zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Chinees erg lekker maar mijn suikers kunnen het niet aan

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn waardes zijn 's morgens altijd véél hoger dan 's middags, ook als ik hetzelfde eet!

Zegt dus niet altijd wat!

3. Nee dat blijkt idd haha maar vijd t gewoon raar dat ik de ene dag hoog op iets prik en de volgende dag op precies t zelfde normaal. En dat t met ontbijt en lunch afwisseld (ene keer goed dan weer hoog) terwijl het allemaal t zelfde eten is. Je kan idd nergens van op aan wat dat betreft.

Heb nog geen chinees op de afgelopen weken. Dus miss van de week maar eens kijken wat ik erop doe.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: op die manier. Hier prik ik s'morgens lager dan in de loop van de dag. Als ik s'morgens hetzelfde zou eten als s'middags zou ik denk ik maar de helft hoeven spuiten. Dus bij ontbijt de helft minder dan bij de lunch. (maar heeft bij mij ook te maken met de langdurige insuline)
    En wat bij mij een enorm verschil maakt is hoe actief ik ben. Dat kan zomaar 2 punten verschil maken op precies dezelfde hoeveelheid eten.

Ach, het hele zwangerschapssuiker slaat gewoon nergens op. :) ;)

5. Mja ben bij geen enkele
    Maaltijd erg aktief helaas hahaha.

Ach ja t is bij mij de ene dag goed en de andere dag drama. En waarom? Denk de sneeuw! Hahahaha

6. Rihanna326

9 mei 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik heb een vraagje.
    Ik heb ook de stempel zwangerschaps diabetes. Ik mocht het gelukkig met een dieet in balans houden en moet 2 x per week prikken en de diabetes verpleegkundige op de hoogte houden. Laats een groeiecho gehad en alles was prima ze zat net iets boven het gemiddelde. Ik mocht ook weer terug naar de verloskundige omdat mijn waardes tussen de 4 en 7 zitten en blijven. Soms prik ik als het niet nodig is maar dan heb ik niet op mijn maaltijd gelet en heb ik een beetje gesmokkeld. Bijvoorbeeld een goed bord pasta en een groot ijsje. Ik prik dan omdat ik benieuwd ben hoe hoog die is. Dan is hij iegelijk ook altijd gewoon netjes tot de 6.5 of soms nog wel lager. Ik vraag me nu gewoon af of ik nou wel echt diabetes heb of dat ik gewoon pech heb geschud met me suikerdrankje.......

7. Lastig te zeggen rihanna omdat jd geen curves prikt. Dus geen idee wat je waardes precies doen op een dag. Je kan namelijk op pasta heel goed prikken, zoals ik, maar op brood mega hoog. Bij iedereen is dat weer anders. Dus zolang je geen curve prikt zou ik niet kunnen zeggen of t puur toeval is geweest. Of bedoel je met 2 keer per week prikken 2 hele dagcurves?

8. Maar miss is voor jou een dieet genoeg.. Dat kan natuurlijk ook. Ik kan savonds ook meer hebben dan sochtends. Dus dan zou je sochtends een keer van je dieet af moeten wijken en dan prikken om t zeker te weten.

9. Rihanna326

9 mei 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik moet 2 dagen in de week een dag prikken na de maaltijden dus smorgens smiddags en savonds..

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Volgens de norm moet je alvleesklier het suikerdrankje aankunnen en zo niet dan heb je zwangerschapsdiabetes. Maar ik heb ook geluiden gehoord over misleidende resultaten doordat iemand van zichzelf al nooit veel suiker en koolhydraten eet en zo'n drankje dan een te grote schok is voor je lichaam.

In jouw geval klinkt het inderdaad alsof je een lichte vorm zou hebben op z'n slechtst. Ik weet niet hoe ver je bent? Ik zou het wel in de gaten blijven houden en je kunt je eigen testje doen door 2 marsen te eten en na een uur te prikken ;) Als het zo normaal blijft allemaal zou ik me in ieder geval niet laten inleiden te vroeg enkel vanwege de diabetes.

11. Rihanna oke zou t dan idd ook testen zelf door iets zoets te eten.. Kijken wat er gebeurd

12. Rihanna326

9 mei 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 33 weken en ben nu 5 weken aan het prikken. Ik hoef gelukkig niet zo lang meer dus mag ook niet klagen. Maar krijg gewoon steeds meer het idee dat het heel groot gemaakt is. Ik word waarschijnlijk ook niet ingeleid....of me suikers moeten omhoog schieten maar heb zelf het idee dat die kans klein is ( maar je weet natuurlijk nooit)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat je gevoel wel goed zit. Fijn dat ze niet inleiden in dat geval. Zou me ook niet te druk erom maken inderdaad.

14. Dan zou ik me er idd ook niet al te druk om maken, zolang ze geen dingen doen die jij niet wilt (inleiden, halen)

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    pfff vandaag op en neer van 2x hypo naar 2x hype ik weet het niet meer heb geen rare dingen gegeten en insuline is opgehoogd. Ik weet het niet meer.

16. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Gatver ken dat gevoel suprise. Ik prikte gister na het eten 8.0 en boor het naar bed gaan 8.6 terwijl ik de hele avond niets gesnoept had en alleen maar water drink ... schiet mij maar lek ben zo klaar met die stomme suikers.

17. Ja dan kan ik me voorstellen dat je t bokje zoek raakt..
    Hier savonds tot nu toe netjes. Maar sochtends en smiddags gaat t alle kanten op

18. Jennifer.. Is jou profielfoto jou eigen hand??
    Want ik heb dus heel toevallig precies dezelfde tattoo haha

19. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Haha grappig. Ja dat is mijn eigen hand. Mijn vrouw en ik hebben allebei deze tattoo op de zelfde plek voor onze overleden dochter Fayenne

20. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    #2060 Ovie83, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Dames, nog nen vraag, wat is jullie nuchtere waardes?
    Wat is goed?

Deel Deze Pagina