zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is t m ook 1981 mama, ze zegge overal wat anders en net als
    Wat melle zegt, ik ga hier maar in mee puur omdat ik nog t vertrouwen heb in dat ze weten wat ze doen.

Ik vind het ook echt niet
    Leuk dat het zo schommelt bij mij. En word er ook echt moedeloos en verdrietig van.. Omdat ik dus idd niet weet waarom het zo verschilt steeds..
    Vanmiddag dacht ik na weer verhogen en weer een hoge waarde, dan t brood maar vervangen voor rijstewafels.. En dan is hij weer te laag..
    Dus ik weet dan op een gegeven moment gewoon niet meer waar ik goed aan doe..

Ik doe ook maar mn best..

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik had overigens geen hypo vanmiddag. Althans, ik voelde me prima :D!

Marieke, ik heb het idee dat je je insuline ook meer moet verhogen. Ik verhoog ongeveer om de dag en kom dan na de maaltijd rond de 5 uit. Dit is naar mijn idee veel beter dan een waarde boven de 7. Ik wil er alles aan doen mijn baby niet in een suikerbadje te laten zwemmen en hoop zo een hypo te voorkomen op dinsdag 1 maart als dit mannetje op de wereld komt :)!

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu 4 weken insuline en zit op 36 eh. Eerst leek het me niet normaal, maar de dbvp zegt me dat ik het goed aanpak, dus daar heb ik dan maar vertrouwen in!

Ik spuit ook een beetje op gevoel.. Van de week was mn vader jarig, dan spuit ik 40eh voor een pannenkoek uit het Pannenkoekenhuis en prik ik vervolgens goed. Dan ben ik best een beetje trots.

Verder let ik erg op mijn dieet, wat ik van de dietiste heb gekregen.

4. Spring klopt helemaal.. Ik hoog ook om de dag op. Zit sinds gistermiddag op 8. Ik mag maar met 1 per keer ophogen (ook orders zh omdat toen ik met 2 ophoogde ik in een hypo zakte)
    Dus morgen ga ik nog 2 keer 8 spuiten en dan kijken wat ze zeggen in t zh.

5. Mag ik vragen wat jou dieet inhoud? Hoeveel kh per maaltijd?

Ik mag met insuline een ontbijt van 35kh
    Dan tussendoortje van 15 kh
    Lunch van 35 kh
    Tussendoortje van 15 kh
    Avondeten van 50kh.
    En dan savonds weer tussendoortje van 15kh

(Mijn ontbijt en lunch bevatten maar 28kh per keer dus daar zit ik zelfs onder) en mn avond eten zit er idd vaak wel wat boven, maar daar prikte ik tot vorige week goed bij.. Dus dat moet ik idd gaan aanscherpen

6. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Oké, misschien is het verschil met mij dat ik in 4 weken tijd, maar één keer een merkbare hypo heb gehad. Daar ben ik dus ook niet zo bang voor!

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Zo'n strikt dieet heb ik dus niet eens gekregen. Meer voedingsadviezen. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit, misschien is dat interessant:

Ontbijt: Griekse yoghurt, muesli, rozijntjes en walnoten
    Tussendoor: Handje noten, blokjes kaas, rauwkost, stukje fruit (niet alles natuurlijk)
    Lunch: 2 a 3 boterhammen (Pain du boulogne) met hartig beleg
    Tussendoor: Handje noten, blokjes kaas, rauwkost, stukje fruit (niet alles natuurlijk)
    Diner: Vlees, groente en dan wat pasta of aardappeltjes (wraps reageer ik enorm op, dus die komen er de komende 2 weken niet meer in)
    Tussendoor: bakje Optimel yoghurt

In de ochtend prik ik het hoogst, als ik dan brood wil eten moet ik iets meer spuiten.

8. Mja ik spuit dus nu 2 weken a.s zaterdag en heb nu 3 keer een hypo gehad, al zijn daar de meningen ook over verdeeld wat een hypo is, maar laat ik t dan zo zeggen; 1 keer onder 3.5 en 2 keer onder 3.8.

Dus de angst dat t bij mij snel van te hoog naar te laag gaat zit er wel.. Vanmorgen ging t ook in een 1,5u tijd van een 8.8 naar een 3.7 ofzo. Snap je.. zonder er iets aan gedaan te hebben..

Maar goed, ik houd er maar over op 😉
    Hoor t morgen in t zh wel

9. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Als ik 1.5 uur na de maaltijd goed heb geprikt, check ik het verder ook niet meer.

