Ik vindt het helemaal geen rare vraag. Ik heb wel begrepen uit de info van de lactatiekundige dat het vooral gaat om het colostrum. Dat is extra zoet en vet waardoor het suiker gehalte van je kindje sneller op peil is. Als ik kijk naar het genen wat ik kolf is dat ook echt nog volwaardige melk. Maar echt colostrum gelig en waterig. Dus ik weet niet of je dan de melk van een ander kan gebruiken.
Ja donormelk kan zeker. Een vriendin van me heeft genoeg in de vriezer. Ook colostrum. Het is iets wat ik overweeg. Hoe erg is het om met kv te beginnen. Dat vind ik ook moeilijk. Bij m'n dochter zijn we met kv begonnen tot ik genoeg had. Dat ging gelukkig goed, ook omdat we cupvoeding hebben gedaan en geen flesje. Maar ik las dat sommige kindjes de overgang moeilijk vinden of niet meer accepteren omdat kv sneller vult. Ook zit in kv natuurlijk niet dezelfde antistoffen als in bv en ik denk persoonlijk dat het veel uitmaakt bij de opbouw van de darmcultuur van het kindje. Heb je misschien iemand in je omgeving die bv geeft?
@marieke, ik ga ook bewust kv geven. De stress rondom de bv de vorige keer heeft echt mijn kraamtijd vergald. Zodra de voeding erop zat, kon ik alleen nog maar de 3 uur aftellen tot de volgende voeding waar ik zo tegenop zag (vooral de pijn). Dit kostte mij veel slaap en was erg gestresst en ben na 10 dgn gestopt. Nu dus meteen met kv starten, het is niet anders. Heb overigens ook geen voorlichting gehad mbt bv en zw.suiker.
Het kan heel goed dat het een tweede keer heel anders gaat he? Dat is mij ook gezegd andersom, dat het vorige keer gelukt is vergroot m'n kans dat het weer lukt maar geen garanties. Ik vond 6x per dag kolven ook echt niet leuk maar mijn kraamtijd was toch al niet leuk heb het niet daaraan gelinkt daardoor. Toen het eenmaal liep na 2/3 weken toen liep het ook gelukkig.
Hier ook geen voorlichting gehad over de relatie tussen bv en diabetes. Hier wel ik wel bv geven, maar ga niet kolven. Dat geeft mij een erg slecht gevoel over mijzelf, opbrengst was de vorige keer minimaal (niet genoeg om te voeden) en het kost zo veel tijd (en slaap) Hier staat nu wel in mijn dossier dat ik wil dat tijdens de bevalling om het uur mijn suikerspiegel wordt getest. Op die manier hopen we dat de suiker spiegel van de baby niet te laag wordt en de baby niet te suffig is om te drinken. Ook zal het verschil maken (bij mij) dat deze baby groter en hopelijk ook sterker zal zijn dan mijn oudste.
Ik mag zelfs nog thuisbevallen dus ben benieuwd hoe ze dan de controles etc. zouden doen. Ik wil zelf overigens in het ziekenhuis bevallen hoor maar ben benieuwd of ik dan ook langer moet blijven want zou ook thuis mogen bevallen 🤔 Heb over 2,5 wk een afspraak bij een gyn in het ziekenhuis. Ik loop nu eigenlijk alleen nog bij mijn eigen vk en heb mailcontact met de dvp. Maar protocol is dat ik bij de 37/38 wk een gyn in het ziekenhuis moet zien om de bevalling te bespreken.
Ja ook thuis zou de vk dan bloedsuiker testen bij je kindje. Ik heb een vriendin gevraagd voor wat melk voor als het mij niet direct lukt.
