Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Okidoki, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik moet van de arts na een uur prikken, dus daar hou ik me toch maar aan :)

We zien verder wel, ze zei ook dat hormonen invloed kunnen hebben, en ik ben door omstandigheden vandaag best van slag af, dus zou me niks verbazen als morgen de waardes gewoon weer goed zijn :)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier is ook 2 uur na het eten bloedsuiker controleren standaard. Een uur is wel erg snel.

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Tja, ik volg instructies op van de diabetes arts hier, die ga ik niet uit mezelf aanpassen verder :)
    Maar de waardes zijn hier ook anders geloof ik.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik hoef trouwens maar 4x per dag te prikken, nuchter en alleen na de maaltijd.
    Vanmorgen weer gebeld door de diabetes verpleegkundige en ze gaat met de internist overleggen of ik bij het ontbijt insuline mag gebruiken (de rest heb ik onder controle) morgen vroeg word ik terug gebeld en als het mag meteen 's middags weer naar het ziekenhuis.

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Even een vraagje voor de meiden die insuline spuiten, worden jullie nu ook ingeleid? want had het vorige week aan de internist gevraagt en die zei dat als ik insuline moest gebruiken dat ik ingeleid werd (wacht nog op telefoontje, of ik echt insuline krijg)

6. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet dat ik weet maar ik heb maandag een afspraak staan met een verpleegkundige waar ik informatie van krijg over de bevalling en dergelijke.
    Maar ik neem aan dat dit is als ze het eerder willen laten komen?
    Zou het zelf niet zo erg vinden als ze het zo'n 2 weken eerder laten komen,heb af en toe het idee dat er nu al geen ruimte is om de kleine nog te laten groeien.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ja dat idee heb ik ook ;) ik heb zelf ook vanaf het begin gedacht dat de kleine eerder zou komen, dus ben benieuwd ;)

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik mag 's ochtends insuline spuiten, om 2 uur int ziekenhuis zijn

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dina88: ik spuit nu voorlopig 3x per dag insuline. dit is mijn 2de zwangerschap met zwschapsdianbetes (bij de eerste had ik nergens last van). Ben bij mijn vorige zwschap niet ingeleid en dat gingen ze ook niet doen tenzij je baby veel te groot wordt. Dat is bij mij absoluut niet het geval en nu weer niet. Overigens komen mijn kindjes tot nu toe niet na 40 weken dus ga er van uit dat ik ook niet overtijd ga dit keer, maar in principe is inleiden geen standaard protocol.

10. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyneacoloog heeft me al wel gezegd dat ik niet over de 40 weken heen ga,dus als het niet spontaan voor die tijd komt zal ik dan vast wel ingeleid worden.
    Ik neem aan dat dit te maken heeft dat de kleine zo'n 12 dagen voor loopt.

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de placenta slechter wordt bij zwangerschapsdiabetes en dat ze je daarom niet te lang laten doorlopen,weet iemand hier meer over?

Moet maar even een vragenlijstje gaan opstellen voor maandag.;)

11. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    12 dagen, onze kleine loopt maar liefst 3 weken voor.
    Ik moet dinsdag a.s. voor testen moet idd om 8 uur nuchter om 11 uur na het ontbijt en daarna om 4 uur weer.
    Moet woensdag naar de internist krijg daar de uitslagen.
    Had 2 plusjes in de urine en een waarde van 9,1..
    Nog even afwachten dus, denk niet dat ik de 40 wk ga halen aangezien de kleine nu al 3 weken voorloopt, ben nu 32 weken.

12. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff,3 weken voor op de groei en nu dus maar afwachten of dit door zwangerschapsdiabetes komt?

13. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Het zal bijna wel, kan me anders niet voorstellen waar zo'n groei ineens vandaan komt.
    Aangezien met 20 weken alles nog prima in orde was.
    Nu ook nog steeds, het kindje is mooi in verhouding, alles ligt gewoon 3 weken voor..

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ben ik weer, ik begin met 4 eenheden en mag zelf verhogen als ik merk dat het niet genoeg is, en over inleiden wist ze niks, daar moet ik met de gyn overhebben, maar onze kleine is nog niet te groot, volgens mij :p

15. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen voorlichting gehad van een verpleegkundige in het ziekenhuis.
    Zij gaf informatie over hoe het straks allemaal gaat tijdens en na de bevalling.

Er werdt ons duidelijk gemaakt dat er een kans bestaat dat de kleine straks moeite heeft met de glucose waardoor het insuline toegediend krijgt.
    Het zou kunnen dat het straks zo'n 6 dagen in het ziekenhuis moet blijven,dit vond ik wel even heftig want ik had ergens gelezen dat het 1 a 2 dagen ter observatie moest blijven. :$
    Volgens haar konden we het beste van die 6 dagen uitgaan dan viel het straks alleen maar mee.

Ik was er vanuit gegaan dat we straks samen thuis zouden komen maar dat is dus afwachten,dit is wel een domper.:(

16. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Een uur is inderdaad wel erg snel hoor, dan kan je lichaam nauwelijks (ook met insuline) herstellen. Minimaal anderhalf uur wachten en liefst 2 uur.

Het verschilt inderdaad heel erg per ziekenhuis wat voor waarden ze aanhouden. Bij mij moest ik nuchter onder de 5.5 zitten en de rest onder de 7.

Ze houden je extra in de gaten, ook de groei van je kindje. Ik kreeg veel extra echo's, maar dit heb ik alleen maar als prettig ervaren. Ik ben niet ingeleid, maar door de grootte van mijn dochtertje stond ik wel op de planning al voor een keizersnee. (dit wisten ze dus dankzij de vele echo's) Uiteraard kwam mijn meiske een week eerder dan uitgerekend, :p

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb net geen zwangerschapsuiker, maar ik zit wel op het randje. Ik heb ondertussen 3x een glucose dagcurve moeten laten maken in het ziekenhuis. Eerste keer zat ik te hoog met de waardes, tweede keer op het randje. En de laatste keer was het goed maar wel aan de hoge kant (marginaal gestoord, aldus de gynaecoloog).
    Ik moet nu koolhydraat-arm eten. Dus m'n eetpatroon aanpassen. Wel even lastig zo deze maand, maar ja 't moet maar.

18. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier?
    Is iedereen de kerstdagen een beetje goed door gekomen?

Ik ben zo brutaal geweest om op eigen initiatief voor het kerstdiner 2 eenheden meer te spuiten.
    Hierdoor heb ik wel van het toetje kunnen genieten,ik ben niet volledig los gegaan want zoveel kan ik niet eens meer op.

Morgen weer voor controle naar de gynaecoloog,hopelijk ook weer een groeiecho want ik ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat.

19. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hihihi hier ook de kerstdag opzich goed doorgekomen, ik mocht 4 eenheden voor avondeten spuiten en dat ging super, dus morgen ook ;) (mag ook een oliebol, als ik daarvoor spuit :p) maar ik spuit normaal alleen 's ochtends

Ik ben vandaag bij de gyn geweest en word ingeleid met 38 weken, door de zwangerschapsdiabetes en de kleine was nog steeds goed op groei

20. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ik rond de 38 weken spontaan beval en anders zal ik er ook niet tegen zijn om ingeleid te worden.
    Mijn banden en bekken doen de laatste dagen steeds meer pijn en volgens mij komt dat door de grote toeter die ik draag. ;)

Deel Deze Pagina