zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond de 27 wkn nav zo'n test.

Ben nu 35,5 week en zou niet verder mogen dan 40 wkn (wil ik nog overleggen want ben niet zo voor inleiden en mijn vk zet ook haar vraagtekens daarbij). Dan zou het dus nog max 4,5 wk zijn. A.s dinsdag een groeiecho en over ruim 2 wkn nog een controle afspraak bij de gyn (staat in protocol dat je ondanks dat je weer bij de vk loopt, je rond de 36/37 wk een gyn moet zien en spreken).

Maar bij jou dus al zo vroeg, ontdekt door eerdere zw.suiker?

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Fijn zeg Marieke dat het zoveel stabieler is nu! Top!

Hier mag je ook met dieet niet thuis bevallen of bij de vk blijven. Maar goed ik denk dat ze soms ook doorslaan hoor qua beleid.

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei dat het protocol sinds afgelopen januari is verandert. Daarvoor mocht dat in de regio hier ook niet en zat je bij de gyn, hoe dan ook. Sinds januari dus wel terug naar de vk bij alleen dieet, thank god!

4. Ik mocht ook niet bij vk blijven met alleen dieet. Maar
    Goed nu zat ik al bij de gyn dus dat scheelde haha.

Ja ben ook erg blij dat mn waardes nu zoveel beter zijn.
    Hoop ook echt dat t zo blijft en ik ook de ochtend waarde beter krijg.

5. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bij toeval achter gekomen. Voordat ik zwanger werd een keer 6.6 nuchter bij onderzoek voor iets anders. Toen heb ik uit nieuwsgierigheid een meter gekocht en was eigenlijk gelijk goed, onder de 6. Kwam door recent hele slechte eetstijl.

Ik ben in de 6e week een x bijna out gegaan onder de douche en daarna nuchter een waarde van 9 :$ (lichaam compenseerde waarschijnlijk een te lage waarde onder de douche) toen ben ik het zelf gaan bijhouden en met die waarden ziekenhuis gebeld (waar ik sowieso al bekend was vanwege chemo van mijn man 5 jaar geleden waardoor we vruchtbaarheidsonderzoeken bij hem hadden laten doen).. Dus geluk bij een ongeluk.

Maargoed als dat niet zo was gelopen was ik er pas veel later achter gekomen denk ik.. Dus ben al lang blij dat ik nu kan opletten.

6. Wooow nuchtere waarde van 9 is idd wel heel hoog!
    Hopen dat je waardes nu redelijk stabiel blijven dan.

Heftig van je man, nu gezond verklaard?

7. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ja heel bizar want dus verder nooit boven de 7 haha. Maargoed toen ik dat vertelde was het stempeltje snel gezet;)

Ja het was lymfeklierkanker en daar word je helaas nooit helemaal schoon van verklaard (kan ook na 15 jaar dezelfde cel nog terugkomen) maar gaat heel goed en in maart alweer 5 jaar kankervrij (voor zover wij weten :p).. Hij was toen 22 en ik 24 en waren toen 4 maanden samen dus was zeker heavy. Nu alles top en ook zonder medische poespas zwanger geworden (had ik toen echt niet durven hopen hadden eea ingevroren etc)..

8. Zo dat is dan echt een mooi wonder idd! Heftig hoor!

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    wat voor soort lymfeklierkanker had je vriend Bali.

Bij mijn dochter was suiker prima. Toen ben ik ook niet zo voor de gevaren gewaarschuwd als nu. vind het nu ook wel heel spannend.

En over matig en ernstig ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een ernstige vorm heb

10. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hij had non-hodgkin (om precies te zijn een agressieve; grootcellig T-cel lymfoom). Heel zeldzaam bij iemand van 22. Gelukkig groeide het in zijn hals en groeide zo snel dat we er niet omheen konden. Geluk bij een ongeluk.

11. Ja dat denk ik idd ook wel ja dat jij onder ernstig tot zeer ernstig valt suprise

Bali zo dat is niet niks, gelukkig dat t zo snel ondekt is. Mn oom heeft hodgkin. Die is al een keer helemaal in carantaine geweest en "leeg" gemaakt.. Toen dus bevattelijk voor weer alle kinderziektes enzo.
    Nu was hij een paar jaar stabiel maar laatste nieuws dat dat t toch weer is gaan sluimeren. Hopelijk blijft t daarbij.. Naar iets

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook een vrij heftige vorm van de zwsuiker. Spuit ondertussen behoorlijk wat op een dag.
    Maar blijf van die rare dingen hebben.
    Avond eten van net is een voorbeeld. 5 eetlepels gekookte aardappelen met 2 eetlepels appelmoes (gewoon uit pot) en kip uit zak maar zonder vel.
    Voelde me niet lekker dus na een uur geprikt. Had ik 4,3. Echt????

Terwijl ik voor brood moet blijven ophogen. Had tussen de middag al 22 eh gespoten en prikte nog 9,8....

Dus hier ondertussen alles behalve stabiel in waardes helaas.

