nuage wat een mooi nieuws!!ik ben erg blij voor je! mysore,je hoeft je helemaal niet te excuseren,elk heeft zijn eigen bekommernissen en zorgen en dat is voor iedereen even erg,over wat het ook mag gaan. ik had borstkanker met uitzaaingen in mijn oksel en in mijn ribben.een heel erg zware behandeling gehad,drie keer geoppereerd .toen de oncologe ons zei:als jullie een baby willen is het nu of nooit vielen we bijna van onze stoel.we hadden nooit gedacht dat dat nog een optie was voor mij/ons.maar haar redenatie:"je mag er niet van uitgaan dat je sterft"en"ofwel -overleef-je vanaf nu nog enkel ofwel-leef-je nog en ga je ervoor "hebben ons geholpen met deze beslissing te durven nemen en nu ben ik zo gelukkig!!héél bang maar héél gelukkig.de controles starten natuurlijk terug na de bevalling ,wat me pijn zal doen want omdat dat nu voor het eerst in jaren even allemaal wegvalt kan ik even doen alsof alles normaal is .heerlijk... wie had er vandaag ook weer gynaecoloog?hoe was het? ik morgen.benieuwd weer...
Wat kun je je dan even heel ellendig voelen he? Heb je iemand omje heen thuis om even mee tegen aan te liggen? Mijn man komt pas over een paar dagen weer thuis. Ik heb eigenlijk door de berichten van hier gisteravond toch even weer een oppepper gehad en voelde me wat beter toen ik ging slapen. Ik heb het geprobeerd van me af te zetten dat ik misschien wel diabetes heb na de zwangerschap, het helpt me nu niet verder. Ik zal vast en zeker downs krijgen, maar het beangstigd me teveel om er nu zo intens mee bezig te zijn. Daardoor kan ik niet genieten. Alleen al de zw diabetes neemt al mijn tijd in beslag doordat ik heel veel op internet op zoek en natuurlijk nu het prikken. Daardoor ben ik minder bewust van mijn zwangerschap. En de meiden hier hebben gelijk, dat is zonde. Het is, na de ellende van mij van vorig jaar, mag ik zeggen wel een wonder om zwanger te zijn en te blijven en een gezond kindje op de wereld te mogen zetten. Dus ik ga de angst van me af proberen te zetten, en hopelijk jij ook. Ik weet ook, nu voel ik me prima, en morgen misschien niet. Maar ik ga mijn best doen! Nuage, wat een supergoed nieuws zeg! Ik ben heel blij voor je. Wat moet dat een opluchting zijn Mol, heftig hoor. Wat zul je dubbel genieten van deze zwangerschap, ondanks alle ellende. Dat kan ik me nu heel goed voorstellen. Het blijft altijd een wonder he, een goede zwangerschap en een gezond kind? Ik ben vandaag bij de dietist en de diabetesverpleegkundige geweest. Ik hoef gelukkig geen insuline te spuiten. Ze gaan eerst kijken hoe het dieet aanslaat. Ik was volgens de dietist goed op weg en moest zo door blijven gaan. Dus dat is mooi! Ik weeg nu zelfs een kilo minder dan 2 weken geleden Ik heb direct vanmiddag geprikt en had een waarde van 5,1. Vlak voor het eten 5,2 en 1,5 uur na het eten 4,7. Dat vond ik gek. Hoe kan dat na het eten lager zijn dan voor het eten?? Dus nog maar een keer geprikt en toen was het 4,8. Het zal dus wel kloppen, maar is dat wel ok?
Ja na het eten kan het lager zijn omdat je alvleesklier dan insuline aanmaakt als reactie op je eten. Die werkt dus goed!
Ohh is dat dan een goed teken?? Ik hoop het zo! Ik zei al tegen de diabetesverpleegkundige dat ik graag door de internist onderzocht wil krijgen of het echte diabetes is of zw diabetes. Kon dmv een bloedtest zei ze.. Hoe zagen jouw waarden eruit dan dat de gyn zei dat het wrsch geen zw diabetes is?
bedankt voor je antwoord! ja thuis heb ik lieve mensen om mij heen, en die zeggen ook dat ik mij niet teveel moet aantrekken van alles, en dat mijn waardes nog niet zo extreem hoog zijn, maar ja het houdt je wel de hele dag bezig 4 keer per dag prikken, en steeds maar opletten wat mag ik wel, en wat niet, en ik weet het zelf nog niet eens zo goed qua eten. maar goed ga proberen nog een beetje te genieten, ik hoef niet zo lang meer, en na de bevalling zal ik wel zeggen waar heb ik mij druk over gemaakt?.... gelukkig dat je je toch weer een beetje beter voelt, je kan je ei hier een beetje kwijt he. probeer jij ook een beetje te genieten?
Dat is het ook, alleen al het kijken wat je wel mag en wat je niet mag, de tijden bij houden (ik zit bijna te wachten tot ik weer mag prikken, ik ben namelijk heel benieuwd), maar ook idd het googelen van wat heb ik nou precies en hoe kan dat en hoe moet ik daar mee om gaan, dat neemt al genoeg tijd in beslag. Je hoofd zit dus al vol genoeg! De angst voor 'wat als' dat past er gewoon niet bij, dus in plaats daarvan gaan wij gewoon genieten van ons kindje in de buik, dat hebben onze kindjes wel verdiend
nou inderdaad wat je zegt, ik zit ook steeds te speuren op internet, en dat maakt soms ook onzeker. ik ben ook heel bewust met de tijd bezig, gewoon niet leuk, maar je wordt wel erg bewust van het eten, dat is het positieve ervan en inderdaad onze kindjes verdienen een blije mama die geniet van de zwangerschap. komt wel weer goed. hoe lang ben jij zwanger dan?
