zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    weer thuis uit het ziekenhuis. Met de kleine gaat het goed.De beeb loopt ruim 2 weken voor op groei. Ik kom onder nog strengere controle te staan want met mij gaat het dus niet goed. Ik heb weer een uwi en kom nu dus naast de gyn internist diabetesverpleegkundige ook nog onder controle van de uroloog. Verder zijn mijn suikers dusdanig slecht en ik gebruik zoveel insuline dat ik dus per direct volledige rust moet houden. ze gaan nu nog aankijken of ik dat thuis kan doen is dat niet het geval zal ik de rest van de zwangerschap in het zwangerschap opgenomen worden in het ziekenhuis. Ook is het niet zeker of ik hier onder controle kan blijven of dat ik dan naar het umcg moet.

2. Heftig hoor suprise! Ga heel hard duimen dat je t thuis nog kan volbrengen. Het word er zo zeker niet leuker op.. Zeker niet als je ziet dat je nog zo lang moet.. Sterkte ermee

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Surprise, wat een domper en wat balen zeg!!! En heftig want je moet nog een behoorlijke tijd. Al denk ik dat 37/38 wkn wel de max voor jou gaat zijn dan. Maar goed, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!! Zou fijn zijn als je thuis mag blijven.... Zal duimen voor je!

Hier gelukkig (nog) geen problemen met slapen. Had ik wel verwacht eerlijk gezegd maar hoef er zelfs niet uit om te plassen. Vanochtend wel met rugpijn opgestaan maar heb vast verkeerd gelegen ofzo dus verwacht dat dat morgen wel weer beter gaat.
    Gisteren eerste dag verlof en had de laagste waardes ooit, doet me goed, die rust ;)

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Toet het is vandaag nog uiterlijk 15 weken. 38+1 gaat het al niet worden.

5. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Surprise fijn dat ze je zo goed in de gaten houden maar shit dat het niet goed gaat :(.

Moet je rust houden omdat ze dan verwachten dat je suikers minder schommelen (minder hypo's door inspanning)? Of begrijp ik het verkeerd?

Succes!

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ja ze hopen dat de schommelingen daar door minder worden. Ik gebruik inmiddels al 65 50 45 en 60 eh en dat is echt mega hoog zeker voor iemand die 23 weken geleden geen diabetes had. Ze hopen dat door rust de schommelingen dus minder worden. Misschien dat de uwi's ook mee werken aan dat de insulines nu zo hoog zijn. Ze wil dus aan de uroloog voorstellen dat ik een onderhoudskuur krijg. Dat is een antibiotica kuur voor de volledig duur van de zwangerschap. OOk moet ik de baby mimimaal 1 x per 8 uur voelen als ik wakker ben. En zodra ik ook maar iets anders voel pijn of wat dan ook moet ik bellen en langs komen. Pff genieten wordt zo wel erg moeilijk. Tranen zitten vandaag weer erg hoog

7. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontstekingen zorgen idd voor hogere waarden. Hopelijk worden de waarden stabieler als de blaasontsteking onder controle is. Hoop het voor je!

8. Knuffel suprise

9. Zag dat koopmans nu ook volkoren pannenkoekenmix heeft. Zitten 22 kh per pannenkoek in. Miss volgende week eens een proberen .. Kan ik
    Toch een beetje mee eten haha

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @spring: dikke knuffel. Heftig hoor. Hopelijk zorgt de rust er voor dat jij je weer wat beter voelt en het goed blijft gaan met de beeb.

Hier de echo weer achter de rug. Wat ik al dacht, vruchtwater zit nu boven gemiddeld. Vermoedelijk vanwege de suikerschommlingen. Beeb ligt gelukkig prima op schema met ongeveer 2900 gram.
    Morgen dus gesprek gyn. Echoscopiste verwacht niet dat hij me nog erg lang laat doorlopen. Zelfs zij was erg onder de indruk van mijn buik.

Nu weer compleet gesloopt (en heb alleen konijnen eten gegeven, vaatwasser uit/ in geruimd en 2 wassen aangezet en dus ziekenhuis) Nu effe poosje lekker serie kijken.

11. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een narigheid Surprise. En je moet nog zo lang :(

Hoop echt dat het gauw beter met je gaat en dat rust je goed zal doen!

Ik heb vandaag wat last van mijn hormonen geloof ik.. Beetje snel geïrriteerd. Vriendlief achter de Playstation en ik de Playmobil poppetjes van de grond rapen, pff..

