Welk middel nemen jullie tegen brandend maagzuur? Rennies? Maalox? Antagel..? En hoeveel nemen jullie in? Sorry voor alle vragen maar ik worstel er een beetje mee. Zit nu al een paar weken op zo'n 6 rennies per dag, vooral 's avonds. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een vloeibaar middel, maar ben vergeten welke het was en op zich werken de rennies ook goed, maar ik vroeg me gewoon af wat 'men' hier in het algemeen gebruikt en hoe dit bevalt
ik heb omeprazol (had ik al voor de zwangerschap) die schrijft mijn gyn standaard voor. 1 capsulle per dag en ik heb er helemaal geen last meer van de rest valt toch een beetje in de zelfde catogorie
Antagel neem ik zonodig, laat ik bij de apotheek maken. Voor mij werkt het goed, maar ik had ook vooral veel last van maagpijn door het vele spugen (hyperemesis) Mijn maag werd weer wat neutraler en rustiger hierdoor. Als ik het niet in huis heb en ik krijg maagpijn word ik gek.
Ik gebruik ook Antagel. En dan 15 ml voor het slapen gaan omdat ik voornamelijk s`nachts heel veel last van zuurbranden heb. Werkt bij mij uitstekend.
Ik gebruik Rennies. Tijdje terug Gaviscon geprobeerd en had het idee dat dat ietsje beter werkte maar daar zit een hele vieze smaak aan dus ben weer terug naar de Rennies gegaan.
Hier ook Antagel..neem het als ik last krijg (en soms voor het slapen gaan uit voorzorg). Werkt snel en is niet zo vies. Graviscon heb ik één keer ingenomen, maar moest er bijna van overgeven zo smerig.
Ik gebruik gaviscon. Het smaakje neem ik voor lief aangezien het direct werkt en voor de hele nacht. (mint) Anijs is veel erger.. Ik neem voor het slapen gaan 10ml in.
ik heb regelmatig nierstenen en dan kun je helaas beter geen rennies en gaviscon nemen, dus zit niets anders op dan vla tot nu toe. Gelukkig kan ik t er nog mee redden. vervelend is t wel.
Ik nam eigenlijk altijd al maalox.. dat is nu niet anders.. heb er gelukkig weinig tot geen last van..
kan je antagel eigenlijk zonder recept krijgen?? Ik heb het in de zwangerschap ook gehad idd maar weet het niet meer. Ik heb na een operatie veel last van maagzuur slik wel al 2x 40 mg omeprazol maar soms heb ik er nog last van neem nu gaviscon vloeibaar maar daar moet ik steeds van kokhalzen zo goor
Ik neem rennies maar probeer er echt niet meer als twee per dag te nemen, ivm teveel calciumcabonaat. Dit probeer ik dan uit te stellen tot 's avonds als ik naar bed ga, want dan is het meestal het ergst.
@Ninja, ja je kan Antagel gewoon kopen. Het is volgens mij alleen verkrijgbaar bij de apotheek. (hier tenminste nergens anders kunnen vinden).
Hier heb ik in het begin Rennies gehad. Toen het daarmee niet overging naar de huisarts gegaan die heeft me toen Maalox Forte suspensie voorgeschreven (deze kun je gewoon bij de apotheek halen). Dit mag je 4x per dag 10ml (en als het dan nog niet helpt, mag je verhogen naar 20ml ... zonder risico voor je baby). Dit een lange tijd geprobeerd en het ging gewoon goed. Ik heb voornamelijk alleen in de nacht last van maagzuur. Nu gebruik ik weer Gaviscon omdat het naar mijn idee beter helpt ... maar het is wel smeriger vind ik.
Maalox, werk veel beter als Rennie, da hielp bij op een gegeven moment niet meer. Nu heb ik omeprazol, dat werkt helemaal goed
ik gebruik antagel, de smaak vind ik beter als de gaviscon, hij is ietsje goedkoper en werkt prima. Gewoon te koop bij de apotheek. Volgens mij niet bij de drogist.