Haha ja dat is zeker het positieve ervan. In 1 klap heb ik mijn eetpatroon omgegooid en val er zelfs nu van af, terwijl ik toch voldoende binnen krijg. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. Weet jij al of je ingeleid gaat worden of dat je de bevalling mag afwachten?
Alleen mijn nuchtere waardes waren iets verhoogd. Ik had 5,7/5.8/6.2/en de hoogste was 7.5. Allemaal nuchtere waardes dus. Alleen de 7.5 zag ze echt als te hoog voor iemand die niet zwanger zou zijn. Maar een uitschieter is niet heel gek, ik had die ochtend ook heel veel stress gehad en stress zorgt voor adrenaline en dat verhoogt je bloedsuikerspiegel De rest van mijn waardes zijn allemaal netjes. Die van jou trouwens zijn ook heel netjes. Zou me er niet teveel zorgen over maken hoor. Ik ken vrouwen die echt nuchter al 9 prikten en na het eten tot 12/13. Kijk dat is hoog. En ook zij kregen gezonde kindjes
ook al bijna op de helft dus, nu komt de mooiste tijd vindt ik zelf, dat getrappel in je buik. de gynaecoloog heeft wel gezegt dat ik er rekening mee moest houden, maar daar kwam ze nog op terug, dus ben benieuwd. aan de ene kant zou ik het wel fijn vinden om ingeleid te worden, maar aan de andere kant ook weer niet. ik ben van mijn eerste dochter binnen 3,5 uur bevallen, dus erg snel, en ik zie er nu ook een beetje tegenaan dat het nu nog sneller zal gaan, en dat ik het niet red om in het ziekenhuis te komen(vanaf ons huis ongeveer een half uur rijden) . maar we zullen horen wat ze zeggen wacht rustig af. Wanneer heb je de 20 weken echo? weet je al wat het wordt?
Hoi hoi, Ik weet nog niet of ik een jongen of een meisje krijg, mijn voorgevoel zegt een jongen, maar dat komt ook een beetje door de nub theorie Vrijdag heb ik een echo bij de gyn en dan hoop ik ook te horen wat het geslacht is! Inleiden heeft aan de ene kant als voordeel dat je in ieder geval niet, zoals ik met mijn dochter, ruim over de uitgerekende datum gaat. Dat vond ik slopend. In jouw geval kan het voordeel ook zijn dat je in ieder geval weet wanneer je kindje komt en je dus op tijd in het ziekenhuis bent. Alleen de reden waarom is dan weer zo naar! Overigens heb ik nu een paar keer geprikt en ik vind mijn waarden heel netjes. Na de lunch gisteren 5,2. Voor het avondeten 5,2 en 1,5 erna 4,8. Voor het slapen gaan had ik 5,8 en nuchter vanmorgen 4,6. Heb net 1,5 uur na het ontbijt geprikt en ik zit weer op 4,6. Het lijkt wel alsof ik nergens last van heb. Maar ja, misschien is mijn dieet ook wel heel effectief.
Dankje! Ik ben er zelf ook heel blij mee. Ben benieuwd wat de diabetes verpleegkundige morgen zegt. Volgens mij hoef ik in ieder geen insuline te spuiten voorlopig en dat vind ik al heel wat..
hoi meiden ik heb vandaag de test gehad maar wat ik me afvroeg wanneer kregen jullie de uitslag ervan? moet je wachten tot de volgende afspraak met je verloskundige?? in mijn geval zou dat pas 5 feb zijn of kan ik haar volgende week al bellen groetjes
Ik werd de volgende ochtend direct gebeld door de verloskundige, omdat mijn waarde toen veel te hoog was. Gaat dus best snel.
de waardes die jij hebt zijn toch heel goed! ik zit steeds na de maaltijd rond de 7,3. jou lichaam reageert waarschijnlijk goed op het dieet houden zo deesje84 ik kreeg ook een dag later uitslag van mijn verloskundige, als het goed is nemen ze wel contact met je op, en anders zelf bellen.
net terug van het ziekenhuis.moe! met de baby gaat het goed.mijn dagcurves schommelen te hard dus vanaf nu drie eenheden insuline voor elke maaltijd ipv één. ik kreeg nog enkele tips mee bijvoorbeeld dat je best veel kiwi's eet omdat dat goed is voor het kindje zijn/haar hersenontwikkeling.geel en groen afwisselen. dat er bij albert heijn allerlei lekkere yoghurt en platte kaas is van optimel die je mag eten.dat tagatose veel gezonder is als maltitol,canderel,stevia,enz.... dat rooibosthee erg gezond is als je zwanger bent(bah) dat muesli altijd gesuikerd is behalve die van damhert dat effi confituur bijna de enige confituur is die echt suikervrij is terwijl erg veel merken beweren dat ze suikervrij zijn maar ze bevatten vruchtensuikers,zelfs al erop stat dat ze geschikt zijn voor diabeten dat je sojamelk moet vermijden behalve de MILD van alpro soja dat drie droge petit beurre koekjes of drie maria koekjes of een vitabis of betterfood minder koolhydraten bevatten als één suikervrij koekje van damhert of ander merk!!goed om te weten!
Oooohh ik geloof dat ik gek word. Afgelopen dagen tussendoortjes gehad als kipfilet, kaas, al dat soort dingen, waar geen of 15 koolhydraten inzitten. En nu eet ik heel netjes volgens het nieuwe menu en heb gewoon echt honger. Kan toch niet goed zijn? Was ik nou gewend zo veel te eten, want 2 bhm met hartig beleg en een beker melk als lunch en ontbijt is toch eigenlijk wel normaal, met fruit als tussendoortje?