Weinig vruchtwater 38 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San99, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Afgelopen maandag ben ik bij de vk geweest en nu blijkt het vruchtwater aan de lage kant te zijn. Het is nu 7 cm. Blijkbaar niks om je zorgen over te maken aangezien het tot 2 cm mag dalen, maar dat doe ik natuurlijk wel. Iemand hier ervaring mee? Of tips? En kent iemand de exacte marges? Ik moet volgende week pas weer terugkomen en ik heb er echt op moeten aandringen zodat ze het weer meten dan.

2. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Sorry geen ervaring mee.
    Wel een vraagje hoe ze dat meten?
    Ik heb het vorige week asn mijn vk gevraagd en die voelde me buik en zei dat er voldoende zit... Ik twijfel daar zelf aan.

3. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ze kunnen dat met een echo meten. Ik geloof dat ze het ook kunnen voelen en als ze dan twijfelen dan kunnen ze voor de zekerheid een echo maken. Iemand anders die er ervaring mee heeft?

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ook een vraagje: wat moet het zijn dan? Ik bedoel hoeveelheid. Wat is 'normaal'?

5. Nellie

Nellie Actief lid

3 jan 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    Ik had dat bij mijn dochter ook. Ik gaf aan tijdens een controle bij de verloskundige dat ik de baby weinig voelde, die stuurde me door naar het ziekenhuis voor een echo. Daar bleek dat ik weinig vruchtwater had, ik moest toen een week lang om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG scan. Uit eindelijk hebben ze besloten om me met 38 weken in te leiden.

6. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ja dat vroeg ik me ook af. Wat de vk mij vertelde mag het niet minder dan 2 cm zijn. Ik heb 7 cm en dat is ook al aan de lage kant. Ik las ergens op internet dat alles tussen de 8 en 16 'normaal' is, dus ik zal er wel net onder zitten. Blijkbaar komt dat meestal pas voor als je meer dan 40 weken bent. Alleen maak ik me een beetje ongerust hoe snel het minder kan worden, maar daar kon de vk geen antwoord op geven. Ik moest vooral het leven voelen goed in de gaten houden. Vandaar dat ik het toch wel een beetje bezorgd ben.

7. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Nellie, bedankt voor je reactie! Weet jij nog hoeveel cm jij toen had? Ik vraag me af of ik ook niet eerder aan de bel moet trekken.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik had het mijn vorige zwangerschap.
    Toen zat ik op 36+ weken op 8.. Een week later was dat al gedaald naar 5. Te veel en te snel dus. Was hier reden voor inleiding toen omdat het zo snel daalde..

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had ook net aan 7 cm rond de 36 weken, daarvoor bleef buik en alles ook al klein. Vaak controle maar het bleef stabiel aan de lage kant. Netjes tot 41,5 week volgehouden...

10. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Fijn om jullie reacties te lezen! Het kan dus alle kanten uit. Hoe vaak had jij een controle?

11. Nellie

Nellie Actief lid

3 jan 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    San99, sorry meid. Ik weet niet meer hoeveel cm ik toen had, is alweer een hele tijd geleden 2007.

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ze dat kunnen meten. :)
    Is je baby nog wel beweeglijk? Dat is namelijk ook een belangrijke indicator voor hoeveelheid vruchtwater en functioneren van je placenta.

13. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ja gelukkig wel! CTG was ook goed. Dus op zich heb ik nu geen reden voor ongerustheid, alleen was ik even bang dat het in korte tijd veel minder wordt.

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij dachten ze het vruchtwater voldoende was, dit werd tijdens de echo's opgemeten. Bij de laatste echo was het voldoende, maar geen sloten water werd er gezegd. Toen ze voor de bevalling mijn vliezen braken kwam er veel meer uit dan er gedacht werd!

15. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hier ook ingeleid omdat mijn vruchtwater met 40 weken nagenoeg op! was. Ik voelde minder leven, en ben er daarvoor nooit tijdens controles op geattendeerd dat ze voelden dat het wel eens te weinig kon zijn. Nadat ik te weinig leven voelde ben ik voor een ctg doorgestuurd naar t zh. Eenmaal daar was de ctg niet helemaal goed, ze was idd erg rustig. Volgende ochtend echo in het ziekenhuis, en daar zagen ze dat mijn vruchtwater echt heel weinig was wat reden gaf om me meteen de volgende morgen in te leiden. Maak je niet teveel zorgen dus want stress is niet goed, maar ik wil je wel op je hart drukken dat je goed de bewegingen in de gaten houdt. Zodra je twijfelt, gewoon aan de bel trekken. :)

16. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Dankjewel! Geen zorgen maken lukt niet zo goed helaas...

Zijn er toevallig nog meer mensen die hierin ervaring hebben?

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zou me niet al teveel zorgen maken meid..
    Voel je je kleine nog bewegen? Dan is er iig nog geen reden tot grote zorg ;) Als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen voor extra controle ;)

Deel Deze Pagina