Allemaal beterschap, hier vanaf gisteren veel harde buiken. Gedouched maar hielp un heel klein beetje, net wakker geschrokken op de bank vanmorge opgestaan ivm school van de kids. Dat duizelig herken ik ook, ppff hoop dat hier de laatste weken snel omgaan want echt genieten in de zwangerschap zit er niet in. En voel me soms echt n zeur.
Ik ha bij mijn zwangerschap ook diabetes. Moest een paar dagen in de week mijn waardes bijhouden en een dieet volgen. Hiermee is het gewoon goed gegaan. Mijn ervaring is dat je gewoon veel kan eten maar beter verspreid op de dag. Ik at na 1,5 uur steeds weer iets en hield aan dat ik Max 40 koolhydraten per keer mocht, dit ging goed! Het is ook een beetje uitvogelen waar je lichaam sterk op reageerd bij mij was dat brood, maar pasta en aardappels gingen wel goed, al moest ik daar ook niet meer als een bord van eten. Ik had een boekje van de diëtist gekregen met het aantal koolhydraten per voedingsmiddel. Mijn mannetje was bij de geboorte 3020 Gr. En ze zeiden dat dat een klein mannetje was bevalling is gewoon natuurlijk gegaan en hij doet het prima. Maak je niet te veel zorgen gewoon een klein beetje opletten op de koolhydraten en bij het snacken dus dingen nemen waar weinig/geen koolhydraten inzitten, zoals light frisdranken kaas en worst! Komt goed!
Och jeetje, het heerst wel echt he? Ik heb het geluk dat ik oppas heb voor mijn dochter, die is een paar dagen uit logeren. Zelf ben ik ondernemer en ben nu dus thuis aan het werk. Alleen kan moeilijk vervanging regelen voor de komende dagen. Helaas heb ik een mede-ondernemer die mij het gevoel geeft dat ik haar heel erg lastig val door te vragen voor mij in te vallen. Ze moet dan nml vijf dagen werken en trekt zelf erg weinig de laatste tijd. Maar mijn kindje gaat echt voor, voel me er wel lullig over. Maar ben deze ochtend enorm gestresst, zelfs mijn waarde was 6,6 daarstraks door de stress. Normaal komt ie niet boven de 5,8 uit. Gek word ik er van. Soms is ondernemer zijn echt niet fijn hoor. Sterker nog, ik heb momenten dat ik wou dat ik gewoon helemaal niet hoefde te werken en lekker thuis kon blijven. en alleen richten op mijn gezin en mijn huis. Maar ik weet ook dat ik dat niet lang zou volhouden. Maar trek de laatste tijd de verplichtingen vanuit mijn werk niet echt. Het botert helemaal niet de laatste tijd tussen mij en mijn mede-ondernemer, maar ik moet het er mee doen. Zucht...
Hi Meiden, ook hier vandaag een test gehad om zwangerschaps diabetes. Reden is dat ik vorige week een echo kreeg in verband met wat bloedverlies. Dokter gaf direct aan dat hij mijn buik best groot vond voor 23 weken. Echo zag er verder allemaal goed uit, alleen hoeveelheid vruchtwater was iets boven gemiddeld. Vandaag dus voor de glucose meting, om 08:15 melden bij het laberatorium. Helemaal nuchter sinds gister avond en er werd een waarden gemeten van 4,4 . Ondanks dat ze er niks over mochten zeggen zei hij dat dit prima in orde was. Heb een suiker goedje gekregen en mocht verder helemaal niks eten of drinken de komende 2 uur. In de tussentijd een groeiecho gehad van onze kleine man, alles liep precies op schema alleen zijn buikje liep ongeveer 1 week voor op groei. Arts vond de echo er prima uitzien ! Ongeveer 2 uur later opnieuw geprikt en zag ik dat de waardes op 6,8 stonden. Vind dit persoonlijk best een aanzienlijke stijging. Kan alleen niks op internet vinden over de waardengrens wanneer je nou zwangerschapsdiabetes hebt. Iemand die hier meer over weet???
