Nou Surprise, dat was een goede afspraak vandaag dan. Heel fijn en hoop dat dit zo doorzet! Alle anderen ook weer goedgekeurd/wijzer geworden etc?
Wat fijn Surprise!!! Ik noemde jouw voorbeeld ook aan mijn internist in ons gesprek en hij zei ook direct dat je er baat bij zou hebben maar dat ze het niet altijd aandurven. Ik hoop dat je het krijgt, ben er zelf ontzettend blij mee! Hier vreselijke middag gehad. Ze konden geen hartslag vinden voor de ctg. Was even paniek. Gelukkig toch gevonden. Ik was ook erg geschrokken, huilen etc. Morgen weer ctg en dan spreek ik de gyn weer.
He getver Nuage wat een schrik. Suprise wat fijn zeg dat er betere vooruitzichten zijn met de insuline en metformine. Hier helaas geen inleiding datum. Grrr.vrijdag weer ctg en dan verder beleid. Ik haat wachten maar jah zal toch echt nog even geduld moeten hebben. Ctg vandaag was gelukkig goed. Werd onze man vorige week nog een 8 ponder nu zei de gyn ach kleine 7 pond. Ja ja die metingen zijn heerlijk betrouwbaar.
He bah nuage wat een schrik blij dat het loos alarm was. Ik had jou ook genoemd bij mijn dvpk en in de mail aan de internist. Daar heb ik dus maandag nu een gesprek mee. Ben benieuwd Dat zoveel afvallen had mijn dochter trouwens ook. Maar wist niet dat dat nog door de suiker kon komen. Ben benieuwd hoe het met spring is
Bah Nuage! Dat is even schrikken zeg! Jammer Jennifer dat je nog geen datum hebt, mss vrijdag dan.... Mijn zoontje is 3,5 jr geleden ook veel afgevallen maar de reden daarvoor was dat ik 14 uur vocht toegediend had gekregen ivm weeenopwekkers en dat komt ook bij je kind, gevolg: zwaarder kind maar dat plassen ze er snel uit en dus veel afgevallen....
Ik ben toen ook ingeleid en aangezien veel vrouwen met zwangerschapssuiker ingeleid worden zou het daar wel eens van kunnen komen?
Nuage dat is zeker schrikken, dat was dus bij mn dochter ook. Snap ook niet dat ze je naar huis hebben gestuurd.. Want bij mn dochter kwam die ook weer terug.. Maar na een uur of anderhalf ging t ineens toch weer mis... Jennifer balen dus dat je weer moet wachten. Hier werd kleine vandaag 2080 geschat en ze zeggen dat ze 150 gr per week groeien dus zou t uitkomen op zon 3300 gr. Maar geloof dr niks van aangezien de meeting bij mn dochter ook totaal niet klopte. Hier vandaag de verkeerde gyn getroffen. Waar ik dus totaal niks aan heb. Morgen even bellen naar mn vaste gyn. Niertjes zijn nog steeds vergroot, maar mw kon ons niks hierover vertellen, deed er heel luchtig over. Op mn harde buiken die steeds meer en vaker komen kreeg ik helemaal geen antwoord. Ze wist ook niet eens dat ik insuline spoot. Ze zei alleen; zooo zag dat u een beetje last van suiker had? Pff raar mens. Eerste keer dat ik dr had en voor mij ook de laatste keer Maar ja maak me nu dus zorgen om de niertjes enzo.. En eerst zei ze: was uw eerste kind ook te zwaar? Dus ik: hoezo ook??? En nee zij was dysmatuur zoals u in mn dossier had kunnen lezen. Toen ging ze de meeting in de pc zetten en zei ze eerst dat ie nu 2100gr was, toen 1800 gr en uiteindelijk zei de 2080. Maar dit was goed zei ze.. Maar waarom dan ook te zwaar??? Kreeg dus totaal geen antwoorden en maak me nu alleen maar zorgen
Hmm, dat is niet fijn Marieke! Tref ze helaas vaker zo in het ziekenhuis.... Bij mij werd de kleine op 2000 gr geschat bij 31.5 weken. Was ietsje zwaarder dan gemiddeld geloof ik maar echt minimaal.
