestoorde glucoseswaarden hebt dat je een milde/ontwikkelende diabetes type 2 hebt waarbij met zwangerschap eerder uit de bocht vliegt qua bloedsuikers.......

Heb je tussen de zwangerschappen nog controles gehad met dagcurves of hba1c waarden?

3. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Pff. Ik heb zw suiker. Als ik het van jou lees om meteen in het begin de diagnose te krijgen lijkt me mega zwaar. Ik vind vanaf de 28ste week al verschrikkelijk. Ik hoef alleen mijn eten aan te passen. We hebben bij onderzoeken en echo's een clubje. Allemaal suiker tantes. Het heet help, zwangerschapssuiker. Kom daar gerust een kijkje nemen.

Deel Deze Pagina