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vaddie hoe diep was de diepste poel weet je dat? Gewicht valt me zeker mee zeg, dat is hier wel zwaarder.

Surprise meis wat een ellende zeg. Wat je nog zou kunnen opperen is of je metformine erbij kunt gaan nemen. Dat is zeker niet standaard en soms denken ze er dus ook niet aan, maar ik heb het toen ook zelf geopperd en toen durfden ze het wel aan. Waarschijnlijk zal dat wel via het UMCG lopen dan, mij lieten ze ook eerst langs het VUMC gaan daarvoor, maar het kan een groot verschil maken in jouw waardes en hoeveel insuline je moet gebruiken. Willen ze het niet dat zullen ze resoluut nee roepen maar het een keer opperen om hun gedachten te prikkelen is wellicht een idee ;)

Hier bij de lactatiedeskundige geweest en ik ga beginnen met voorkolven in de hoop genoeg te kunnen opsparen zodat mijn kindje geen kunstvoeding krijgt na geboorte.

13. Vaddie heb je zon grote buik dan? Dat ie zo onder de indruk was?
    Wanneer krijg je nou te horen hoe en wat dan?

Spring o dat ken ik.. Zit mn vriend op de bank en laat mn dochtertje wat vallen ofzo en kan ik t opruimen.. Zooo irritant nu haha

Nuage voorkolven, kan dat ook al ja? Nooit geweten 😊

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: ja mijn buik is echt gigantisch. Kan daardoor echt geen kant op. Hier blijft 80% van de gevallen spullen dus ook liggen. :)
    Morgen afspraak gyn en dan weet ik meer. Vind het nu toch wel enorm spannend.

En idd kan je voorkolven, hebben ze hier ook geopperd. Maar persoonlijk ben ik allang blij dat ik dit keer niet loop te lekken. (bij de oudste al vanaf week 33)

@nuage: 23,4 volgens mij maar pin me er niet op lek. Ze heeft de 4 hoeken gemeten. Ze liet de grafiek zien en zat nu in ieder geval ruim boven de hoogste streep. Gewicht van de baby is idd netjes dus al behoorlijk blij dat mijn schommelende waardes van de afgelopen 2 weken daar weinig invloed op lijken te hebben.

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Nuage metformine ga ik idd voorstellen. MIsschien dat dat iets voor me kan doen.

16. Ah oke wist niet dat t kon. Dacht dat t pas na de bevalling op gang kwam. Haha maar goed geen idee verder.. Geef geen bv.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    23,4 lijkt me heel extreem! Dacht dat tot 8 cm nog normaal was. Zal vast een andere meting zijn dan. Hier juist vruchtwater minder geworden maar baby weer erg groot. Ik kan echt bijna niets oppakken van de grond en lopen is sowieso een enorme uitdaging want mijn buik blijft in harde buiken schieten. Hoop echt dat dit kindje eerder komt, zo voelt het wel.

18. Die harde buiken heb ik ook. Ben volgens mensen in mn omgeving ook behoorlijk.. Heb sowieso nu een veel grotere buik dan toen met mn dochter

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Bah surprise wat een naar bericht! schrik er gewoon van. ZS Diabetes word zo onderschat door mensen. Zo zie je maar weer dat het echt ernstig is. Heel veel sterkte!

@ Nuage, dat dacht ik ook dat ze vast vroeg komt. Nou ondertussen wacht ik maar :p

Morgen maar even wat houdbare dingen inslaan. Gezien ik vrijdag middag voor controle moet en ik zondag 40 weken ben.

Wat zouden jullie zeggen a.s vrijdag als ze zeggen we willen het nog uitrekken en kijken of ze vanzelf komt? Ik heb totaal geen idee wat ik dan moet doen. Het is mij constant gezegd dat ik ingeleid zal worden maar ben zo bang dat ze het willen uitstellen. Vertrouw ze voor geen meter gezien ze van alles lopen te zeggen. Het is toch gewoon niet goed voor de placenta, die gaat toch steeds minder goed werken?

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Lekker dat je nog goed slaapt toet! En niet een uit bed om te plassen wauw. Ik ga er elke nacht om de 2 uur uit, doet gewoon zeer in mijn blaas anders.

@ Vaddie, fijn dat de baby niet extreem is! toch een zorg minder. Wat voor serie kijk jij graag op dit moment?

@ Spring, lekker he die hormonen. Ik heb er gelukkig heeel weinig last van gehad. Toen ik de pil slikt kon ik af en toe echt een kreng zijn.

Deel Deze Pagina