Zoo veel gekletst ineens haha! Las dat er tegenwoordig idd in de ziekenhuizen bv opgeslagen ligt.. Al moet ik dan weer zeggen dat ik dat dan weer een raar idee vind.. Mn kind de bv van een ander geven.. Heb t een en ander doorgelezen. Best interessant maar voor mij geen duidelijke reden om het te gaan doen.. Ik sta er gewoon echt niet achter dus blijf gewoon bij mn kv. Vind het overigens wel apart dat er dan zo weinig over gesproken word in ziekenhuizen, als het zoveel beter zou zijn.. Tis dat ik t hier las. En gaan jullie nog wat doen t weekend? Behalve zenuwen voor de komende bevallingen? Hihi Hier vandaag verjaardag, waar ik tegenop zie! Haha heb al weken zin in taart! En dan mag ik niet hahaha. Morgen komt mn ma even en dan is t weekend weer voorbij. Woensdag naar de diabetesvp en de gyn! Ben zoooo benieuwd
Hee dames, ik begin toch wat last van zenuwen te krijgen.. Morgen om 8.15 uur in het zkh voor het ballonnetje.. Zo spannend.. Net ervaringen zitten lezen en die zijn zó verschillend!
@spring: toch niet meer dan logisch dat je zenuwachtig bent. Heb ik ook al last van en ik moet nog 2 weken wachten op de inleiding. Weekend: gisteren heerlijk relax dagje gehad. (wel een baggernacht daarvoor met heel weinig slaap) Man om 11 uur uit bed gegooid. Daarna met zijn allen naar het winkelcentrum gegaan. Kwamen we daar vrienden tegen, gezamelijk geluncht met zijn allen. Daarna was ik gesloopt dus man heeft me thuis afgezet. Hij ging kijken voor een andere senseo (maar kwam thuis met een trampoline haha) Ik even lekker een uurtje geslapen. De trampoline moest natuurlijk meteen in elkaar worden gezet. Lekker wat gegeten en dochter naar bed. Wij lagen er ook op tijd op omdat we beide zo moe waren. En zowaar redelijk goed geslapen. (wel met pcm, anders doe ik helemaal geen oog dicht) Wel jammer dat dochter net al om 7 uur wakker was. En ik nog wel een uurtje langer had willen slapen. Ach ja, gelukkig is het zondag en kan ik vanmiddag nog even een uurtje plat. Wat een verschil toch, vorige nacht veel wakker geweest, paniekaanvalletje gehad (lang verhaal) en s'morgens suiker van 5,5. Afgelopen nacht dus best goed geslapen en er 'maar' 4x uit geweest om te plassen en net een suiker van 4,6.
Spannend spring! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent!! Klinkt als een leuk dagje gister vaddie! Hahaha logisch om voor een senseo de deur uit te gaan en met trampoline terug te komen hahahha zou mijn vriend kunnen wezen hahaha
spring dat is heel logisch hoor. Dat had ik 2.5 jaar geleden ook. wij zijn toen s'maandag de laatste dingetjes klaar gaan maken. Geboortebord gehaald. Voor de laatste keer met zijn 2e gegeten. echt nog even genoten van ons tweetjes. Zoon was toen bij zijn vader. Vond het toen wel een heel raar idee dat ik naar het ziekenhuis ging o m onze meid op te halen. Vanmiddag maken we bekend aan onze ouders of wij een zoon of dochter verwachten. Mijn suikers lijken eindelijk weer een beetje stabiel te worden
Logisch die zenuwen, ik hoop echt dat ik die ballon kan voorkomen deze keer maar vrees ook van niet. Niet dat het nou zo'n ramp was hoor maar dat wachten vond ik echt niet leuk. Het lijkt me zo fijn als het gewoon uit zichzelf begint! Ik moet rennen kom te laat in het zkh anders heb mezelf verslapen!
we wilden het op een speciale manier doen, en dan nog meer mensen maar om dat ik rust moet houden en dochter ziek is komen nu alleen de ouders en de rest sturen we een app-je met een leuk plaatje. Je ziet vanavond vast wel wat op fb verschijnen
Leuk ben benieuwd!!! 😊😊 gaat t al beter met de kleine meid? En jezelf? Is t erger geworden of trekt t al weg