zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oo echt? Ik heb al
    Dagen zon zin in chinees maar durf niet zo goed.. Maar ga t denk ik binnenkort eens proberen, net als mac! Haha vrijdag eens overleggen over t spuiten savonds.. Of ik dat dan zelf kan bepalen voor bepaald soort eten.

Haha ja 7.5e week is te doen hahaha. De meeste van jullie allemaal veel korter haha

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    He ladies hier even een offday hele dag janken en heel slecht in mijn vel zitten. Door die stomme suikers en alles waar ik nog meer last van heb zie ik zo tegen de komende 4 maanden op. Normaal zie ik het altijd wel positief maar vandaag wil het even niet lukken

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Ik eet 2 schepjes rijst en daarnaast vlees zonder saus. Klein beetje van dat eier gerecht. Dus geen bord vol ofzo dus dat scheelt wel denk ik. Maar Chinees is normaal wel Super zoet. Prikte laatst bij mijn tante voor de grap die is diabeet tablet afh en ik prikte 12 bij haar. Normaal zijn haar waardes wel netjes.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    He bah suprise een offday. de internist enz kan zeker weinig voor je doen qua suikers? Hopelijk heb je morgen een betere dag, ff lekker shoppen ofzo. Knuffel!

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    er wordt tussen de gyn en de internist overlegd om te kijken of een pomp wat voor mij is omdat mijn insulines al zo hoog zijn en ik steeds meer ga schommelen.

Verder vertelde de gyn gisteren dat ik er door de hoge insuline gebruik rekening me moest houden dat ik ook de 38 weken niet ga halen. Nu is dit wel verteld door en gyn maar niet door de diabetes gyn. Maar ik ga dat volgende week dinsdag wel even navragen bij mijn vaste gyn

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Een pompje lijkt mij in jou geval geen slecht idee!

7. Dat zou idd een oplossing kunnen zijn zon pompje! Ben benieuwd hoe ze hierover denken dan van de week.
    Hopen dat dat je wat stabieler kan maken.

Deedee ja daarom durf ik t ook eigelijk niet aan. Omdat t zo zoet is. En ik spuit natuurlijk savonds geen insuline dus dan lijkt t me helemaal niet handig haha. Heb laatst wel een keer bami en sate uit de supermarkt op en dat ging goed.. Maar ja.. Chinees van de chinees met alles wat ik dan lekker vind is natuurlijk niet te doen door de suiker. Dus miss maar gewoon niet doen..
    En op t lijstje zetten van wat te eten als ik thuis kom uit t zh hahahaha.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @surprise: hopelijk voel je je vandaag weer wat lekkerder.

Hier net het meest foute ontbijt op. Houtens bonkje. :) 22 eh gespoten. Eens kijken hoe ik eindig. Geen idee wat erin zit, maar wel poedersuiker erop.

9. Houtens bonkje? Haha nooit van gehoord! Als t maar gesmaakt heeft! En wat deed je waarde?

Ik heb zooon beroerde nacht gehad, dus net pas wakker..

10. Vraagje.. Als je hetzelfde brood wat je normaal eet, gaat roosteren.. Zou dit dan verschillen in waarde???

T leek mij niet, maar heb vandaag mn 2 boterhammen eens geroosterd en prik ineens 8.0 (dit was overigens wel na 1,5 u.. Ga gewoon weer om t 1,5 u prikken dan weet ik iig sneller waar ik aan toe ben..

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Nee lijkt mij niet Marieke! Je voegt er toch niks aan toe. Lekker ga ook zo een broodje roosteren :p normaal vind ik geroosterd brood met aardbeien of alleen boter zo lekker.

12. Ja t leek mij dus ook niet, al weet
    Ik wel dat het qua calorien veranderd maar kon t me voorstellen qua kh. Dus dacht miss weet iemand t.

Dan snap ik er niks van dat ik nu weer meer insuline spuit en hoger prik.. Net dus maar weer 8 gespoten en maar 2 rijstewafeltjes op ipv brood..

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Roosteren zou idd niks uit moeten maken.

Houtens bonkje is iets lekker van een bakker uit Houten. :) Ben er echt verslaafd aan. Lang geleden was die bakker een klant waar mijn man regelmatig kwam. Is destijds zelfs onze trouwtaart geweest. :)
    Zo lekker dus.
    Had 22 eh gespoten (oke, best veel voor mijn doen) En na een uur was hij 8,3. Dus nog 5 eh bijgespoten. Weer een uur later zat ik op 5,5 dus heel netjes. Viel me niet tegen.

14. Hihi kijk aan als je maar lekker genoten hebt!

Hier een rare dag weer.. Vanmorgen dus na 2 geroosterde boterhammen met vleeswaren 8.0 een half uur later 8 gespoten en 2 rijstewafels op (moesten weg en durfde vanwege die 8.0 niet meteen weer brood te eten, dus vandaar de rijstewafels) maar
    Toen we 1,5 u later thuis kwamen was ik me een partij beroerd en was het ineens 3.6.. Dus maar een koekje gegeten en na een half uur was ie weer 4.4. Zucht... Gedoe allemaal..

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Zeker een gedoe, helemaal omdat je het gewoon niet kan voorspellen. Ik had vanmiddag 2 frikandellen uit de airfryer ( heel slecht hoor) maar was aan het schoonmaken dus genoeg verbrand al zeg ik het zelf haha. Ik heb geen insuline gespoten maar goed ook want ik had 4.2 na het eten.

Maar waar smaakt het na dan Vaddie?

16. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier gegrepen naar een zakje suikervrije drop... (zonder insuline) Anderhalf uur later even geprikt, 3.3...

Logisch is anders..

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Tja, waar smaakt het naar... Welkom bij Marco Osté - Productinformatie: Houtens bonkie
    Niet dat je dan veel wijzer wordt. hahahahaha

Hier verder qua suiker een normale dag. Maar ook behoorlijk actief geweest dus regelmatig bij moeten eten.

Wel balen van al die onverwachtte dalingen en stijging Marieke en Spring.
    Komt gelukkig hier niet vaak voor. Eigenlijk alleen s'nachts. Overdag zijn ze meestal wel verklaarbaar.

18. Frikandellen mogen ook toch? Qua kh en suiker dan? Bedoel staat in mn boekje dat een frikandel speciaal 15kh is. Dus een kale frikandel zou rond de 5kh? zijn. Dus valt mee 😊😊 Maar
    Goed dat je idd niet gespoten hebt!

Ja denk dat t puur komt omdat ik na 2 u na ontbijt weer 8 heb gespoten en toen weinig heb gegeten ivm dat we weg moesten.
    Al had ik daarna dus koffie met een koekje op en was hij weer 4.4. Maar net voor t eten toch nog even geprikt en toen was die toch weer 3.7. Dus toen maar lekker 2 bolletjes knakworst op haha

19. Spring heel apart! Zeker
    Omdat er dan wel geen suiker in zit, maar toch best wat kh geloof ik toch?

20. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    In frikandelen (althans, die voor in de oven) zitten nagenoeg geen koolhydraten :)

Deel Deze Pagina