Mijn internist denkt dat over 10 jaar metformine hier ook de norm is. Maar omdat insuline gewoon 100% zeker niet schadelijk is kiezen ze nog altijd daar voor in NL. Ik werd trouwens van metformine extreem moe de eerste 2 dagen. Daarna ging dat gelukkig weg. Die moeheid komt echt door je diabetes helaas en de hoeveelheid insuline die je in 1 keer moet verwerken.
dat zou mijn ook niet verbazen nuage. ze zijn nu gewoon heeeeeel voorzichtig. Vind het zo vervelend dat ik zo moe ben boven op de rest. Tis echt geen leuke zwangerschap zo. maar goed we zetten nog even door voor de hoofdprijs
Hier merk ik het nu ook idd dat ik extra moe ben als ik meer insuline moet spuiten. Daarom pak ik nu toch vaker koolhydraatarm eten. Vooral s'morgens heb ik echt geen trek en ontbijt ik met optimelkwart. Hoef ik helemaal niet voor te spuiten, dan als lunch gewoon brood en avond eten ook gewoon. Tussendoortjes eet ik amper of ik moet merken dat mijn suikerspiegel laag wordt. @surprise: hier hetzelfde gevoel hoor. Zeker de laatste weken vind ik er echt niks meer aan. Hier overheerst de pijn van de bi en harde buik.
ja ik ben er nu al klaar mee maar goed we zetten nog even door. Naast alle 'normale'dingen lijkt mijn dochter nu hand voet mondziekte te hebben en mijn handpalmen jeuken en prikken nu ook. ik weet alleen niet of het echt wat is of dat ik het me verbeeld
Een en al ellende dus bij jullie suprise! Beterschap en hoop dat t "verbeelding" is bij jezelf! Ik ben ook erg moe, Maar ik ben altijd moe dus valt t hier niet extreem op ofzo. Heb al chronische vermoeidheid door de fibromyalgie. Is wel wat erger geworden sinds ik zwanger ben, maar ik wijd t aan t mega slechte slapen .. Maar kan dus ook van insuline komen!? Hier gaan mn waardes sinds ik bij het avondeten spuit eigelijk super! Afgelopen 2 dagen alleen na t ontbijt weer te hoog dus morgen weer wat ophogen. Maar mag niet klagen. Eindelijk! Haha
Balen zeg Surprise, vooral omdat je nog wel even te gaan hebt. Hoop dat het te doen blijft voor je! Ik heb vandaag iets goed fout gedaan met m'n schaambot maar ik weet niet wat. De pijn is opeens 10x erger. Hopelijk is het weg na een nachtje slapen. Anders kan ik m'n lol op want elke beweging doet nu echt pijn.
Ik hoop het, maar het kan ook gewoon zijn dat ik met een gekke beweging het te los heb bewogen. Als het morgen nog is dan denk ik het wel.
Even een update. Morgen word ik opgenomen en krijg ik gel ingebracht om mijn baarmoeder te verweken. Ze wilde eerst strippen om te kijken of het dan op gang zou komen en dan na het weekend inleiden.Echter is mijn baarmoeder nog niet helemaal verstreken dus ze kon nog niet strippen. Dus nu morgen met gel, wat wel een tijdje kan duren helaas. Morgen om 7 uur moeten wij ons melden. Eigenlijk was het nog wel zo dat ze liever hebbend dat het zelf op gang komt, maar ik kan niet meer. Zei ook dat ik psychisch zo naar de 40 weken heb geleefd doordat wat er elke keer gezegd werd. Lichamelijk ben ik ook op sinds de afgelopen dagen. Zo opgelucht dat het gepland is nu, zag de bui al hangen.
@ suprise, de hand mond ziekte, daar moet ik mij nog in verdiepen dus geen idee. Maar klinkt niet prettig! @ nuage, vandaag weer beter> misschien verkeerd gezeten/gelegen? @ Vaddie eet jij geen tussendoortjes :O Ik leeft van eet moment tot eetmoment, kan niet wachten @ marieke, wat goed dat het beter gaat met je waardes! Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat
Spannend zeg DeeDee! Heel veel succes morgen!!! Nee hier nog erger geworden helaas. Ook door m'n lies gegaan weer vannacht in bed echt vreselijk. Maar nog even volhouden.
Deedee spannend joh! Hoop dat alles en beetje vlot verloopt! En je van t weekend lekker van jullie kleintje kunnen genieten. Nuage he bah niet fijn dat t erger is! Suprise hoe is t daar nu? Ovie hoe gaat t bij jou dan? Heb je even niet gezien geloof ik
@deedee: wat fijn dat er morgen in ieder geval iets gaat gebeuren. Nee, amper trek in tussendoortjes. Afgelopen weken echt veel gegeten maar dat is sinds een dag een of 2 helemaal over. Dus giet er soms wat vruchtensap in om te zorgen dat mijn suiker een beetje op peil blijft. De dvp zei dat ze het wel vaker zag zo richting het eind. @nuage: wat vervelend van die zere lies. Hier ook wel eens en het enige wat helpt is rust. Afgelopen nacht wat echt bagger. Man vond het nodig om me iedere keer vast te houden, in zijn slaap. Tig keer wakker om te plassen. Nou ja, weinig geslapen dus. Vanmiddag wel gelegen maar alles deed zeer en kon niet slapen. Man is vanavond stappen dus enkele uren alleen in bed. Hopelijk kan ik dan wel even een paar uurtjes goed slapen. Hier iemand ervaring met slapen in het ziekenhuis?
Zak je er ook doorheen Vaddie? Het doet dan zo'n pijn ik kan dan niks meer op dat moment. Rust helaas geen optie dankzij die rot diabetes.
Succes DeeDee! Goed dat je zo op je strepen hebt gestaan. Vaddie, kan je man sowieso niet een nachtje in een ander bed slapen? Ik slaap ook veel beter in mijn eentje in bed. Kun je mss al een beetje bijkomen. Al wat meer nagedacht over slapen in het ziekenhuis? Marieke, wat goed om te lezen dat je waardes nu beter gaan. Het heeft dus gewoon even tijd nodig. Goed bezig!! Nuage, balen zeg. Maar geen idee wat je er aan kan doen.... Gelukkig komt voor jou het einde ook in zicht al duurt het voor jou vast te lang succes ook!
Ja ben ook wel blij dat mn waardes beter zijn. Voel me ook meteen beter. Nou ja qua dat dan haha Heb geen ervaring met slapen in t zh. Mn vriendin toen wel.. Schijnt dat je een spuit in je billen krijgt en dan ook vrijwel met een kwartiertje weg bent
@nuage: ja zak er dan ook doorheen. Volgens de gyn is het een zenuw die even klem komt te zitten. @toet: de enige andere mogelijkheid die we hebben is de bank. En het voelt zo fout om mijn vent het bed uit te schoppen zodat ik zelf (misschien) beter slaap. Meestal ligt hij gelukkig niet zo in de weg. hahahaha Ga maandag eerst even wat vragen stellen aan de gyn voor ik een besluit neem.
Hee dames! Heb alles weer even bijgelezen! Deedee, super spannend dat er bij jou (ook) wat gaat gebeuren. Ik heb vandaag inwendig onderzoek gehad en 1 cm ontsluiting, joepie! Hahaha! Maandag krijg ik een ballonnetje en hopelijk starten we dan dinsdag met 2 a 3 cm ontsluiting met inleiden.