Hier een soortgelijke vraag vanmorgen ook nuchter geprikt in het ziekenhuis 4.1 suikerdrankje 2 uur wachten (lees wandelen door een winkelcentrum in de buurt) Daarna prikken 6.4. Idd ze mogen niets zeggen en morgen spreek ik de gynaecoloog maar ik vind dit niet hoog?? Maar goed ik heb er ook totaal geen verstand van hopelijk iemand hier? De reden dat ik ineens dit moest was dat er gisteren met de groei echo een sterket toename was van vruchtwater ten opzichte van 3 weken terug en toen was het al ruim.
Volgens mij is dat ook een prima waarde Paula. Wat ik wel raar vind is dat er toch anders mee opgegaan word. Ik mocht bijv na het suikerdrankje zo min mogelijk lopen. Eigenlijk was t t beste om gewoon in de wachtkamer of kantine van het zh te gaan zitten. Moest zo min mogelijk lichamelijk activiteit hebben. Fay ook jouw waarde is volgens mij prima hoor.
Dat zou heel fijn zijn nuage Vraag blijft dan waarom ik toenemend vruchtwater hebt Ben benieuwd naar morgen iig!
Ik heb geen idee welke richtlijnen er aangehouden worden, maar onze waarden komen redelijk overeen. Wel apart dat je gewoon alles mocht doen. Ik ben in een rolstoel van afdeling naar afdeling gereden omdat ik niet mocht lopen.
Beweging zorgt ervoor dat je meer energie verbrandt en dat kan je waarde dus verlagen. Daarom werkt sporten zo goed tegen diabetes Dus op zich is dat inderdaad vreemd dat je gewoon mocht lopen. Maar die waardes zijn echt prima.
ik heb het flink te pakken....voel me gruwelijk slecht enige voordeel aan ziek zijn is dat voor het eerst mijn suikerwaarden goed zijn en ik dus ook af en toe een koekje met suiker kan eten want nu ik ziek ben heb ik bijna nergens zin in. om 17 uur naar de diabetesarts,ik ben benieuwd wat zij zal zeggen van mijn schommelende waarden...
Ik vind 6,8 en 6,4 best netjes. 1,5 uur na de maaltijd onder de 6,7 zitten. Dus lijkt me prima toch? Mijn schoonzusje had trouwens ook veel vruchtwater zonder reden. Dachten ze ook aan zw diabetes, maar was niet zo.
En natuurlijk beterschap Mol, die buikgriep is heftig he en zooo besmettelijk. Succes straks bij de diabetersarts, ben benieuwd! Ik heb net een mckroket en 6 mcnuggets op... slechttttttt
Dank je! Stelt gerust dat er wel vaker geen aantoonbare reden is. Mocht zei gewoon thuis bevallen en overtijd lopen?
hoi dames ] vandaag de eerste groeiecho gehad ivm suiker en natuurlijk volop aan het dieeten de echo was op zich goed alleen zit ze iets boven het gemiddelde en kwa gewicht word ze geschat tussen de 1600 en 1700gram over 4 weken weer een echo dan ben ik 34weken zwanger ik hoef mijzelf niet te controleren door te prikken dat hoeft pas over 3 weken weer in het ziekenhuis ik heb inmiddels begrepen dat dat komt omdat mijn waardes niet al te hoog waren of ik het nu goed doe is nog maar de vraag maar ga ervan uit dat zolang ik het dieet volg het dan ook goed gaat met ons kleine meisje hebben jullie ervaringen kwa groei van de kindjes ben benieuwd groetjes
Ons kindje liep gelukkig niet voor op de groei en uiteindelijk was ze met 39w5d toen ze geboren werd 3840 gram.
dank je nog steeds ziek... bij de diabetesarts ging het goed,dat mijn waardes zo schommelen kan door de griep komen en is op zich niet zo erg.ze vindt het goed dat ik zelf aanvoel hoeveel eenheden ik moet spuiten,als ik al redelijk laag sta spuit ik niet of weinig,sta ik hoog dan spuit ik wat meer en als ik nou een mckroket wil eten spuit ik wat extra dat was dus ok al zou ik nu geen mckroket eten hoor,zelfs een soepje komt er meteen weer uit...bweuk....