hoi ik ben momenteel 28 weken en 4dagen zwanger gister zei ze overigens nog wel dat waarschijnlijk door de suikerwaarde ik dus steeds schimmel heb en alle andere benodigtheden zoals blaasontsteking en de gbs bacterie nou lijkt het mij stug dat het allemaal te wijden is aan suiker dus vroeg ik haar waarom is daar dan nooit niet verder nagekeken ik heb het echt wel iedere maand gehad en soms wel 2x in de maand daar had ze niet echt een duidelijk antwoord op ik had door de gbs bacterie zowiezo al kans op vroeggeboorte maar nu suiker erbij helemaal dus ik wil gewoon het juiste doen voor ons meisje want anders word het allemaal wel heel gecompliceerd ik ga maandag bellen en haal ik even het onderste uit de kan want om eerlijk te zijn kan ik wel 3 weken dieten geen probleem maar als je dan niet kan checken of je waardes oke zijn dan weet je dus ook niet of je het goed doet ik heb wel volgende week een groei echo en dan met 34 weken nog 1 maar dat was meer omdat mijn bmi te hoog is dat ze dat standaard doen zo is mij verteld groetjes
En ook met die bacterie erbij loop je nog steeds bij je verloskundige? Waarom heeft ze je niet allang al overgedragen aan de gyn?!
hoihoi ik heb pas met 36 weken een gesprek bij de gynecoloog die dan weer een kweek afneemt van de bacterie om te kijken of deze actief is ja of nee en die me precies gaat vertellen hoe de bevalling in zijn werk gaat wat het protocol gaat zijn ik hoef niet eerder na een gynecoloog ik weet wel dat de verloskundige niet bij de bevalling zelf zal zijn maar dat die door de gynecoloog en kinderarts word bijgestaan thats it meer weet ik(nog) niet maar waar het mij omgaat is dat ik natuurlijk al een risico bevalling heb ivm de bacterie en als ze dan ook nog eens te groot blijkt te zijn word het helemaal wat en dan is er natuurlijk vroeggeboorte op de loer met wederom weer meer risico.s ik wil gewoon het beste voor mijn meisje doen
Als je waardes niet onder controle zijn dan is een groot kind niet het enige risico. Verminderde longrijping en placentaverkalking zijn vooral de risico's bij zwangerschapsdiabetes. Ik zou wel even doorvragen hier is het gewoon direct overdracht.
Hoi dames, ik val weer even in gisteren drukke dag gehad! Bij de gyn was gelukkig alles goed voor zover hij kon zien. 3 feb heb ik de 20 weken echo en pas dan gaan ze kijken of ik een zoon of een dochter krijg. Dus nog even geduld! En hij zei trouwens ook dat het nog niet zeker is dat ik zw diabetes heb, dat dat na 1 enkele waarde niet goed vast te stellen is. Nou breekt me de klomp! Maar goed, ik houd me lekker aan mijn dieet, ik vul mijn maaltijden nu aan met knakworsten of een gekookte eitje, omdat daar (bijna) geen koolhydraten inzitten. So far so good! Later kom ik uitgebreider terug op de geplaatste berichten, moet nu voor mij en mijn dochter gaan koken!
Hey dames, Nou na een lange dag wezen buurten. Eindelijk thuis maar o zo ziek. We hebben bij mn tante lasanga gegetenen heb de hele terug weg liggen te braken, mn waarde 5.5 na het eten. Ik ga nu lekker douche en dan de bank op en hopen dat ik me daarna beter voel
Ohh hopelijk voel je je gauw beter! Hebben jullie ook zo'n last van hoofdpijn? Ik heb het de laatste tijd iedere dag en heb er echt last van. Heb paracetamol ingenomen vanmiddag en het was een paar uur weg maar komt nu weer flink opzetten..
Denk dat ik op een dan zeker wel aan 1,5 liter vocht kom. Weet het ook niet! heb er wel snel last van als ik moe ben.
En je ijzergehalte is ook goed? Ik had na mijn bevalling zoveel hoofdpijn dat kwam toen door laag ijzergehalte. Probeer ook maar wat te bedenken
Hahaha volgens mij was alles goed. Ik dacht misschien is het een bekend kwaaltje. Maar guess not ik kijk het even aan en als het echt te erg word ga ik naar de huisarts. Weet niet wat hij kan doen, maar goed
Ja zo nu en dan hoofdpijn is wel normaal hoor Je mag ook gewoon een paracetamol nemen als het te erg wordt. Hoop dat het snel minder is!
Last van hoofdpijn is best welnormaal ken het. En hier gaat het alweer een beetje beter kreeg vanmorgen om 6 uur in de ochtend honger en zin in een boterham met geloof het niet chocopasta, dus ook maar gedaan, stoute ik. Maar voor een keertje kan het toch geen kwaad hoop ik. En kwa paracetamol dat mag je in nemen de eerste keer twee tegelijk en de andere 4 elke keer een per keer. Is het advies van het azm hier. Dinsdag hier weer een prikdag. Dus ben benieuwd. En hoop dat ik de nachten iets beter slaap. Vooral om dat ik normaal een buikslaper ben, maar onze oudste zoon spookt tegenwoordig al om 5 uur rond. Hoop dat de dames hier wel goed kunnen slapen
Ja ik ga idd zo maar weer aan de paracetamol. Mijn dochter is ook al 3 dg niet lekker dus misschien dat ik ook iets onder de leden heb. Wil het liefste hele dag liggen Ik slaap gelukkig wel goed! Even afkloppen, maar ben ook pas 17 weken en heb het geluk dat mijn dochter zich pas 9 uur laat horen 's ochtends.. maar ik weet nog goed hoe frustrerend het was in die laatste 2 maanden, dat slapen! Laat staan als de oudste dan ook onrustig slaapt
Nou de oudste is autist dus hij kan er niet veel aan doen. Ondanks dat we hem continu terug sturen. Ze zijn hier beide nu film aan het kijken ik ik ga zo bij hun aan sluiten en de film achter mn ogen bekijken hihihi. Ik wens je bij deze dan beterschap en ook voor ne kleine meid
Dankjewel!! hopelijk vind jij je rust terwijl zij film aan het kijken zijn Ik ben hier trouwens nu verslaafd aan de suikervrije snoepjes/dropjes. Smokkel er zo'n 3 mee met soms tussendoortje, lunch of avondeten. Kan het niet laten
Nou ik heb me het avondje wel. Begin vd avond begonnen met spugen en werd vaker en vaker. Nu al zo'n 10x. Zelfs bij de kraamafdeling langs geweest omdat ik bloed verloor. Echo gehad en kindje was goed. Zal door het vele spugen een vaatje zijn die geknapt is. Mag komende dagen niet tillen en moet veel rusten. Heb een virusje opgelopen. Misschien verklaarde dat de hoofdpijn. Nu proberen te slapen..
Nou Mol, ik hoop dat het echt mee valt voor je want ik vond het helemaal niks. Ik was er echt goed ziek van en voel me nog steeds slap. Ik mag de komende dagen ook echt niet tillen van het ziekenhuis. Dus ik duim voor je!!