zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook ongeveer 15 a 20 minuten bij het ziekenhuis vandaan.
    Heb het de vorige keer niet als 'ver' ervaren. Wel meerdere ziekenhuizen op ongeveer dezelfde afstand. Maar gekozen voor deze omdat het de vorige keer goed bevallen is.

Oei, man gaat zo langs de mac. :) Dat wordt flink spuiten. Lijk wel een lintworm te hebben. :) hahahaha

2. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Hoe zijn jullie waardes als jullie pasta eten?

3. Ooooo mac! Maak me gek hahaha

Na pasta ligt mn waarde rond de 7.. Ene keer rond 6.5 andere keer rond 7.1 dus net iets verhoogd

4. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik had 7.7 na een bordje pasta, niet best.

5. Ik vind t wel meevallen eerlijk gezegd. T is idd hoger dan zou mogen. Maar voor pasta vind ik t nog meevallen hoor. De een prikt daar beter op dan de ander. Hoelang erna heb je geprikt?

6. Even een glas of 2 water en half uur later weer prikken en dan zit ie vast weer onder de 7

7. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik prik altijd anderhalf uur na mijn maaltijd. Morgen ga ik naar de diabetes verloskundige, kijken wat ze gaan zeggen.

8. Oke en als je dan dus water drinkt en half uur/uur later weer prikt is hij niet gezakt?

Wat is je waarde normaal na t eten dan? Altijd vrij hoog of alleen nu toevallig met pasta

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat zakken maakt weinig uit hoor, de piek is al geweest. Dat is nou juist wat zo schadelijk is. En dat is inderdaad te hoog na 1,5 uur helaas. Maar het kan erger hoor, dat wel.

10. Hm ja oke dat is waar... Maar dan vraag ik me af, als de piek dan al geweest is, waarom spuiten mensen dan bij? Want dan is water drinken en insuline bijspuiten toch t zelfde effect? Terwijl dan met bijspuiten de piek ook al geweest is.. Of de waarde moet natuurlijk veel te hoog zijn dat je t met water niet naar beneden krijgt.. Maar vraag me dit wel es af dan haha

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze spuiten bij om snel te corrigeren en dan de volgende keer spuiten ze dus meer om die piek helemaal te voorkomen.

Bijspuiten was hier ook pas vanaf 1 punt te hoog.

12. Oke dus je spuit met 7.7 niet bij? Pas vanaf 8?
    Hoe snel zakt t na bijspuiten dan? Of is dit verschillend

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja maar dan wel na 1 uur na de maaltijd al. Bij boven de 8 spoot ik 1 eh, boven de 9 2 eh etc. Maar die adviezen zijn ook weer verschillend. De bedoeling was dat ik niet hoefde bij te spuiten in ieder geval.

14. Ja oke dus echt na 1 u na maaltijd al. Ik hoef pas na 2 u na maaltijd nu te prikken dus dat
    Schiet al lekker op hahaha.

Als t bij mij hoog is en drink water dan is t een uur later meestal weer goed tot iig flink verlaagd. Denk dat t met insuline dan dus idd wat sneller is.. Maar in feite is ook dan de piek al geweest..

Ach ja t is sowieso allemaal 3 keer niks dat hele suiker gedoe 😏

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja jouw beleid is zo anders dat ik er ook maar niet meer op reageer want je hebt er niks aan ;) dan heb je dus pas 3 uur na de maaltijd een normale waarde. Hoer mag het niet, maar bij jou vinden ze dat wel oké.

16. #2096 marieke1610, 16 feb 2016
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016
    Nee als ik prik en drink water dan is mijn waarde met een half uur al lager en met een uur weer goed. Dus daarom snap ik dan niet zo goed waarom er bijgespoten word. Behalve als de insuline al met paar min zou werken. Dan zou ik t snappen hahaha

Voorheen moest ik idd ook na 1,5 u prikken, nu na 2 u en haar uitleg was dat bepaalde producten pas laat pieken.. Dus dat je na 1,5u dan miss 6.5 prikt maar na 2 u bijv 8.
    Maar ja dat is andersom natuurlijk met bepaalde producten net zo..

Ach ja proberen t maar een beetje te snappen. Maar denk dat t nooit te snappen valt haha zeker niet als de medici het zelf dus blijkbaar amper snappen door verschillende beleids te voeren.

17. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar water drinken en een uur wachten is toch niet te vergelijken met insuline spuiten? Zo kun je iedere waarde 'goedpraten' want je drinkt wat extra water en idd, 3 uur na de maaltijd heb ik dan een goede waarde... Jippie.
    Dat water zou pas helpen als je tijdens je maaltijd goed drinkt en dat je na de afgesproken tijd een juiste waarde hebt. In dat geval alleen maar fijn als veel drinken ne helpt maar even 2 glazen naarbinnen werken bij een hoge waarde is echt mosterd na de maaltijd lijkt mij.

18. Tis puur dat ik me dus afvraag wat t verschil dan is met water drinken en insuline.

Als ik na 2 u na t eten bij 8.5 prik. En zou dan water drinken of insuline spuiten. zou die dus in dezelfde tijd terug zijn op goede waarde.. Dat bedoelde ik een beetje

19. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij dat je dan insuline moet spuiten en niet moet vertrouwen op wat water drinken.....

20. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Ik denk dat wij een beetje het zelfde beleid hebben Marieke?

Bij mij is het alleen zo dat wanneer ik na 2 uur na het eten te hoog prik, ik bij die volgende maaltijd dus wat meer insuline spuit, of dat niet meer eten, kan ook. Die piek die er na 2 uur zit, moet er eigenlijk niet zitten, bij mij moet die weg zijn. Zat gister na ontbijt te hoog, als ik nu weer te hoog zit, moet ik morgen 2 eh extra spuiten

Maar dit deed jij toch ook al? Jij hoogde toch ook al op?

Deel Deze Pagina