Ik weet eerlijk gezegd niet onder welke waarde je een hypo hebt, maar ik had dus bij 3.3 vanmiddag nergens last van. Was meer benieuwd hoe ik had gereageerd op de dropjes.

10. Oke, je hebt dus niet een bepaalde hoeveelheid kh gekregen? Want als ik jou ontbijt zo zie, zou dat voor mij al not done zijn, maar dat is dus echt pp verschillend wat je mag. Ik durfde muesli juist niet aan vanwege de kh wat erin zit..
    Dan eet je als ik
    T zo bekijk idd ook meer als dat ik eet, maar daarintegen spuit je natuurlijk ook al veel meer.

11. Wat internet zegt is alles onder de 4 een hypo. Alleen de een heeft er pas last van bij 2 en de ander weer bij 3.9. Dat verschilt dus pp. Sommige zeggen onder de 3,5
    Is een hypo. Maar ik denk dat t maar net ligt wanneer je er last van hebt. Maar geen idee dus wanneer t echt schadelijk dan is voor je kindje. Als ik de meeste info moet geloven is dat onder de 4 ..

12. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Nee, geen hoeveelheden qua koolhydraten gekregen. Weer een verschil in beleid ;). Kreeg op mijn kop toen ik de muesli en het brood liet staan om mijn waardes laag te houden. Ze hebben liever dat ik iets meer insuline spuit en een schep muesli (geen cruesli/cornflakes etc.) toevoeg aan mijn yoghurt.

Volgens de dbvp en de dietiste merkt de baby niks van de hoeveelheid insuline, maar wel van het gebrek aan goede voedingsstoffen.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Daarom geef ik dus geen advies meer :) ik volg een compleet ander beleid dan jij, mijn advies heb je dus niks aan want dan krijgen we elke keer weer opnieuw de discussie over welk beleid te volgen. Ik weet wat ik in jouw geval zou doen, maar jouw zkh zegt iets anders. Dan snap ik heus dat je je zkh volgt. Ik zou het niet doen haha maar ja ik ben al wat langer bekend met zwangerschapsdiabetes en ben sowieso niet van het blind vertrouwen in artsen wat dat betreft. Ben wel erg benieuwd naar je internist.

Hier trouwens heel netjes gegeten in de avond. Kleine portie aardappelen en wat witlof en kip. Geen melk maar water. En 7,9 hahaha dus tja.

14. Ja zo denk ik er dus ook over, over de voedingsstoffen en niet minder gaan eten, daarom heb ik de dietiste ook gedag gezegd.. Want van haar mocht ik dus zo goed als niks dan eten in eerste instantie.
    Vandaar dat ik nu ook gewoon weer sochtends en smiddags 2 volkoren boterhammen eet ipv alleen maar cracker of rijstewafel

15. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heel verstandig!

16. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga lekker naar bed dames, lees morgen weer bij!

Slaap lekker alvast!

17. Haha nou daar snap je dan dus ook niks van qua avond eten en je waarde..

Ik begrijp jullie ook echt wel.. Als mijn beleid dat
    Zou zeggen zou ik
    Miss ook zo denken. En daarom maakt t me ook onzeker.. Van wat te doen.. Luisteren naar jullie of naar artsen..
    Ik bedoel ook niet dat wat jullie zeggen slecht is ofzo! Absoluut niet.. Bedoel jullie waardes zullen een stuk stabieler zijn dan de mijne. Maar ik spuit idd nu nog maar 2 wk dus durf t dan nog niet
    Goed aan om t zh in de wind te slaan.. Maar morgen wil ik van de internist idd eens horen hoe en wat. En als ze bij hun standpunt blijven en mijn waardes blijven zo debiel doen dan moet ik idd maar mn eigen plan gaan trekken.. Maar eerst morgen maar zien dan

18. Truste!!!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Precies daar snap ik niks van, gisteren doner kapsalon en niet te hoog hahaha maar goed vergelijk vooral niet met wat ik eet want ik verbaas me er ook over. Toen ik aan de insuline zat kon ik dit echt niet eten en toen ik dieet volgde uiteraard ook totaal niet. Ik ontdek de wereld van metformine :)

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    marieke ik moet wel zeggen dat ik met 2 weken echt nog niet stabiel was. Dat heeft bij mij ook wel even geduurd.

Ik zit trouwens even in mijn dagboekje te kijken. Weet je wanneer ik te snel zak na het bijspuiten als ik hoog zit op snelle suikers. Mischien is dat bij jou ook wel het probleem. In dat geval zou ik na het een half uur al weer prikken om te kijken hoe je zit. Dan kun je ook sneller inspringen door weer langzame suikers te pakken

Deel Deze Pagina