Nu al 10ml! Ook met de hand? Ik kijk er zo tegenop met de hand, vind een gedoe en heb niet het idee dat het werkt. Ik pak liever de kolf.
ik ga weer voor bv. bij zoon 12 weken fulltime gekolfd dochter 9 maanden gevoed en nu mag ik weer. Daar kijk ik echt naar uit
IK heb van dochter nog een handkolf van avent die ik veel gebruikt heb en een meleda swing die ik op het werk en op school gebruikte.
Van harte kleine m! Wat een leuke foto's! 1.1 wauw laag brrr. Marieke, ik wil bv geven. A zo spring duidelijk. Maar jij moet dus ook eerst goed verweekt worden. Anders kunnen ze niet inleiden heb ik begrepen. Zie dat iedereen ruim voor 40 wk haat bevallen. Ik voel mij een beetje schuldig dat ik niet lange dan 40 wk ga. Helemaal omdat ze schijnbaar nog niet extreem nodig vinden. Maar goed niet meer aan denken.
ik ga kv geven, net als bij mn dochter, was maar goed ook bij haar, anders was ik alleen aan t kolven geweest ipv zelf voeding geven. omdat ze dysmatuur was, moesten we dus precies zien wat erin ging met een flesje. Ik heb heb t bij 3 mensen zo gruwelijk verkeerd zien gaan dat ik zelf dus totaal niet achter bv sta, bedoel om t zelf te geven zeg maar. Weet dat t bij iedereen anders is hoor haha, gelukkig wel! Maar toch! Dus vandaar kv. Ben van mening.. En dat zei de gyn me ook, dat je voor bv er echt 100% achter moet staan anders zal het heel lastig gaan worden.
Ik heb me rot gekolfd vorige keer maar uiteindelijk gelukt. Borstvoeding is voor vrouwen met zwangerschapsdiabetes zo belangrijk, het halveert je kans op diabetes 2. Al moet ik alles kolven dat maakt me niks uit eigenlijk.
Ik heb ook eerst 10 dagen tot 2 weken gekolfd zonder dat er iets kwam. Toen ineens een druppel en een paar dagen later meer, totdat ik uiteindelijk wel kon kolven. We hebben een kleintje: 2755 grm bij 53 cm. Nou ja, lang en slank dus. Compleet volgens de middellijn
Is dat zo? Hebben ze mij niet verteld.. Nog, Komt miss nog ofzo haha. En waarom halveert t mjn kans op diabetes eigelijk als je bv geeft?
https://www.diabetesfonds.nl/gezond-blijven/nieuws/borstvoeding-of-minder-koolhydraten-goed-na-zwangerschapsdiabetes Heb je daar geen info over gehad via je internist/ patientenfolder in het ziekenhuis?
Het verbaast me niet maar zeker e moeite waard om te lezen. Je moet niks, maar ik denk wel dat je dit moet weten om een goede keuze te maken.
Ow daar vind ik niks over waarom dat het risico met de helft daalt voor moeder.. Dus ga zelf even google.. Ben wel benieuwd nou eigelijk.. Nog nooit gehoord vandaar
Hm oke.. Gelezen.. Vind t nog niet echt bewijzen dat het ook echt zo is.. Het geeft voor mij geen antwoord op mn vraag hoe dat dan kan... Maar ga zeker even op onderzoek uit en het woensdag eens navragen bij mn diabetesvp en gyn! Thx voor de info! 😊
Het is niet iets waar twijfel over bestaat, de onderzoeken zijn duidelijk. Denk dat jouw zkh dit enkel kan bevestigen. Het diabetesfonds is ook niet echt een instantie die zoiets zomaar verzint natuurlijk.
Bmm is wel verweekt, maar ze hebben liever 2 a 3 cm ontsluiting als ze dinsdag mijn vliezen breken en het infuus aansluiten. Super spannend, dat wel! Heb ontzettend gedroomd over dat voorkolven..
Ik baal dus echt dat ik niet geïnformeerd ben over dat voorkolven. Ik ga nu een heel rare vraag stellen misschien: kun je ook de bv van een ander gebruiken...?