Zou mijn enorme verkoudheid ermee te maken kunnen hebben?

13. Vaddie balen en geen touw aan vast te knopen dus! Kan zijn dat je verkoudheid t doet..
    Hier sinds vandaag ook beroerd.. Kop vol lamlendig, koud.. Dus hoop niet dat mn stabiele waardes nu weer uit t lood worden getrokken

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Om 9 uur naar de dvpk ik wordt hoogstwaarschijnlijk over gezet naar humalog. Dan hoef ik niet meer op te delen dus 8 keer spuiten ipv 4x. Om 10 v00r 10 naar de uroloog kijken wat die zegt

15. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Succes suprise!

Ik moet vanmiddag ook naar de diabetes verpleegkundige en naar de gyn. Hoop dat we een inleidingsdatum kunnen prikken voor volgende week

16. Suc6 suprise!

Jij ook jennifer!

Nationale zh dag vandaag? Hahaha
    Hier ook vanmiddag heen.

Pfff weer een waardeloze nacht.. Heb zooon last van mn buik en bekken laatste week.

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Iedereen succes bij het ziekenhuis.
    Ik hoef niet vandaag. :)

Hier een redelijke nacht. Bekken doen wel zeer, gisteren te veel gestaan/ gelopen.
    Heb het luxe vandaag. Dochter eerst naar school en gaat met een vriendinnetje om te spelen. Dus kan vanmiddag mooi even plat.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik spreek zo ook mijn gyn :) succes allemaal!

19. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik zat het even door te lezen voor mij is het inmiddels alweer een ver van mijn bed show, maar wilde toch even reageren, het beleid is nog steeds niet duidelijk volgens mij wat ik zo van vriendinnen hoor en hier lees nog veel onduidelijkheid over.

Ik heb bij beide kinderen zwangerschapsdiabetes gehad, de oudste kwamen wij erachter met29 weken, dat was heel heftig direct aan de insuline gezet en werd niet meer stabiel, hij had er enorm veel last van, hij is uiteindelijk bij 36 weken en 5 dagen gehaald met een spoedkeizersnede na 3 dagen inleiden en geboren zonder hartslag met comatueuze bloedsuiker heeft 3 dagen op de ic gelegen en na 6 dagen pas mee naar huis.

Bij de jongste zat de gyn er zo bovenop bij 15 weken kwam het al aan het licht na de suiker test. Tot 32 weken met een dieet vol kunnen houden en toen was ik in het laatste trimester en mocht ik een over op metformine spuiten zat ik te laag voor maar de waarden waren te hoog, dit kindje was wel wat groter dan haar broer, bij 38 weken was echt de grens heb ik opnieuw een ks gekregen mijn lichaam had nog niets gedaan dus zelf ervoor gekozen ook door de inleiding bij onze zoon die zo uit de hand is gelopen. Dit meisje kwam kerngezond ter wereld en had een prachtge bloedsuiker, wat enorm fijn te mogen meemaken dat je kindje huilt bij de geboorte dat ze mooi roze was dat ze niet aan alle toeters en bellen hoefde en dat ik haar direct zelf mocht verzorgen en bovenal na 2 dagen naar huis mocht met haar.

Onze zoon heeft trouwen tot 3 jarige leeftijd problemen met zijn suiker gehad in de nachten ging hij dippen, was altijd heel eng gelukig werd hij er wakker van en wij ook doordat hij er van ging spugen inmiddels is dat stabiel en lijkt hij hier oevrheen gegroeid te zijn.

Bij onze dochter heb ik deplacenta nog gezien, die was heel klein en helemaal verkalkt al bij 38 weken (schijnt bij de diabetes te horen)

Beide kinderen waren trouwens ook heel veel afgevallen onze zoon werd geboren met 3530 en ging mee naar huis met 2810 toen was hij alweer 100 gram aangekomen allemaal vocht, onze dochter was 3630 en op haar laagst 3200 ook veel vocht verloren.

Meiden sterkte ermee, leuk is anders maar denk aan het wonderschone moppie in jullie buiken

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ja vertelikniet zwangerschapsdiabetes is niet zomaar iets. Heftig verhaal maar we gaan voor onze moppies

Dames ik ben overgezet naar humalog 200 kwikpen. Vanmiddag om kwart voor 12 geprikt bij het eten. IK was zo moe en last van mijn bekken dat ik na het eten ben gaan liggen en in slaap gevallen. Heb dus een uur na de maaltijd niet geprikt maar toen ik 3 uur later wakker werd had ik op de novorapid allang een hypo gehad. Maar nu heb ik 3 uur heerlijk geslapen en dat was lang geleden dt ik 3 uur achter elkaar geslapen heb. Ook de nachten lukt me dat niet. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de humalog.

Verder begreep ik van de diabetesvpk dat de internist na de link van Nuage open staat voor het gebruik van metformine. Ook de internist in het umcg heeft het gelezen. Maandag ga ik het verder met de internist bespreken en de kans is groot dat ik idd met metformine ga beginnen

Deel Deze Pagina