Super vaddie vam harte gefeliciteerd!!! Ben benieuwd hoe jij je nu voelt en hoe de kleine meid t doet qua suikers ook! Fijn dat je t gehad hebt!
Ja het was wel echt super veel info! Ik heb nu een richtlijn wat ik per maaltijd en tussendoortje max aan koolhydraten mag eten. Ik mag dit zelf invullen met wat daarin past zegt maar. Er werd me nadrukkelijk gezegd dat ik de pizza toch zeker zou moeten laten staan... Hihi. Gelukkig valt het me nog mee wat ik allemaal mag.
Om 18:50 bevallen via keizersnede. Om 17:00 was m'n ontsluiting niet gevorderd, nog steeds 2-3. Toen begon de kleine in de problemen te komen dus werd het direct een kzs. Verhaal is bizar, komt nog wel. Hij had net 1,9 dus helaas toch wat kv gehad maar ja gezondheid voor alles. Ligt lekker op m'n borst. 3540 gram en hij heet James. We zijn verliefd
Gefeliciteerd met jullie zoon Nuage man en dochter. Nu genieten en herstellen. Ben benieuwd naar je verhaal en hoe je suikers morgen zijn.
Vaddie en Nuage, beide van harte gefeliciteerd! Toch nog snel gegaan beide... Jammer dat het toch een kzs moest worden Nuage! Maar nu ligt dat kleine mannetje gewoon op je borst!! Het is bij jou, gezien je historie, toch wel echt een groot wondertje! Geniet ervan allebei, succes met het herstel en we horen uiteraard later nog graag van jullie hoe het dan gaat!
@koalie: volgens mij heb jij tot nu toe de minst strenge waardes meegekregen. Ik moet ten allen tijde, na 2 uur, onder de 6,7 zitten. Maar geloof ook niet dat het om die paar tiende gaat tussen goed en fout. En zij kan het wel zeggen van die pizza maar als dat een koolhydraat is waar je amper op reageert zou het kunnen... Iedereen reageert anders op verschillende koolhydraten. Dussuh, succes met uitvogelen
Koali ah oke ja dat had ik ook. Aantal Kh per maaltijd kreeg ik mee. Maar hier kon ik niet van leven haha was voor mijn doen echt weinig. Dus heb mn dietiste de laan uit gestuurd en zelf gaan bekijken hoe en wat haha. Al ging dat wel beter toen ik begon met spuiten..net wat toet zegt: Iedereen reageerd op andere dingen, ze zeiden tegen mij dat alles met een p uit den boze was: pizza, pannenkoeken,pasta, patat. Maar zonder insuline kon ik prima patat en pasta eten. Pizza en pannenkoeken durfde ik niet aan.. Maar dat heb ik dus van de week geprobeerd alleen dan dus incl insuline en t viel Me niet tegen. Bleef netjes rond de 7.0 Nuage wat balen van de uiteindelijke ks! Maar fijn dat hij er is! En wat een leuke naam! Is zn suiker nu wel Goed na de kv? Mag hij bij jou blijven nu? Of moet hij naar de kinderafdeling?
@nuage gefeliciteerd met de geboorte van James. Hier Mara haar suikers eerst net onder de grens van 2.6. Hij was 2.5 maar nu langzaam stijgend. Net 2.9 en de vorige 2.7. Bv komt goed op gang maar aanhalen blijft lastig. Net wel heel goed gedronken. Krijgt nu 15 cc fv bij voor de zekerheid maar bieden eerst bv aan. Wel best veel last van na weeën, vooral tijdens bv en als ze bij me ligt. Nu effe proberen te slapen
Nuage, gefeliciteerd met de geboorte van James! Leuke naam. Idd balen dat het moest eindigen in een keizersnede, maar voor James op dat moment natuurlijk wel het beste. Hoe gaat het nu? Vaddie, wat fijn dat het goed gaat en alles goed wordt gecontroleerd. Ik heb vandaag m'n eerste curve dag ingelast. Ben benieuwd! Marieke, wat stom dat de diëtiste zo weinig had voorgeschreven. Weet je nog hoeveel je ongeveer per maaltijd mocht hebben? Hier kan ik me er denk ik redelijk me redden. Al is het wel heel strikt ontbijt, tussendoortje, luncht, tussendoortje, avondeten, tussendoortje. Ik mocht niets extra's nemen tussendoor. Dat lijkt me soms best lastig, zeker als ik voor m'n werk al super vroeg aan m'n ontbijt zit en dan pas half 1 weer kan lunchen. Vaak nam ik dan en om 9:00 en om 11:00 wat kleins tussendoor. Mocht nu niet... En ik moest vooral meer melkproducten gaan nuttigen, want dat deed ik te weinig
@koali, ik zou eerst proberen het dieet aan te houden en dan kijken wat voor jou werkt... En wellicht dat je toch 2 kleine tussendoortjes nodig hebt in de ochtend...of je pakt als 2e tussendoortje iets totaal koolhydraatneutraals (plak kaas, groente). Ik mag 15 kh voor een tussendoortje en 60 kh voor de hoofdmaaltijden.
