Aaarrrrrggghhhhhh sorry moest even!! Mega slecht geslapen weer.. En dat heeft de apotheker geweten net.. Eerst krijg ik 400 stripjes vergoed volgens hun.. Toen in met insuline begon zeiden ze dat ik alles vergoed krijg.. Sta ik net bij ze voor nieuwe stripjes, zegt ie klootviool: u krijgt maar 100 per kwartaal vergoed en daar zit u al aan! Had ie beter niet kunnen zeggen, heb de apotheker erbij geroepen en mn gal gespuwt. Uiteindelijk kreeg ik, omdat ik er blijkbaar zo gezellig bij stond, 2 potjes mee.. Maar ze gingen t uitzoeken. Heb dus zelf mn verz. Gebeld. Krijg idd 400 per zwangerschap vergoed, maar als er een medische reden is voor meer dan kan ik verwijsbrief krijgen ervoor van mn diabetesvp of gyn. Dus die ga ik zo even bellen. Ik ben super goed verzekerd, maar omdat t uit de basisvz vergoed word maakt dat niet uit zei ze.. Gezeik Door al dat gezeik net meteen een mega hoge waarde.. Zucht..
@marieke: dat gedonder over die strips herken ik wel hoor. Hier ook gehad. Ziekenhuis heeft er echt vaak een brief heen moeten sturen om te zorgen dat ik voldoende vergoed krijg
Ze horen een extra machtiging af te geven. Had je dvk al kunnen regelen. Hier gelukkig geen gezeur gehad.
Ja hoef pas volgende week geloof ik weer naar haar toe. Zou ik dat anders via de spoedlijn kunnen regelen? Hahaa. Heb verder geen idee hoe ik haar kan bereiken. Maar ja of dit spoed spoed is
Heb gisteren een mooie folder meegepikt uit het zkh over diabeteszorg en hoe je checkt of je de juiste zorg ontvangt. Niet alleen staan die andere waardes erin maar een ander voorbeeld is dat ze bereikbaar horen te zijn voor vragen. Als je zkh niet voldoet aan de juiste zorg kun je een klacht indienen, ook bij je zorgverzekeraar. Moest aan je denken zal als ik nog tijd heb foto voor je maken.
👍🏻 doe dat! Ben benieuwd! Heb voor m komende 2 wk genoeg stripjes dus zal volgende week wel nieuwe brief vragen.. Doe t liever persoonlijk dan via een assistente ofzo
Ben benieuwd of jullie dit herkennen, Ik leg vaak brood uit de vriezer en ga dan spuiten. Daarna dus mn brood klaarmaken en eten. Nu heb ik sinds ik wat meer moet spuiten steeds dat als ik dus na t spuiten mn brood sta te maken, een weeeig gevoel in mn benen. Alsof ik elk moment er doorheen kan zakken. Zou dit door de insuline kunnen komen??
Ik spoot altijd pas als ik de hap al op m'n vork had bij wijze van. Mocht niet wachten. Denk dat het wel kan dat je suiker al te laag wordt dan.
O echt? Zo snel al? Dacht dat t 10 Min inwerktijd ofzo had haha. Ze zeiden wel dat ik moest spuiten en meteen moest gaan eten, maar dacht dat die paar min niet zouden uitmaken. Miss toch maar eerst mn brood maken dan 😇
Hier inderdaad ook zo kort mogelijk voor het eten spuiten. Het duurt idd ongeveer 10 minuten. En volgens de dvp wordt het op de ene plek sneller opgenomen dan op de andere. Op het ogenblik reageer ik zo onvoorspelbaar dat ik pas tijdens of het na het eten spuit.
