ondergewicht.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 18 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goeiemorgen!
    ik ben nu bijna een jaar aan het 'klussen' en tot nu toe nog zonder resultaat.
    Op mijn 24e ben ik ook eens 9mnd bezig geweest voor een baby, ook geen resultaat.
    Nu is het zo dat ik behoorlijke ondergewicht heb.Ik heb een BMI van 16.5 en wat ik ook probeer, ik kom niks aan. Ik heb al vanaf mijn 18e dezelfde kledingmaat, mt34. Ben ooit eens bij een dietiste geweest en ben toen in een dik half jaar nog geen halve kilo aangekomen. Ik heb 4 mnd een temp.kaartje bijgehouden en ik heb wel een duidelijke eisprong en ik menstrueer ook normaal.
    Het ondergewicht zit in mijn familie.Mijn moeder en oma zijn ook mager geweest en zijn aangekomen nadat ze kinderen kregen.
    Nu heb ik op een aantal sites gelezen dat dit ondergewicht een rede kan zijn dat het zwanger worden niet lukt.
    En ook dat ik een verhoogde kans op miskramen zou hebben.
    Mijn vraag is of jullie hier meer over weten?
    groetjes Carmen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Carmen31

Zolang je normaal menstrueert heb je een eisprong, als je ernstige ondergewicht hebt komt het soms voor dat je menstruatie en dus je eisprong uitblijft.
    Na een jaar klussen wil je aanraden een volgende stap te gaan nemen. Ga naar de huisarts hij kan je doorverwijzen naar de gynaecoloog. Zodat er kan worden nagegaan waarom het klussen nog niet is beloond. Er kunnen meerder redenen zijn bijvoorbeeld dat jou afscheiding zo zuur is dat het zaadcelletje van je partner er niet doorheen komt, of misschien zijn de soldaatjes van je partner net niet sterk genoeg of met te weinig man.

veel succes met klussen, soms heb je een proffesional nodig.

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina