zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klinkt volgens mij best netjes idd toch?

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is allemaal wat aan de grote kant, behalve het beentje. Maar ach, ieder kind is anders. Ik verwacht dat het wel prima is en mss willen ze extra echo bij 38 wkn ofzo, geen idee.

P97 wil zeggen dat 97% van de kindjes een kleiner ....... Heeft. P50 is dus gemiddeld want dat is 50/50.

3. Ahaaa dank je voor de uitleg! Zal t eens vragen hier!

Hier t hoofdje wat kleiner, lange beentjes en een buikje wat een week voorloopt.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier doen ze ook niet echt aan die P lijn.
    Kijken meer of de baby zijn/haar eigen lijn volgt en er geen grote afwijkingen zijn aan m.n. hoofd en benen. Schijnbaar kan buik nogal eens afwijken.

5. Ja buikje hoor ik vrijwel altijd groter dan de rest. Bij mn dochtertje was dat ook, zij had korte beentjes en klein koppie en buikje werd groter geschat.. Ze is toch echt dysmatuur geboren..

Nu dus lange beentjes, klein koppie en weer een groter buikje.. Maar ja neem t een beetje met een korreltje zout

6. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok, dat vind ik wel geruststellend klinken :) was bang dat buikje juist heel veel zei... Ach, ik ga het horen...

7. Hoever loopt t buikje voor dan? Hoeveel weken? Of hebben ze dat dan weer niet gezegd? Hier loopt t buikje ruim een week voor.. Bij mn dochtertje geloof ik toen ook. Maar weet t niet precies meer..

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ons ventje loopt dus in het geheel bijna 3 weken voor. Net of hij gewoon 3 weken ouder is maar dat kan niet.

9. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    In weken weet ik het niet, alleen dat ze nu op de P97 lijn zit, vorige echo nog niet en was hoofdje juist groot 😏 Ik kom zo! Ik zal het over 3 a 4 wkn weten als ze is geboren 😉

Suprise, kan me voorstellen dat als het op ieder gebied is, ze het beter in de gaten willen houden. Alleen maar goed denk ik?! Maar ook wel erg spannend en je maakt je toch zorgen.... Sterkte!!!

10. Ja dat is dan idd wel een ander verhaal ja als alles te groot word gemeten

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Buikje te groot hoort helaas wel echt bij diabetes. Hier hoofd p99,7 buik p95 en beentje was p40 ofzo. Nog even dan weet ik het.

12. Oke..
    Had bij mn dochtertje geen suiker en daar zeiden ze toen ook dat t buikje wat groter was. Maar die meetting klopte dus van geen kant.. Dus vandaar dat ik t een beetje met een korreltje zout neem..

Maar ligt wel aan hoe ze in t zh erop reageren hoor.. Bedoel als zij er heel bezorgd om gaan doen zou ik t ook worden

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik maakte een echo bij Dr Papa en die zei zo groot is hij helemaal niet hoor. Volgens hem komt het toch ook wel vaak voor dat ze lezen zwangerschapsdiabetes en dan tunnelvisie krijgen en er een beetje naartoe gaan meten zeg maar.

Aan de andere kant heb ik denk ik 30 echo's gehad ondertussen. Dus ben erg benieuwd wat er nou straks uitkomt.

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bij de laatste echo idd ook een groter buikje. Maar ze vinden het in het ziekenhuis niet zorgwekkend dus ik ook niet.

15. Ben idd wel benieuwd! Hoe groot worden ze met geboorte geschat bij jullie dan qua gewicht? Is bij mij nog niet gezegd dus ga ik volgende week even vragen

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geloof met 40 weken 3700 en ik ben donderdag maar 38 weken dus rond de 3500 denk ik?

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier word geschat op ongeveer 3200 gram met 39 weken. Ik hoop het donderdag of vrijdag te kunnen vertellen.

18. Dacht dat ze zon 150gr per week zouden groeien wat ik ergens las laatst. Had t voor mezelf uitgerekend dat de kleine met 38 wk dan op 2900 gr ongeveer zit. Al kan ik me dat dan weer niet voorstellen omdat ik zelf een groot kind in mn hoofd heb. Weet ook niet waarom hoor haha maar zon idee heb ik

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je al een schatting gehad met een bepaald aantal weken? Dan kan ik het zo opzoeken

20. 29 wk 1435
    32.4 wk 2080

Zijn tot nu toe de meetingen die ik had opgeschreven

Deel Deze Pagina