Hier nu op dag 2 met de metformine en mijn waarden zijn de helft van de dag perfect. Ik moet rustig aan opbouwen maar ben alweer gezakt voor de metformine was het. N 5, 9 na 7, 9-8, 9 nl 7, 8- 10, 0 na rond de 8, 5- 9, 5 s 8, 5 Vandaag Tot nog toe N 5, 6 na 5, 5 nl 5, 9 gisteren ook de eerste helft van de dag super de avond nog niet. Maar moet ook nog daarvoor een tablet in van nemen. Ik wordt sowieso bij38 werken ingeleid.
Nou eigenlijk heb ik een voorbeeldmenu: Ochtend 2 bhm met halvarine en hartig beleg en250 ml melk. Tussendoortje 1 portie fruit met drinken naar keuze van 0 koolhydraten Lunch 2 bhm met halvarine en hartig beleg en 250 ml melk. Tussendoortje 1 portie fruit met drinken naar keuze van 0 koolhydraten. Zover ben ik nu en ik heb gewoon honger. Ik kan natuurlijk varieren maar alleen het fruit tussendoor dat vult gewoon niet. Maar ik moet het wel hebben en het is nou eenmaal wel al 15 koolhydraten per portie fruit, dus ik kan het ook niet weg laten.
Ik heb gisteren moeten prikken voor zwangerschapsdiabetes, omdat mijn buik de laatste 3 weken behoorlijk gegroeid is. Een "fors kind" volgens de vk tijdens mijn laatste bezoek. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik laat het maar over me heen komen. Morgen (hopelijk) de uitslag.
Ik mag als hoofdmaaltijd niet meer dan 40 koolhydraten eten en als tussendoortje niet meer dan 15. Dus dan word je helaas wel een beetje beperkt.
Hoi meiden, is iemand bekent met modifast en weight care shakes? ik gebruik het sinds gisteren als tussendoor en ik merk dat mijn glucose waarden ontzettend goed reageren. wie gebruikt het nog meer en heeft er ervaring mee?
Mysore waarom is dat dan? Waren je waardes te hoog? Zo streng heb ik het nog nooit gehoord! En in vlees en kaas enzo zitten nauwelijks koolhydraten dus daar mag je dan toch wel meer van?
Nog even snel voor het slapen gaan, de enige waarde die ze van me hebben is 7,6. Dus geen idee! En mijn hoogste waarde van vandaag en gisteren is 5,8. Heb vanavond als tussendoortje 2 pakjes rozijnen, 2 plakjes kipfilet en een stuk 30+kaas.. is iets van 18 koolhydraten. Wat een combi he !
Ppff nou wat een dieet zeg, krijg je nog meer honger van. Mysore. En sorry dat ik gisteren nergens op gereageerd heb. Ik was gisteren doodop, mn waardes waren een rommeltje kreeg ze maar niet goed alles fors of net te boven. Weet niet als spanningen en stress ook iets aan de waardes doen. Dus gisteren de diabetisverpleegkundige gebeld en moet vandaag nog een extra dag prikken en die gaat het vrijdag dan beoordelen met de arts. Dadelijk na het azm en dan een groeiecho. Peettante gaat voor de eerste keer mee dus ben benieuwd hoe onze boy zich dan gaat showen aan haar. Vanmorgen de nuchtere prik gedaan en die was op het randje namelijk 5.3 Ps gisteren na een eigen gemaakte groentesoep 7,9 geprikt geen idee hoe had komt. Er zat vlees groente en twee kleine aardappeltjes in en boulion. Ow mn nuchtere waarde van gisteren was 6.9
Uppendup: stress zorgt voor adrenaline en dat verhoogt je bloedwaardes! Dus dat kan zeker. Schuldige voor die soep zou weleens het bouillonblokje kunnen zijn.
Yup mag hier ook geen bouillon blokje meer gebruiken maar moet soort van fond aangelengd met water gaan gebruiken?! Geen zout of zetmeel (aardappels) misschien dat die ook bijgedragen hebben?? Andere vraag, hebben jullie ook in de nacht ontzettend veel dorst?
Stress kan inderdaad een grote boosdoener zijn, wat ik begrepen heb. Wat rot dat je waarden zo schommelen, zeker als je denkt zo goed bezig te zijn, he. Ik dacht trouwens ook aan de bouillon. Misschien reageer je daar sterk op? Trouwens, dit dieet heb ik van de dietiste..
Ik drink vaker bouillon en daar reageer ik dus normaal niet op, denk eerder dat ik me tedruk heb gemaakt, en terecht ook meneer ligt nog steeds in stuit en willen hem dus gaan draaien, ppfff. Ondanks datw as het wel een super echo meneertje lag met getuite lipjes en was dus kusjes aant geven aan zijn peettante hihihi. Nu ff weer wat eten en dan benieuwd hoe mn waardes zijn na mn ontbijt 4,8 geprikt dus we gaan weer de goede kans op. Ow en kwa drinken valt mee in de nacht drink ik altijd een glaasje water omdat ik dan toch moet plasse en een droge keel heb. Doe dit trouwens al jaren hihihi
Maar je bent pas 31 weken zwanger? Mij is altijd verteld dat ze dan nog prima kunnen omdraaien hoor. Sterker nog, mijn dochter is met 39 weken nog omgedraaid (in stuit dat dan weer wel hihi) Mysore maar waarom geeft ze je zo'n streng dieet? Waren je waardes dan niet goed met normaal op je voeding letten? Ik krijg echt het gevoel dat je iemand hebt getroffen die je meteen op zo'n ouderwets zwangerschapsdieet zet. Vroeger kregen vrouwen die het kregen namelijk gewoon een echt dieet van maar 1000 kcal per dag. Meestal omdat die vrouwen ook te zwaar waren en dan gaven ze je gewoon een superzwaar dieet. Wat nergens op slaat, want afvallen tijdens je zwangerschap is slecht voor je kindje en je hebt gewoon genoeg voedingsstoffen nodig voor jezelf en je kindje. Je moet straks ook nog bevallen, daarvoor heb je energie nodig. Als jij je er goed bij voelt dan moet je het natuurlijk gewoon zo laten, maar ik zou dit niet accepteren. Dan zou ik nog liever insuline spuiten en beter gaan eten als mijn waardes anders te hoog werden. Je bent zwanger en je zit op een crashdieet! Ik kan er niet bij dat ze je dit dieet gegeven hebben. Word gewoon plaatsvervangend kwaad haha!
Uppendup, fijn dat je zo'n leuke echo hebt gehad Nuage, de enige waarde die ze van mij weten is die 7,6 aan de hand van de standaard 12 weken bloedtest. Ik heb echt geen idee waarom het zo streng is, maar volgens mij kom ik redelijk aan wat ik binnen moet krijgen. Alleen avondeten iets minder zie ik (qua vlees en aardappelen bv)en ook het brood (2 sneetjes minder). Maar ik zal het eens vragen aan de dietiste. Ik denk ook wel dat ik vanzelf zal wennen aan dit dieet. Maar aangezien mijn waarden zo goed zijn, vraag ik me af of idd zo streng wel nodig is. Maar ik wil het deze week wel even aan kijken. In de loop van komende week belt ze me op. Morgen heb ik een echo bij de gyn en dan hoor ik ook hoe het met mijn kindje is (en hopelijk ook of het een jongen of een meisje is). Mijn moeder gaf wel als tip om bijvoorbeeld magere yoghurt bij het tussendoortje te eten (fruit), zodat ik toch wat voller zit. Zie net overigens dat ik dus als lunch of avondeten 1 cheeseburger mag of 6 mcnuggets.. haha.. dat is erg! Wijken jullie wel eens af van je dieet? Ik zou best wel eens gewoon een patatje met willen eten, liefst met een kipfrikandel speciaal, maar ja, da's veel te veel koolhydraten. Op wat voor dieet zitten jullie dan?
Prik je nu dan niet? sorry dat ik zoveel vragen stel hoor! Nou ik mag gewoon koolhydraten eten. Ik prik dus zelf zodat je goed een idee krijgt van wat je wel of niet kunt eten. Daaruit blijkt bij mij dus dat ik nauwelijks reageer op koolhydraten. Alleen suiker geeft te hoge waardes. En hoe later op de dag hoe beter mijn lichaam er tegen kan. Dus ik kan gewoon pizza en patat eten. Maar ik eet dan niet heel veel (maar wel gewoon een pizza hoor) en zorg vooral dat ik op geen enkele manier suiker eet. En daar wijk ik ook niet vanaf. Daarom vind ik dat dieet van jou zo raar. Je prikt toch gewoon zelf je waardes en dan kun je toch zelf zien waar je op reageert.
Je hoeft zeker geen sorrie te zeggen, hoor. Vind het wel fijn om feedback te krijgen. Ik heb mezelf afgelopen 2 dagen geprikt, maar het dieet was daarvoor al op gesteld. Misschien verandert dat nog wel als ze mijn waarden horen. Mijn waarden die ik zelf geprikt heb, waren volgens de diabetesverpleegkundige heel erg netjes en ik hoef nu naar maar 2 x in de week een dagje te prikken. Woensdag mag ik de waarden doorbellen. Maar ik zou het wel fijn vinden als ik 'een keer' lekker een patatje mag eten.
Wat zijn de waardes die je nu prikte? Tja als jij een patatje wilt dan zou ik die gewoon eten en kijken wat het doet. Ga je over de grens heen dan weet je meteen dat je dat dus niet kunt eten. Maar voor hetzelfde geld is het geen probleem. Je eet nu toch ook brood en meestal prik je daar dan ook snel te hoog op als je erg gevoelig bent voor koolhydraten.