zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat spannend zo voor jullie beiden. Lijkt me een gek idee om inderdaad het ziekenhuis in te lopen en te weten: nu gaan we beginnen. Hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten op de kleintjes. Veel succes!!

Hier vandaag de afspraak bij de diabetesverpleegkundige en diëtiste. Ben benieuwd!

2. Suc6 koali! Ben benieuwd wat t beleid daar is!

3. Hier net met lunch gezondigd.. Heb een sauzijcenbroodje en kaasbroodje op hahaha heb er extra voor gespoten. Doe ik normaal niet zulke dingen eten sinds ik suiker heb. Maar t moest gewoon even..
    Houd mn hart nu al vast voor mn waarde straks, maar goed dan spuit ik met avond eten ook wel wat meer om dat te compenseren.. Heb t er wel keer voor over

4. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Bedankt voor het antwoord, het is zo wel duidelijk :).
    Ik blijf het goed in de gaten houden en ben benieuwd wat de gynacaeloog zegt.

Spannend bevallen!
    Bij mij was het vorige keer een spoedkeizersnee door wegvallen hartslag van mijn dochtertje met 35 weken.
    Dus heb ook nog nooit weeën ervaren, succes meiden!

5. Vlinder hier t zelfde verhaal dus maar dan met 38 wk.

Suc6 en hopen dat t bij deze waardes allemaal
    Blijft!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou helse ochtend gehad weeën niet te doen vond ik eb na 4 uur nog steeds maar 2-3 cm dus heb nu ruggenprik. Mislukte ook nog 3x pppfff

Maar goed nu dus weer mens! Suiker alleen veel te laag 3,2 3,6 dus heb nu gewoon een Mars op en kijk eens aan 6,0! Moet alleen elk uur prikken pppff

Ik heb het angstige vermoeden dat dit weer uit gaat lopen in kzs maar hoop het niet!

7. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Marieke, is dit je tweede zwangerschap?
    Ik vind het wel spannend hoe het nu gaat verlopen, bevalling enzo.
    Heb jij dat ook?
    Ben ook veel emotioneler dit keer. Ook omdat deze tweede x ook niet echt soepel verloopt.
    Zit ook al ziek thuis vanaf 12de week.

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    MIjn duimen draaien nuage dat het een "gewone" bevalling mag worden. Toi toi toi

9. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Sorry Marieke, lees net je onderschrift.
    Heftig!

10. Nuage he bah niet
    Leuk! Hoop voor je dat t nu goed mag verlopen!

Vlinder ja 2e kindje idd! Vind de bevalling doodeng. Heb echt soort van trauma door dat bij mn dochtertje dus wil dan ook sowieso een ks.
    Heeft ook mega nadelen, maar ik wil dat iig nooit meer meemaken.

Begin nu eindelijk na zolang te begrijpen waarom ik pas na 2 u na eten moet prikken..

Heb dus na zondigen en meer gespoten te hebben na 1,5 u en na 2u geprikt. Na 1,5u was hij 6.8! Dus was helemaal blij haha. Kan dus gewoon mn sauzijcenbroodje eten zo af en toe (was hier voor de suiker verslaafd aan haha) maar na 2 u was die (zonder dus verder wat te hebben gegeten en gedronken) 7.2...

Nog redelijk vind ik hoor maar had verwacht dat ie na 2 u lager zou zijn dan na 1,5 u..

Dat betekend dat bij mensen die na 1u of standaard na 1,5 u prikken het na 2 uur ook te hoog kan zijn toch?

Blijft een wazig iets die suiker!
    Ga nu maar pannenkoeken bakken voor mn dochtertje

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113

Wat spannend nuage! Ik heb ook een ruggenprik .Uiteindelijk ging het daarna super snel en had ik eind vd middag 9 cm dus dat hoop ik voor jou ook!

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Marieke ik heb meerdere malen een uur na de maaltijd geprikt en dan na 2 uur maar is bij mij toch altijd lager

13. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, door de ruggenprik ontspan je en dat kan je ontsluitinng ten goede komen. Ik bleef ook uren op 3cm hangen, kreeg ruggenprik, heerlijk geslapen en ik werd wakker met 9cm. Het is natuurlijk geen gegeven maar ga hard voor je duimen dat dit ook voor jou geldt!!!

14. Ja suprise daar ging ik dus ook vanuit dat dat zo zou zijn.. Maar ja zal wel weer een apart geval zijn hahahha

15. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @marieke,
    Hier word er besproken met 36 weken wanneer en hoe ik ga bevallen.
    Ik kreeg vanaf het begin al ctg's, toen kwamen ze met 33 weken achter deze dalingen. Dit werd elke dag in de gaten gehouden, moest er wel echt achteraan zitten. Anders was het ook slecht af gelopen.
    Keizersnee verliep hier goed, dus wil dat ook weer.
    Alleen opname op de kinderafdeling in de couveuse was voor mij traumatisch en het achter laten van haar op de afdeling. We sliepen apart en dat kon ik moeilijk verwerken. Dus hoop dat dit anders is dit keer :).