Wat een bagger gyn zeg Marieke, meer stress nu dus. Heb jij wel een GUO gehad? Surprise wat grappig dat je mij ook had genoemd hihi nou ik hoop dat het helpt en je straks die pillen krijgt! Hier net een beetje ingestort. We waren nog een hapje gaan eten maar ik was m'n metformine vergeten. Lekker handig. Dus ik heb geitenkaas salade op met honing en walnoten en wat bruin brood met aioli en wat patatjes van m'n man. Daarna dus thuis gekomen zware huilbui. Nu ga ik net prikken en is het 4,4.... Hoe kan dat nou? Ik ga weer even veel meer prikken denk ik. Zou hij daarom zo stil zijn?
dat is echt fijn dat ik een vaste gyn vaste dvpk en een vaste internist heb. Hier is een speciaal diabetes team en door mijn omstandigheden blijf ik bij hun onder controle en zal ik alleen bij spoedcontroles een ander zien maar die zullen ten alle tijde eerst contact hebben met mijn vaste gyn of anders de gyn die mijn casus doet in het umcg. om 18.00 weer gespoten met de humalog en voelde me na het eten altijd wat raar maar dat lijkt weg. En mijn suiker is top. mag zelfs wel een beetje af als ie morgen nog zo is
@nuage: das best een lage suiker, zeker zonder meds. Hier na de boterham weer iets te hoog, dus 2eh gecorrigeerd. Toen naar bed gegaan voor een dutje. Maar kon niet slapen. Ging ik beneden prikken was hij 4,3. Snap er niks meer van. @marieke: wat vervelend dat deze gyn zich niet eens had ingelezen. Hier gelukkig eigenlijk altijd dezelfde gyn. In het begin twee locaties en twee gyns. Maar de dame voelde ik me niet prettig bij dus aangegeven daar niet meer te willen. @surprise: wat fijn dat het zo goed gaat met de nieuwe medicijnen.
Dat heb ik inderdaad ook een vast team, heel erg belangrijk denk ik. Wat fijn dat je zo goed reageert!
@nuage: misschien ook de laatste loodjes? Reageer hier soms ook erg raar. Vanmiddag 6 paaseitjes op en mijn suiker was na een uurtje nog 'maar' 5,3 Zo eens prikken na het eten. Knallende koppijn dus vermoed dat ik nu weer te hoog zit. (pasta op en 15 eh gespoten)
Ja baal dr echt van. Morgen dus bellen.. Guo is toch dat ze alles meten ook de doorboeding van navelstreng enzo? Die krijg ik geregeld maar zou ik dus nu ook moeten krijgen maar had t idee dat deze gyn nergens op voorbereid was en heb dus ook niet de echo met kleurtjes enzo gehad. Ben dus echt niet blij. Wat balen dat je waardes nu zo raar doen.. Kan me voorstellen dat je even een flinke dip dan hebt ja. Suprise wat fijn!!! 😊 Houden zo! Normaal heb ik ook steeds 2 dezelfde gyns. Die weten alles van me, de ene heeft evi zelfs met spoed dus gehaald. Ze herkende me nog.. Nemen de tijd maken uitgebreide echo's, nemen me serieus.. Dus na deze troela ga ik morgen even mn beklag doen haha. Wat is bij jullie t beleid voor de kleine na de bevalling?? Hier vandaag van de verpleegkundige gehoord (afspraak voor de gyn) dat de kleine na de bevalling even een uur bij mij blijft. En dan zal het voor 24u naar de neonatologie gaan voor eventueel (ze zei zelfs bijna altijd) een glucose infuus. Ik mag dan wel meteen natuurlijk naarbij, zelfs met bed als ik ks krijg. Maar toch.. Schrok er een beetje van. Had verwacht dat de kleine wel bij mij kon blijven.. Maar miss dom gedacht?
Hier proberen ze juist een glucose infuus te voorkomen en willen de suikerspiegel met voeding goed krijgen. Hier alleen naar neo indien nodig. (bij dochter wel 1 nacht omdat haar suiker niet omhoog wilde) Zou ook zeker vragen waarom ze kiezen voor een glucose infuus. Heb ergens gelezen (volgens mij ook een artikel wat Nuage had gepost?) dat het vult maar niet voed en dat vaak de voeding daarna moeizaam gaat.
Ja daarom dat dacht ik dus ook, nu was dit dus "maar" een verpleegkundige en dacht vraag dit na bij de gyn. Maar ja die heb ik maar niks meer gevraagd omdat die totaal geen goede antwoorden gaf.. Dus ga dit ook zeker aan mn vaste gyn vragen.
Dit zijn echt dingen waarbij je als patient dus echt zelf na moet denken en goed je info overal vandaan moet halen zodat jij zelf inspraak kan hebben in hoe en wat. Goed bezig Marieke, even verder uitzoeken en navragen.