5 maanden zwanger en vaak erg onwennig gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Haiko7, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo dames,
    Ik zit nu in de laatste week van mijn 5de maand zwangerschap en blijf constant met een rot gevoel in mijn bovenbuik rondlopen.
    Alsof ik niet helemaal lekker in mijn vel zit, een gevoel alsof je je niet op je gemak voelt.

Het zal zeker met de zwangerschap, de dikke buik, de kwaaltjes, de veranderingen te maken hebben, maar hebben meer vrouwen hier last van? Ik heb ook constant nachtmerries over dat de kleine niet gezond zou zijn etc. Hierdoor kan ik niet echt genieten van mijn zwangerschap.

Deelt iemand dit? Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of ligt het echt aan mij?

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    mij vliegt vaak het gevoel dat ik de verantwoordelijkheid niet aankan naar de keel... en ik kan me regelmatig erg verdrietig en down voelen. Geef mezelf dan wel weer een flinke schop, en dan doen we weer vrolijk en aanwezig, maar voel me eigenlijk heel vaak niet prettig gevoelsmatig. Ben daar ook echt flink van geschrokken, hoeveel invloed de hormonen icm met de veranderingen hebben op je gevoelsleven.

Sterkte meis! Ik denk dat het bij mij echt de horormonen zijn. Ik (en lief) zullen dit dus ffies moeten uitzitten.

3. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    hormonen idd ik heb precies het zelfde !!
    komt allemaal wel goed;)

(wanneer ben je btw uitgerekend?):)

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heel herkenbaar hoor!
    Het zijn zeker de hormonen, daar ben ik ook van overtuigd!

Ik herken jou verhaal ook heel goed Syrae! Zelfs nu ik nog maar 6 dagen heb te gaan! ;) Ik ben de laatste dagen ook down en moet mezelf dan inderdaad ook echt een schop onder de kont geven om te zeggen: kom op! Doordat ik vaak zo down ben ben ik bang dat ik straks in een PPD beland, maar ik vertrouw erop dat dit de hormonen zijn en dat ik me straks weer helemaal mezelf ga voelen!

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    haha herkenbaar, dat had ik ook regelmatig, en vlak na de bevalling ook nog. Ik noemde het een naar gevoel. Dan had ik er weer een paar dagen last van en zo was het weer weg. Dan zei ik tegen mn man: ik heb weer eens een naar gevoel en dan snapte hij dat ik die dag ook wat minder kon hebben (zat altijd een depri gevoel aan vast). Lekker he, die hormonen! Het is bij mij na de bevalling weer helemaal goed gekomen en ik voel me nu weer normaal ;)

6. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Is zo vervelend he. Iedereen zegt me oh je moet genieten, je maakt het niet vaak mee een zwangerschap het is zo bijzonder. En ik voel me meer dan de helft van de tijd niet op mijn plaats, gewoon onwennig. Down is ook een goed woord. Ben al blij dat het in ieders geval herkenbaar is.

7. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    heel herkenbaar! ik ben nu ook bijna op de helft van mijn zwangerschap en zit op het moment ook helemaal niet lekker in mijn vel! maak me erg druk om de baby uitzet en aankomende verhuizing en trek me alles ook erg persoonlijk aan. mijn schoonfamilie is niet zo enthousiast over mijn zwangerschap en dat maakt me erg verdrietig. pff!

meid zoals je ziet ben je niet de enige, probeer genoeg rust te nemen en misschien kun je je even je hart luchten bij vriend of vriendinnen.. succes, je bent niet alleen hoor! :)

Deel Deze Pagina