zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook dat het insuline spuiten steeds gevoeliger wordt? Ik prik soms echt op n verkeerd plekje ofzo en dan schiet ik zowat tegen het plafond :(

2. Ik prik soms wel idd verkeerd.. En dan voelt t echt niet fijn nee..

Even een vraagje, als ik urine zou willen laten testen vanwege de harde buiken, zouden jullie dit dan via de gyn laten doen, dus eerst zh bellen? Of gewoon naar huisarts brengen? Dit ivm de suiker en omdat suprise t op kweek enzo moest laten zetten hierdoor...

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @spring: ja heb ik ook. Vooral mijn bovenbenen. Daar moet ik dus op andere stukken gaan spuiten. Volgens mijn dvp heeft bijna iedereen bepaalde plekken waar je kan spuiten die je amper voelt. Maar na verloop van tijd worden die plekken zo gevoelig en moet je ze even met rust laten om te genezen. (een week adviseerde ze) Helpt bij mij om dan inderdaad die plekken even rust te gunnen.

@marieke: zou even contact opnemen met het zkh.

Hier een redelijke nacht dus heb zowaar een beetje energie. Maar goed ook, man is jarig (en dus thuis) en moeder komt zo een handje helpen. Dan lukt me niet om stil te blijven zitten.
    Vanmiddag gaat man,moeder en dochter even winkelen en kan ik even plat.

4. Gefeliciteerd met je man! Lekker dat je vanmiddag even kan rusten!

Tot nu toe nog geen harde buik gehad maar als
    T weer komt opzetten dan zal ik idd maar eens gaan bellen naar t zh. Gister was t echt teveel

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.679
    5.710
    113
    Niet om vervelend te doen maar een app is toch helemaal niet betrouwbaar voor je uitgerekende datum? Daarvoor heb je toch in het begin een echo gehad voor de datum bepaling. Atans bij mij klopte de app achteraf niet en al helemaal niet wanneer ik waarschijnlijk mijn eisprong heb gehad.

Des al niet ter min wel vervelend Vaddie, je stelt je er echt op in. Weet er alles van gezien ik dat dus ook doe met inleiden dus ben benieuwd wat ik morgen hoor. Enne gefeliciteerd met je man :) lekker taartje eten of durf je het niet aan?

@ Spring, ik heb dat ook wel eens idd. Echt pijn doet het dan en uit schrik haal ik die naald er uit en dan moet ik nog een keer haha.

@ marieke, als het via de huisarts kan zou het denk ik makkelijker zijn. Is het zo ingeleverd en die zetten het ook gewoon op kweek en kan ook met spoed. Maar je kan misschien beter even het zh bellen. Zijn de harde buiken nieuw of had je ze al een tijdje? anders gek dat er niet eerder een testje is gedaan. Ik werd helemaal gecontroleerd of ik niet al ontsluiting had etc. De foto van mijn baarmoedermond zit nog in mijn portemonnee, denk niet dat ik die mee had moeten krijgen :p

Ik ga zo nog even lekker poetsen, donderdag is grote schoonmaak dag bij mij. Hopelijk de laatste voordat de baby er is :D Gisteren boodschappen groot ingeslagen, vriezer ligt vol alleen verse dingen moeten bijgekocht worden.

6. Hihi helemaal klaar ervoor dus deedee!

Hier dacht ik volgens eigen berekening in t begin al 6 wk zwanger t zijn en toen zei de echo pas 5 wk. Dat heeft in t begin een tijdje geschommelt. Dan weer verder dan weer korter. Mn eigen berekening was uiteindelijk 27 april. En die met 12 wk echo kwam uit op 23 april. Ik houd wel gewoon hun planning aan

Ik heb al vrij lang last van harde buiken. Urine is al keer onderzocht.
    Maar niet op kweek gezet geloof ik. Weet ik ook niet verder.

