Yoga, Gym, cursus, zwemmen... Waarom kies je ervoor?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door June13, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June13

June13 Lid

12 jun 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Niet alleen als voorbereiding op de bevalling, maar ook om verantwoord fit te blijven tijdens de zwangerschap kun je kiezen voor allerlei zwangerschapsklasjes.
    Ik heb geen idee waar ik allemaal uit kan kiezen en wat het verschil is. Yoga is fijn, maar ik hou van een beetje mijn best moeten doen fysiek. Dus ik hou wel van een flinke training, maar heb het idee dat mijn conditie pet is, mijn lijf spierloos en immobiel en ik al-met-al een weekdiertje ben geworden. Ik ben moe en misselijk en verrekte mijn rug gister notabene. (Nu al, ja, in mijn 7e week. )

Waar kiezen jullie voor? Adviezen in (noordwest) Den Haag? Wat is 'safe' voor slapjanussen in het eerste trimester?

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan, in de laatste weken is dat altijd,
    Nooit meer! Vond net vreselijk suf, (eerste half uur luisteren naar bevalling, uitdrijving, ontsluiting e.d. Met bijbehorende plaatjes, en daarna liggen op een matrasje) dat was het voor 6 keer....

Nu wil ik gaan zwemmen, kan iedereen aan meedoen ongeacht welk niveau. En dat kan al vanaf elke week!

3. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    hier gaan we haptonomische zwangerschapsbegeleiding doen
    we hebben er voor gekozen om goed te voelen wat er in de lichaam gebeurt en je al erg goed kan binden met je kindje voor de bevalling (samen met mijn vriend is deze cursus)
    het is dus zo dat ook mjn vriend op deze manier een band creeert :)
    na de bevalling ga ik baby massage doen of babyzwemmen :D

4. June13

June13 Lid

12 jun 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haptonomisch... Dat klinkt tof! Maar dat is vast geen 'sport'idee, toch? Waar gaan jullie dat doen?

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Zwangerfit! Bij de eerst ook gedaan, nu weer beginnen. Lekker bewegen met andere zwangeren en zo af en toe wat praten over puffen, maar niet te veel. Ik vind het vooral belangrijk om lekkere te blijven bewegen.

6. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    June, is zwemmen dan niet wat? Je zou eerst zelf baantjes kunnen trekken en later starten met zwangerschapszwemmen. Mij is het goed bevallen; het is actief zonder dat je je rug of bekken belast.

7. June13

June13 Lid

12 jun 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, Smitje, het zou ideaal zijn... Zoú. Want ik heb een hele grote hekel aan zwemmen in een zwembad. Kan t niet helpen. Ik heb alleen maar visioenen van incontinente bejaarden, zieke kinderen die toch naar zwemles gebracht worden en dotten haar in de putjes.
    Ik vind het echt te goor voor woorden (sorry zwemmers, het is echt mijn afwijking en ligt niet aan jullie) en zwem veel liever in zee, waar vast ook vieze dingen te vinden zijn. Maar met deze zomer is die nog niet echt opgewarmd en geen optie nu.

8. Sammetje84

18 feb 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekozen voor zwanger en fit, ik begin over 2 weken. Ik heb even nagevraagd wat het inhoudt, want dat schijnt ook nog wel verschillend te zijn. Natuurlijk hoort er ook theorie bij, maar deze cursus is echt met fitness. Ik wil zelf wel een beetje blijven bewegen en wilde niet een cursus gaan doen waar alleen een beetje oefeningen op een bal ofzo gedaan worden.

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb bij de eerste een cursus zwanger en fit gedaan, was leuk!! Lekker actief.

Nu yoga, en ik heb er spijt van. Verveel me rot, beetje te rustig voor mijn doen.

10. June13

June13 Lid

12 jun 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Top! Dit zijn hele goeie tips! Dank dames. Ik ga het onderzoeken. Iets met zwanger & fit wordt het (voorlopig) voor mij. Wie weet is er ook wel iets buiten te vinden. Een baby&bootcamp ofzo... Yay!

Maar nu eerst even over de misselijkheid heen komen.. ;)

11. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Je kunt ook "gewoon" sporten hoor! ;)

Zeker zo in het begin van je zwangerschap is een cursus echt nog te vroeg! ;) Bij ons (ik doe yoga, deed ik altijd al, nu zw.cursus) is het zelfs pas vanaf 20 weken :D

Lekker een stuk wandelen of fietsen, of joggen, of wat je voor je zwanger werd ook deed kan prima, in ieder geval tot je lijf er een stokje voor steekt! ;)

Sport ze! :D

12. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe aan zwangerschapszwemmen, bij ons is dat op een avond, dan is er niemand anders aanwezig. Best intensief, heerlijk!

Mijn ervaring met de Haagse zwembaden is dat ze erg schoon en goed onderhouden zijn. Je zou eens kunnen kijken op welk tijdstip ze zwangerschapszwemmen hebben?

Na de vakantie begin ik met de cursus samen bevallen, samen met mijn partner.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan, maar dat was eigenlijk meer voor de gezelligheid dan voor het actief bezig zijn. Toen de cursus was afgelopen zijn we met een klein groepje gaan zwangerschapszwemmen, maar dat was ook absoluut niet intensief. (was voor mij niet erg ivm bekkenklachten)

Zwangerfit/zwanger&fit klinkt erg leuk! Misschien moet je ens googlen wat er bij jou in de buurt allemaal aangeboden wordt.

Zelf ga ik nu voor zwangerschapsgym, maar ik denk dat het niet al te veel zal verschillen met de yoga eigenlijk. Ik vind het gewoon weer leuk om wekelijks samen te komen met een groep meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Bij onze cursus moet je rond de 26 weken zijn bij les 1.

Als je baby er eenmaal is heb je ook lessen om samen te sporten volgens mij. Waarbij je kindje fungeert als extra gewicht bij de oefeningen, hihi. Maar ik weet niet meer hoe het heet (daar heb je wat aan hè :D )

14. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Is er iemand in Den Bosch die tips heeft??

Ik heb me voor na de zomervakantie ingeschreven voor zwangerschapsyoga en wil dan ook gaan zwemmen.
    Nu ik jullie zo hoor lijkt me zwanger&fit ook wel leuk :D

Ik ben nu in ieder geval heel lui hahah. Terwijl ik voorheen echt van intenstief sporten hield en tot het uiterste gaan.

Deel Deze Pagina