Hoe is t nu met de kersverse mama's en baby's? Overal de suikers op pijl? Koali, pas wel op met Melkproducten want juist daar piek ik op.. Ik mag dus alleen savonds bijv een beker melk Of optimel of als tussendoortje. Heb je een boekje meegekregen met hoeveel kh overal inzit?? Ik mocht toen maar 15 kh per ontbijt en lunch en een tussendoortje van 10 kh. 15 kh is nog niet eens 1 bruineboterham met beleg.. En 10kh komt neer op een glas optimel of melk. Dus niet echt ju van het. Als avond eten mocht ik geloof ik 35 kh. Ook niks dus..
Gefeliciteerd met jullie zoon ! @ Marieke, ook heftig jou verhaal. Veel heftiger dan bij mij. Ik voel nu bij de tweede zwangerschap al meer in 1 week dan vorige keer in heel mijn zwangerschap. De dalingen in de ctg's kwamen elk half uur, dus wilde ze het afwachten. Dag van de ks kwam ze er maar moeilijk bovenop een daling daarom kreeg ik dus een ks. Hier ook een huilbaby. Tot 4 maanden en toen was alles goed. Ja vond het ook vervelend dat je moeilijk bij je kind kan komen. Met bed en al ernaar toe. Had wel een camera verbinding met haar vanaf de tweede dag. Ik zou eerst een dag eerder naar huis gaan, maar toen gelukkig tegelijk naar huis gegaan. Heb heel veel gehuild in het ziekenhuis, zielig voor de zorg.
Oo vreselijk is dat he! Ik heb toen maar 1 keer gehuild na bevalling. Maar toen ze in t zh lag als huilbaby, dat je dus alleen erbij mag voor een flesje en daarna weg moet.. Je je kind aan t eind van de gang hoort krijsen en jij weg moet.. Nou serieus.. Heb toen heel wat afgejankt terwijl ik dus echt nooit huil..
Moest je echt weg? Mocht je niet erbij blijven? Hier wilde ze haar ook opnemen, kinderarts was met de controle (na 6 weken verplicht met prematuur) degene die niet tegen het huilen kon. Maar heb haar toen mee naar huis genomen. We hebben toen hulp en tips gekregen van de fysio. Dat was dus ook die trauma durfde mijn kind aan niemand meer te geven. Nu heb ik er nog last van. Maar als je kind als huilbaby word opgenomen, mag je dan niet daar heel de dag zijn? Echt super erg!
Vaddie ik had het gisteren helemaal over het hoofd gezien maar ook jullie natuurlijk van hart gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje. Zo wat maakt dat toch een verschil met beleid. HIer is het een uur na de maaltijd 7.8 en nuchter 5.3 en pizza pasta en patat ja dat kan hier eigenlijk best gegegeten worden hoef niet meer insuline te spuiten als met aardappelen
Wij hadden ook Fysio al gehad. En die zei toen; dit kan niet meer dus op haar aanraden naar t zh gegaan. Dan kom je in t huilbabyprotocol terecht en dan moet je idd weg.. Omdat ze anders er niet doorheen konden komen bij dr. Het heeft uiteindelijk wel geholpen maar voel me nu nog zooo schuldig en kan ook geen filmpjes van toen terug kijken.. Of als ik baby's zo hoor krijsen ... Kan ik ook niet tegen. We waren wel hele dag in zh hoor. Maar mochten alleen rond flessentijd bii dr.. Echt killing
Mijn waardes lijken weer normaal. Nuchter was deze 5,2 dus voor niet zwanger prima. Na het ontbijt nogal hectisch hier en dus vergeten te prikken. Prik van de week thuis wel een keer een dagcurve. Mara doet het netjes. Als ze de rest van de dag boven de drie zit met haar waardes mogen we nog vanavond naar huis. Heb echt geen oog dicht gedaan. Zere rug, na weeen en een $%# bed. Dus duimen dat het goed is. Hier al 2x goede bv gegeven dusdanig dat ze daarna geen kv meer pakte. Maar ja, net wilde ze helemaal niet wakker worden om te drinken. (ben dus bang dat het geen goede suikerwaarde wordt) Wil het een week gunnen. Als ze na die week (ongeveer) minimaal 70% bv drinkt zet ik door. Anders stap ik over op kv. Ga niet weer maanden lopen rommelen met voeding. Hier een tevreden baby dus een tevreden mama. @nuage: hoe gaat het bij jou? Heftig hoor dames, een huilbaby. Gelukkig geen ervaring mee.
Vaddie van harte! balen dat jullie ook moeten blijven. Had je er rekening mee gehouden? ik totaal niet! Hoe is het nu met haar suikers? Heeft ze ook een infuusje oid? Enne ik prikte ook netjes nog een curve maar had daar op een gegeven moment ook geen tijd meer voor, te druk. Die bedden liggen idd erg ruk, had meer last van mijn rug dan van mijn knip Nog niks van nuage gehoord?