De gyn zei me dat als ze vaak komen of pijn doen of bloed dan moest ik bellen. Die laatste 2 gelukkig niet maar gister was het de hele dag door bijna constant die harde buiken. Dus vandaar dat ik zelf dacht miss als t morgen weer zo is even urine weg brengen, maar toen dacht ik ineens aan t verhaal van suprise en geen idee of de urine anders gecontroleerd moet worden door de suiker.. Dus vandaar..
    Zodra ik nu weer veel harde buiken krijg ga ik gewoon even bellen naar t zh.. Voor zekerheid

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier is het protocol dat je als zwangere diabetespatient de urine eerst op kweek moet laten zetten om te zien welke bacterie het is om te voorkomen dat je een kuur krijgt waar de bacterie resistent tegen is zoals ik de eerste keer.
    Hier maakt het niet uit of ik het via de ha of de gyn doe werkwijze is het zelfde. Je moet bij beide en gewassen midstream plasje in leveren. Dus eerst de boel schoon maken. Linker schaamlip rechterschaamlip door het midden dan plassen en pas in het midden van de stroom op vangen. Ik moet het via het ziekenhuis doen omdat ik dan binnen 48 uitslag heb zelfs in het weekend . Maar bij een eerste uwi zou ik het gewoon via de ha doen

8. Ah thx suprise, ja dat schoonmaken wist ik nog van vorige zwschap.
    Moest ik t ook altijd schoonmaken voor de eiwit controle.

Ik kijk het nog even aan, nog geen harde buiken gehad vandaag. Mochten ze vanmiddag en vanavond weer extreem komen dan lever in t morgen gewoon even bij huisarts in

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier eerste ctg gehad vandaag. Was eerst niet goed dus moest langer blijven, maar daarna werd hij wakker en was het gelukkig wel goed. Waarschijnlijk rond de 14e inleiden.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Termijn: ik hou idd hun eerst genoemde datum aan. 17 maart.Was echo met 10 weken. (wat ook klopt met mijn app) Maar schijnbaar hebben ze daarna de datum nog enkele dagen opgeschoven, waar ik dus niks van wist. Dus vandaar de afwijking.

Nu een lekker dutje. :)
    Vanmorgen lekker veel (in samenwerking met mams en man) kunnen doen.

11. Slaap lekker vaddie

Nuage wat naar dat ie niet goed was eerst.
    Moet je nu morgen weer?
    Dus je moet ook nog even geduld hebben. 14e lijkt nog
    Zover weg

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja morgen weer en alle dagen daarna ook tot aan de 14e of 13e, ligt eraan wanneer ze gaan inleiden. En als ze toch besluiten het pas de week daarop te doen dan dus nog een week langer...

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Nuage heb jij onderzoeken over het gebruik van metformine in de zwangerschap? Hier net de dvpk gesproken en ja het zou een oplossing voor me zijn om metformine te gaan gebruiken om mijn insuline gebruik naar beneden te krijgen maar nee ze doen het niet omdat er volgens hun niets bekend is over gebruik in de zwangerschap.

Hun voorstel is om me over te zetten naar humalog omdat dat geconcentreerder is en ik dus niet meer hoef te splitsen. Spuit nu alle doseringen in 2x dus spuit inprincipe 8x op een dag

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In Nederland is er inderdaad geen onderzoek gedaan omdat het ethisch niet verantwoord is om op zwangere vrouwen te testen. Maar in Engeland loopt al vanaf de jaren 70 uitgebreid onderzoek en wordt het zelfs nu standaard gebruikt. De internist weet dat vast wel en ik vermoed dat ze dan goedkeuring zoeken van een universitair zkh om het ook echt te geven.

Ik ga dat onderzoek voor je zoeken!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
  16. Daarom gaven ze t hier idd ook niet , metformine. Omdat er zo weinig
    Over bekend is. Maar dan denk ik, als ze in engeland al zoveel verder zijn.. Laat ze dan daarnaar kijken!

Suprise oke dus ze kunnen nog
    Wel iets proberen.. Hopen dat die insuline wat beter voor je gaat werken..

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    heb het artikel door gestuurd. Heeft de internist wat te lezen in zijn vakantie :D

Ik hoop dat ze serieus kijken want naast het vele spuiten ben ik ook nog steeds erg moe moe moe moe. zou ook fijn zijn als ik daar van af kom

18. Benieuwd wat ze ermee doen suprise!
    Vreselijk die vermoeidheid.. En dan ga je nog bijna verhuizen ook

19. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ja nog 5 weekjes. xxl maakt als eerste onze slaapkamer klaar zodat ik een plekje heb als alles overgaat. Pff zie er heel erg tegen op.

20. Kan ik me goed voorstellen ja.. Moet er veel gebeuren?

Deel Deze Pagina