16. Bah heftig hoor!

Ik kwam erachter toen ik dr weinig voelde. Dus aan de ctg en toen was t in ene een E.R. Scene. Moest direct plat mn vriend
    Die aan de kant geduwd werd, kreeg zuurstof en meteen infuus. Echo app erbij. Gelukkig kwam hartslag op gang. Meteen vliezen gebroken en wee opwekkers terwijl ik al
    In hempje voor ok lag. Zelfs katheter had ik al. Maar omdat hartslag toen een half uur goed was, kreeg ik wee opwekkers. Kreeg direct een weeenstorm en toen kon de kleine t niet meer aan en werd ik alsnog met spoed naar ok gereden.

Vandaar dus nu ook doodsbenauwd om t zelf te moeten doen en inleiden begin ik helemaal niet meer aan..
    Ik heb nog niet gehoord wanneer ik hoor over hoe en wat qua ks. Ofzo.
    Maar dat ga ik dus volgende week vrijdag vragen. Dan ben ik ook
    Al bijna 35 wk dus gaan ze t me
    Maar fijn vertellen.

Hier dus ook dat de kleine wat ik hoorde vorige week naar de neonatologie moet ivm de suiker.. Maar wil mn kleintje gewoon bij me.. Mn dochtertje was dysmatuur en moest ook nog eens onder de lamp dus die lag in een aquarium (vond ik) aan t eind van de gang. Waar ik dus alleen niet kon komen. Vond t een grote hel.
    Dus ben nu miss extreem bang voor alles...

Hoop dat niet alleen dat maar ook het gehele eerste jaar normaler verloopt..

Zo is mn dochter met 3 wk bijna gestikt. Direct naar zh bleek ze verborgen reflux te hebben. Toen bleek ook dat ze high sensitive is. Met 3 mnd weer opgenomen in t zh want bleek ze huilbaby. Ze huilde van sochtends 6 tot savonds 11. En dan echt krijsen krijsen alsof ze vermoord werd. Nadat ze gereset
    Is in t ziekenhuis (zo noemen ze dat) ging t eindelijk wat beter. Maar hebben we maaaaanden moeten ondervinden hoe met haar high sensitiviteit om te gaan.

Nu is ze 2,5 en een super vrolijk bijdehand kind. Echt genieten doen we dus ook nu pas. Al blijft ze dr aparte dingen houden door die hooggevoeligheid

Heel verhaal sorry hahaha

17. Kwam spieken of er al nieuws was.. 😇

18. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuws van de dames hè :) ben heel benieuwd. Hopelijk verloopt het nu een beetje voorspoedig.

Heftige verhalen van vorige bevallingen zeg! Kan me voorstellen dat dit je beeld voor de komende bevalling wel beïnvloed. Ze zeggen wel altijd dat het bij een volgende weer compleet anders kan zijn!

Hier de afspraken vandaag gehad. Uitleg over de koolhydraten, een voedingsschema mee gekregen. En ook via dvp prikapparaatje. Nu twee dagen 4x per dag meten en dat moet ik dan begin volgende week door mailen. De waarde moet nuchter onder de 6 zijn en twee uur na het eten onder de 7,5. Morgen maar eens beginnen met de eerste meting. Indien de metingen te hoog uitvallen werd er al gesproken over insuline spuiten. Volgende week dan weer een afspraak bij de internist en de week erna bij de gyn. Het houdt je wel van de straat zeg maar...

19. Veel info dan he koali! Zelfde beleid als
    Hier dus! Alleen hier is t geen 7.5 maar moet sowieso altijd onder
    De 7 zijn.

Wat voor dieet heb je? Gewoon tips waar je op moet letten of kreeg je net als ik toen een aantal koolhydraten wat je per dag mag?

Ben benieuwd wat je waardes doen komende dagen.
    Hopen dat t meevalt.

Ja je bent er idd wel
    Druk mee ja. T beheerst zeg maar wel je leven. Als je weg gaat moet je ineens denken aan je prikspullen mee te nemen enzo.. Ik zet ook altijd de wekker van mn telefoon omdat
    Ik anders soms vergeet dat t 2 u na de maaltijd is en dus vergeet te prikken..

Vanavond halverwege de maaltijd bedacht ik me ineens dat ik zelfs nog moest spuiten hahaha. Nu maakt dat niet heel veel uit maar toch. Alsnog gespoten natuurlijk..

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier vanmiddag om 16.46 bevallen. Om half 1 vliezen gebroken. Zeer heftige weeën dus ruggenprik gevraagd. Toe die eenmaal werkte binnen no time flinke druk onderin. Baby had het erg moeilijk en dus moest mee persen. Ging echt supersnel en ze doet het super. Als ik laptop weer aan heb volgt uitgebreider verhaal

Deel Deze Pagina