Nou ik dacht de zwangerschap redelijk dor te fietsen heb ik nu sinds een paar weken last van slapeloosheid, eerst soms een paar dagen achter elkaar waarbij ik het nog wel trok overdag maar nu sinds een paar dagen weer enkel een paar uur slaap per nacht en ik trek het echt niet meer. Heb een kleine van 2,5 rondlopen die behoorlijk pittig is... De reden dat ik niet slaap is ook vervelend, ik heb rusteloze benen en soms ook armen. Het enige wat wel eens wil helpen is een heel heet bad nemen vlak voor ik direct mijn bed induik. Maar na nu 3 nachten 2 keer per nacht/avons in bad te hebben gezeten zonder resultaat is dat ook geen optie meer lijkt het. Heb ook al een paracetamol geprobeerd, helaas ook dat werkt niet. Ik slaap normaal echt altijd en het is dus geen bekend probleem voor mij (gelukkig) Het probleem nu is een beetje, ik ben nog geen 34 weken zwanger en dit ga ik gewoon niet redden totaan de bevalling. Als ik lees op internet wat er voor middelen zijn tegen rusteloze benen dan is alleen hele zware medicatie een optie, dat kan dus oook niet nu. Het voeteneinde heb ik ook al omhoog staan van mijn bed, ook dat helpt helaas niet, manlief heeft al eens mijn benen gemasseerd, ook dat hielp maar voor een paar minuten.. Overdag even slapen lukt soms langer dan een uurtje echter niet (en waarom niet, ben moe genoeg en heb dan nauwelijks last van mijn benen, ik weet het niet) Ik weet het echt niet meer en heb er wel de schrik inzitten hoe nu al die weken verder...
Hier nog een die al zeker 4 weken rot slaapt, idd begonnen rond de 32 weken zwangerschap slaap nu gemiddeld 3/4 uur per nacht en overdag niks want ook dit lukt niet ik hou het ook niet meer vol en ben een groot emotioneel wrak op dit moment. Vorige week eenmalig van de vk slaapmedicatie gehad zodat ik even een nachtje bij kon tanken maar helaas werkte het voor geen meter Hier is de reden ernstige spierpijn in nek en schouders gepaard met bi. Alles al geprobeerd maar nog geen wonder middel gevonden Gaan jullie hierdoor ook tegen de bevalling opzien? Ben zo bang dat ik het lichamelijk niet zal trekken omdat ik nu al op ben.
Tip tegen rusteloze benen: Op de grond of bed zitten/liggen en dan heel hard met je benen wiebelen. Dat vervelende gevoel kan komen doordat de doorbloeding op dat moment minder is.. misschien even lekker hard door elkaar schudden en vriendlief even laten masseren? Door het hete water van het bad komt de doorbloeding ook wat heviger door, waardoor je er wat minder last van had.. Ik hoop dat het werkt!!
Bedankt voor het meedenken en succes voor de medeslechtslaapsters... Dat van dat wiebelen ga ik zeker proberen en dat bad blijf ik doen massage heeft niet geholpen. Ben vandaag na 4 nachten totaal geen slaap maar naar de huisarts geweest en die heeft me een slaapmiddel gegeven. Zo ver in de zwangerschap kan het geen kwaad meer, baby is zo goed als af en als ik niet blijf slapen is dat gewoon geen optie. Heb ook een homeopatisch middel voor de andere nachten en een soort van steunkousen bij de kruidvat gekocht op aanraden de huisarts. Dus ik verheug me op een nacht goed slapen, ga er lekker vroeg in vanavond.
Ik heb er ook veel last van gehad (en nog steeds...), volgens de verloskundige had het bij mij met hormonen te maken. Met name bij de oudste sliep ik heel slecht, eerst werd ik zeg maar om het uur oid wakker, op het laatst was het iedere tien minuten oid... En sinds ik zwanger ben geweest, heb ik nooit meer een nacht doorgeslapen...en niet omdat de kinderen zo lastig zijn oid... Hopelijk slaap je vannacht goed!
Ik sinds 2-3 weken ook wel zeer regelmatig last van... Nu sinds 4 dagen heeft hij GIGA groeispurt gehad, en kan ik echt op geen 1 manier lekker liggen... Dus slaap 2-4 uurtjes gemiddeld. En zitten midden in verhuizing, dus geen tijd om uit te rusten. Pittig... ja... Maar hij is het waard!
Ik slaap ook heel slecht de laatste weken! Ook is me opgevallen dat ik ook vaker rusteloze benen en armen heb. Ook vaak het s avonds.... Pff wat gedoe he
Ik heb zelf dit probleem niet gehad, maar mijn zusje wel. Zij heeft van de vk slaapmedicatie gekregen omdat ze dachten dat ze anders de bevalling niet zou kunnen doen ...l Dus maybe ff bespreken met de vk?
Ik ben nog lang zo ver niet als jullie, maar door een slechte 20 weken echo en alle zorgen die daar bij komen kijken heb ik al een week bijna niet geslapen. Het begint nu echt heel vervelend te worden, kan er wel van janken. Ik wacht nog maar even af want wil liever zo min mogelijk medicatie maar als het echt nodig is... Ik lees trouwens dat jullie t van de VK hebben gekregen, maar mijn VK zei dat ze geen medicatie voor mag schrijven en ik naar de huisarts moet?
Ow vervelend dat jullie slecht nieuws gekregen hebben!! Ja na een week word je er echt gek van!! Ik wil liever ook niks nemen maar denk toch dat ik na de ha ga want dat houd ik niet vol met ook nog te werken.