zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zal duimen vaddie!

Hier ook veel harde buiken, vooral savonds.. En doe al niks bah!
    Gyn zei dat zolang het geen pijn gaat doen of dat ze te vaak komen of ik bloedverlies erbij krijg het niet erg is. Wel vervelend maar niet erg.
    Maar als ik t zo begrijp doen ze bij jou echt pijn? Is niet goed

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ja die harde buiken is mijn ding zeg maar. Heb ik al vanaf week 18. Maar nu continu hard en pijnlijk.
    En dat in combi met zere rug en bekken. En knieën en enkels maakt dat ik echt bijna geen kant op kan.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zo mijn houshoudelijke dienst is weer klaar voor vandaag :D Mijn vader komt elke dag even afwassen stofzuigen enz

Vaddie die harde buiken zijn echt niet fijn ik ken het uit de zwangerschap van mijn dochter. Vaak is het wel zo dat het het toch wat voor werk doet. IK had bij het inleiden van dochter al 3cm ontsluiting voor ze begonnen

4. Heb ook al vanaf een week of 20
    Steeds harde buiken. Soms zon strak gevoel dat ik even amper lucht krijg

Wat een heerlijk weer .. Heb zin om eruit te gaan

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat hoop ik dus zo hard, dat het wat ontsluiting veroorzaakt! Dan kunnen ze je vliezen meteen breken.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Pfff. Zit hier weer te janken op de bank. Waar ik al 'bang' voor was. Ze houden hun telling aan, dan ben ik volgende week donderdag nog geen 38 weken. Hij wilde niet eerder dan 8 maart inleiden.
    Nou staat het gepland voor donderdag 10 maart.
    Wel mag ik een nachtje in het ziekenhuis komen slapen. Aangegeven daar nog even over te willen denken.
    Maandag weer controle.

7. He getsie dat is een tegenvaller dus. Heb je ook je eigen gevoel
    En zorg geuit?

Hier strax even naar t dorp geweest. Maar naar 2 winkels.. Moest steeds stoppen vanwege harde buiken. En nu kom ik de bank al amper af door pijn in mn bekken. Niet grappig

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Stom zeg, 10 maart ben ik 38 weken en willen ze mij juist inleiden.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ja heb ik gedaan. Hij vond mijn suikerwaardes best netjes. Het schommelen is normaal en het regelmatig moeten ophogen ook. Zeker omdat ik maar met 1 a 2 eh per keer ophoog. En niet ineens 10 meer of minder. Vruchtwater is veel maar niet te veel.
    En ik komen slapen met slaapmedicatie/ pijnstilling maar daar ga ik nog even denken. Zou niet weten hoe ik dat praktisch moet regelen. Man begint om 7 uur.

10. Snap ik dan ook niet helemaal.. Wel strenger zijn daar dan hier bijv als t om waardes gaat, maar over de bevalling doen ze dan zo "makkelijk" .. Schiet mij maar lek hoor met die ziekenhuizen en hun beleid

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Volgens hun ben ik 10 maart 38 weken en 5 dagen.
    Volgens mijn eigen telling ben ik dan 39 weken en 2 dagen

12. Vriendin van me heeft ook eens een nachtje geslapen in t zh omdat ze thuis niet meer sliep.. Kreeg ze idd ook slaapmiddel. Bij een eerste had ik t miss gedaan.. Maar zou dr nu niet aan moeten denken met mn dochtertje. Zou me alleen maar druk maken over haar en mn vriend zn werk enzo idd. Al zou het wel heerlijk zijn om een nachtje eens te slapen!!

13. Huh hoe kan daar zon verschil in zitten dan??

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik volg de app waarin in mijn ongesteldheid en conceptie bij hield. Hun kijken naar de grootte van de baby.
    Nee, dat probleem heb ik nu ook. Denk dat mijn dochter behoorlijk overstuur zou zijn als ik een nacht in het ziekenhuis zou slapen. (en zeker als ik dan zonder baby terug zou komen hahaha)

15. O ja dat is ook niet fijn dan dat verschil. Maar ze doen dus niks uit op je verzoek t liever eerder te doen? Zo jammer 😒

Ja precies als ik thuis kom zonder baby dan dan zou mn dochter er niks meer van snappen denk ik haha. Ze snapt
    T nu vaak al niet als we naar t zh gaan en niet naar de baby gaan kijken

16. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het nooit zo dat jullie man jullie kind naar bed brengt en de volgende dag uit bed haalt? Mijn zoontje zou het wel prima vinden, heerlijk, tijd met papa.... En als ie gaat logeren (mss is dat een optie, je kind 1 nacht uit logeren) dan trekt hij dat ook. Je kind hoeft dan niet te weten dat je naar het ziekenhuis bent toch?

Maar wel balen dat je zo hoopte op een eerdere datum en dat dit hun conclusie is. Maarja, aan inleiden zitten ook nadelen vast en die zullen ze het liefst willen voorkomen dus zolang je kindje het goed doet.... maar natuurlijk niet fijn om dit nu te horen!

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Man brengt dochter wel eens naar bed,dat zou geen probleem zijn. Maar hij begint al om 7 uur en onze dochter gaat al naar school. Ze zou het dus erg vreemd vinden als ze op een schooldag gaat logeren en ons bestoken met vragen

18. Mijn vriend brengt mn dochter altijd naar bed .. Alleen het probleem
    Is dat ze savonds snacht altijd wakker word en dan dus weet als ik er niet ben. Ze is al zo bezig met t zh gebeuren wat bij haar 10
    Keer erger aankomt door dr high sensitiviteit

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou je eigen telling wel los laten. Ik was dan ook verder geweest nu, maar de termijnecho is juist een betrouwbare manier om de termijn vast te stellen en daar is heel veel onderzoek naar gedaan. Alle kindjes zijn met 10 weken even groot en dus weten ze precies hoe ver je dan bent.

Hun beleid is dus niet met 38 wkn inleiden voor vrouwen met insuline. Dat verschilt per zkh inderdaad. Vriendin van me is gisteren bevallen na inleiding met 37 wkn want in dat zkh wilden ze dus in week 37 al inleiden bij insulinegebruik.

Als je echt eerder wilt bevallen zul je naar een ander zkh moeten. Dat kan makkelijker dan je soms denkt heb ik ontdekt. Gewoon een telefoontje en naar het beleid vragen, situatie uitleggen en je hoort if je kunt komen. Ziekenhuizen willen graag bevallende vrouwen, het levert geld op, dus als daar een ander beleid is denk ik dat je zo terecht kunt.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Nee, hier geen standaard beleid. Wel een protocol maar er wordt echt gekeken per persoon. Ga eerst overwegen om een nacht te slapen in het ziekenhuis. Een goede nachtrust kan al een hoop doen.
    Ga er over denken, info zoeken en maandag bespreken. (dan heb ik weer controle) Ga niet overstappen naar een ander ziekenhuis, of ik zit een stuk verder weg of in een ziekenhuis waar ik nog nooit ben geweest. Tot op zekere hoogte weet ik graag waar ik aan toe ben.
    Verder mijn verwachtingen bijstellen en dingen nog verder loslaten. Doelstelling voor de komende 2 weken wordt dus: dochter op tijd naar/ uit school halen (op de fiets, minst belastend) en verder zorgen voor dochter en dieren. (en man, een heel klein beetje) Moeder net al gesproken en die zou kijken of zijzelf/ vader/ zusje wat extra kan komen zodat het huishouden niet teveel verslonst.

Deel Deze Pagina