Hm oke ga dus voortaan maar eerst mn brood smeren en dan spuiten Heb trouwens wel iets voor op mn lijstje wat ik als eerste wil eten.. Een verse witte boterham met een dikke laag nutella!!! Zooo slecht maar zooooo lekker
Vanmorgen weer naar de gyn geweest. Vanaf vandaag minimaal wekelijks controle. Onze kleine man loopt 3 weken voor en weegt al bijna 1000 gram gemiddeld is rond deze tijd 660gram. Vruchtwater placenta en navelstreng waren super dus voor nu doet kleine man het super. De zorg zit hem in de snelle groei. HIj stijgt al flink boven de bovenste lijn uit. Volgende week wil ze bepaalde waarden gemeten hebben en die week er op weer een groei echo. Is de kleine man dan nog zoveel of meer gegroeid dan wordt ik voor in elk geval een gesprek met de gyn en internist en nogmaals een hele uitgebreide medische echog door gestuurd naar het umcg. Verder rust rust rust en blijven proberen mijn suikers zo als nu te houden. Ze maakt zich zorgen omdat de groei en de hypo's problemen kunnen veroorzaken bij de placenta en de kleine man dus geen of niet voldoende voedingsstoffen krijgt. Vandaar de strenge controles. Ze is bang dat de kleine man al ver voor de 38 weken in de problemen gaat komen. Vandaar alle controles en aan mijn het verzoek als ik na een hypo de kleine man niet voel gelijk te bellen en langs te komen en ook als ik overdag de kleine man 4 niet voel. Op het moment dat we de 32 weken halen hangt ze de vlag uit want dat is voor de kleine man het risico een stuk kleiner als hij te vroeg geboren gaat worden. Voor als nog is dit geen ontspannen zwangerschap
Heftig hoor! Zo kan je ook totaal niet genieten.. 😒 Wat zullen jullie blij zijn als hij er is.. Hier een chocolade paasei test aan t doen.. Kon t niet laten en mn waarde was net 4.2 dus heb me lekker een paaseitje genomen.. Over uurtje weer prikken.. Kijken wat t heeft gedaan..
Jeetje Surprise wat zal dat schrikken zijn!! Hier liep de kleine qua buik altijd al 3 weken voor en hoofd 4 weken, maar het gewicht viel op zich mee. Iets onder de 1000 gram met 25 weken. Dat was nog onder de bovenste lijn toen. Ook hier een tweede GUO gehad vanwege de groei, maar dan vooral z'n hoofd. Ik hoop echt dat het snel verbeterd qua waardes en je dat gaat terug zien in de groei!
😳😳😳😳😳 Heel apart.. 4.2.. Men nemen een chocolade eitje.. Ruim uur later prik je 3.5... Ja logisch.. 😏
@marieke: het leed dat zwangerschapssuiker heet. Ik reageer ook heftiger op koolhydraten dan op suiker.
Haha ja had me helemaal erop voor betreid dat ik mega hoog zou pieken .. Heb net voor t eten nog maar even geprikt en toen was hij na een klein koekje zelfs nog lager. 3.3 Snap er echt de ballen van. Dus heb maar geen insuline gespoten.. Hebben wel frietjes op dus straks maar zien wat dat nu zonder insuline doet. Maar durfde de insuline niet aan met zon lage waarde
Ah bah Surprise! Dat worden wel spannende weken zo! En je wil er natuurlijk alles aan doen maarja, die suikers zijn zo moeilijk te voorspellen. Sterkte!! Had vanochtend groeiecho van 36 wkn. Heb geen papieren mee dus uit mn blote hoofd zit het buikje op P97, het hoofdje midden tusssen P50 en P90 en het bovenbeentje zit precies op P50. Gewicht zit ook tussen de P50 en P90 en dat komt vooral door de meting van het buikje, die heeft veel invloed op het gewicht. Hoeveelheid vrichtwater was prima. Klinkt voor mij wel prima maar dat hoor ik a.s vrijdag wel bij de vk en volgende week bij de gyn. Ben nu ziek aan het worden, voel de spierpijn opkomen en ben kortademig/pijn op de borst. Bleh!
Balen toet! Die p getallen zeggen mij helemaal niks.. Hier hebben ze t daar nooit over.. Ze laat wel grafiekje enzo zien dus weet waar hij zit qua groei. Maar wat de p getallen zijn? Geen idee. Op hoeveel gram werd het nu geschat dan?
3200gr? Maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Mn zoontje was 4120 gr bij de bevalling dus wat groter zou me niet verbazen.