Elke week de waarden mailen naar diabetesverpleegkundige. En 1 x in de twee weken naar gynaecoloog. Aangezien ik ver moet rijden naar het ziekenhuis mag ik de waarden mailen. Als ik bij de gynaecoloog ben mag ik altijd doorlopen naar diabetesverpleegkundige en/of dietiste. Ik ben 1 x bij de internist geweest. En nu moet ik weer in november naar de internist. Alles was tot nu toe goed.
Mochten jullie een iPhone hebben (misschien issie er ook voor Android, maar dat weet ik niet!), de app 'calorieteller' (NL)is ook erg handig om je aantal koolhydraten per maaltijd in de gaten te houden! Er staan echt zo veel producten in en het geeft meteen goed inzicht wat je kan eten of waar de uitschieters liggen! Mij helpt t in ieder geval goed!! Ik spuit dan wel sinds kort ook insuline, maar omdat ik daar vooralsnog geen baat bij heb, probeer ik gewoon nog via het matigen en spreiden van koolhydraten. Dat helpt beter. Ik heb dagelijks contact met diabetesverpleegkundige en 1x in de 2 weken de diëtiste. Ik vind t dan wel weer verwarrend dat de verpleegkundige zegt dat ik gewoon 3 maaltijden moet eten en dat daar de insuline op wordt aangepast en dat de diëtiste zegt dat ik op koolhydraten moet letten. Want dan lijkt me de insuline weer overbodig!! Wordt er een beetje kriegel van!! Ik ben ook bekend met koolhydratenarme diëten, maar ik ben dan weer bang dat je daar weer van gaat afvallen, wat dan nog slechter voor de baby schijnt te zijn dan zwangerschapssuiker. Best lastig om de balans te vinden!
Ik zag gisteren ook dat ik aan het afvallen ben. Gisteren meteen vette vis gehaald. Dus gisteren haring paling zalm en mosselen op. Verder een stuk worst tussendoor. En een extra melk tussendoor. Ik eet echt meer dan genoeg dus de baby komt niks tekort. Ik geloof ook zeker niet dat het erg is als je afvalt zolang je jezelf maar niet uithongert. Maar honger heb ik niet en ik eet genoeg fruit groente koolhydraten en melkproducten.