hallo allemaal! ik ben vorige week niet ongesteld geworden en heb een zwangerschapstest gedaan! jipppyyy ik ben al 2 jaar niet meer aan de pil en begon al een beetje te twijfelen maar heb alle dokters bezoekjes voor me uit geschoven! ik heb faliumzuur gekocht maar vroeg me af of dat nog wel zin heeft aangezien ik overal zie staan dat het maar tot de 8ste week nodig is.. iemand ervaring?
gewoon blijven slikken, het kan nooit kwaad. In heel veel zwangerschapsvitamines die je de hele zwangerschap moet slikken zit het al standaard in dus dan krijg je het zowiezo de hele zwangerschap binnen. Bovendien is het ook voor jezelf heel goed omdat het ervoor zorgt dat het het ijzer uit voedsel beter opneemt en dat is weer heel goed voor de bloedarmoede Dat laatste wist ik ook niet maar ik was na mn zwangerschap en curretage 3 weken later 4liter bloed en een transfusie rijker en kreeg toen van de gynacholoog foliumzuur voorgeschreven om die reden. Dus zeker blijven slikken! xx
Met de 8e week bedoelen ze 8 weken NA de conceptie, dus 8+2= 10e zwangerschapsweek. Het heeft zeer zeker nog nut om te slikken nu het schedeltje, rugje, lipje, etc nog gevormd worden
Het heeft zeker nog zin.. Er wordt nog van alles ontwikkeld in je buik waarbij foliumzuur kan helpen.. Ik heb een multivitamine voor zwangere vrouwen gebruikt. Bij mijn oudste tot het eind, omdat ik slecht kon eten. Bij de jongste voorbij de 20 weken, daarna nog 2a3 per week..
Het is verstandig om je hele zwangerschap extra vitamines te slikken. Niet alleen voor je baby, maar ook voor jezelf!
ik heb gelijk de zwangerschapsvitamientjes gehaald! heel erg bedankt voor jullie adviezen en sorry voor de late reactie!