zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooo super!
    Heerlijk dat je zoveel zuivel kan eten sochtends..

Hier ook eens kwark geprobeerd maar dat ging niet goed..
    Dus eet maar gewoon mn 2 boterhammetjes sochtends..

Vandaag 34 wk zwanger.. Tijd schiet niet op in mijn beleving hahahaha

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb de diëtisten nooit echt geloofd hier hahah:D Maar cruesli is een enorme suikerbom, behalve als je pure onbewerkte muesli hebt, dan wil het nog wel eens meevallen. ik ontbijt altijd met yogurt of kwark met een half stuk fruit of een klein handje noten/rozijnen (onbewerkte muesli, dus niet uit een pak). je moet eigenlijk even de voedingswaarden vergelijken, dan val je stijl achterover van de hoeveelheden hahah

Hier was het de laatste 2 weken aanmodderen. Mijn suiker gaat steeds lager en ik moet echt flink bijeten om tussen de 4 en de 5,5 te blijven en mijn insuline is al verminderd. Ik krijg er geen grip op. 2 weken geleden is er voor de 5e maal een aanvraag gedaan voor een speciale medicijnpomp met sensor (meet mijn suiker 24,7 om de 5min en mijn insuline wordt ook 24/7 gedoseerd) en de aanvraag is goedgekeurd en woensdag wordt hij al geinstaleerd...... ik heb er 6 jaar op gewacht. Eerst had ik een tumor en kreeg ik chemo en viel ik buiten de voorwaarden.... vervolgens was ik te oud volgens de verzekering.... toen stapte ik over naar een ander ziekenhuis en moest de procedure weer opnieuw gestart ondanks ik ondertussen qua schade wel in risicogroep behoor..... nu ik zwanger ben en mijn bloed verkeerd gaat kon het opeens binnen 2 weken geregeld..... dus eindelijk! Hoop dat het me een hoop stress ontneemt zo!

Heb enorme bloedarmoede en dat kan een reden zijn dat mijn suikers zo laag blijven ondanks meer eten en minder insuline..... morgen maar weer een bloedtapje doen!

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een supernette curve gelukkig 😊 Heb er helemaal vertrouwen in om de waardes van afgelopen dagen door te sturen. Dieet lijkt goed zijn werk te doen!

Nuchter: 4,3
    Na ontbijt: 6,0
    Na lunch: 4,7
    Na avondeten: 5,4

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @koali: fijn dat je waardes met het dieet binnen de perken blijven.

@caat: jammer dat het uiteindelijk zo lang heeft moeten duren maar wel fijn dat je nu de pomp krijgt.

@nuage: hopelijk snel minder pijn en lekker naar huis.

Voeden vandaag overdag ging moeizaam. Dame wilde niet wakker worden en had er niet veel zin in. Ook had ze vanmiddag flinke ondertemperatuur dus flink in de weer met dekens en kruiken om te zorgen dat ze goed op temperatuur blijft. Anders moet ze de couveuse in en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten.
    Prikken weer niet van gekomen. Voorgenomen om maandag een dagcurve te maken.
    Ben zelf nog wat wiebelig maar volgens de vk kan dat liggen aan de bekkeninstabiliteit. Dus aangegeven toch wel wat te willen lopen want dit voelt echt niet fijn. Dus ga dadelijk 'stiekem' de honden uit laten. Van al dat zitten gaat alles maar zeer doen. :)

5. Jeetje caat wat een gedoe! Wat
    Fijn dat je nu dan eindelijk die pomp
    Krijgt!

Koali wat fijn dat ie goed is! Hoop dat je t lekker met t dieet kan blijven volhouden!

Vaddie balen dat de kleine zo schommelt met temp. Hopen dat dit snel beter word.
    doe je wel voorzichtig met de honden uitlaten?

Hier moet ik elke dag mn insuline ophogen onderhand met t ontbijt. Heb dus t idee dat de suiker erger is geworden.
    Nu ik dit zit te typen bedenk ik me ineens dat ik de kleine vandaag nog niet of amper heb gevoeld... Zometeen maar even porren

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik doe voorzichtig. Honden ook trouwens hoor. Die voelen het echt wel aan.

7. Ja mooi is dat he! Dat ze t snappen!!

Vind t even niet grappig hier.. Normaal
    Altijd zo wakker te krijgen...

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè bah Marieke, als je het niet vertrouwd gelijk bellen hoor! Liever een keer teveel dan te weinig!

Je weet zelf het beste wat je lichaam aan kan vaddie. Doen waar je je goed bij voelt, maar wel nog enigszins met mate natuurlijk :) hopelijk kan de kleine dame zich snel weer zelf op temperatuur houden. M'n dochter heeft daar in de kraamweek ook wel een aantal dagen moeite mee gehad. Lekker warm inpakken en kruiken gebruiken idd.

9. Ik wacht t nog een half uurtje af..

10. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even rustig op bed liggen en met je handen proberen contact te maken. Heb ook wel eens gehoord dat het werkt om iets heel kouds te drinken, dat ze daarop reageren. Heb het twee weken terug ook gehad, is zo naar. Schroom niet om gewoon aan de bel te trekken.

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Marieke beeb al gevoeld?

HIer vandaag feest van so gehad die waren 45 jaar getrouwd. We hebben een bbq gehad. was erg gezellig maar ondanks extra spuiten en voorzichtig zijn toch een suiker van 9.9 als hoogste gehad. Dat is voor mij toch al wel weer een hele poos geleden. Af en toe kom ik nog op 8.5 maar dat is toch wel het hoogste. Zit nog wel dagelijks 2 tot 3x onder de 3.5 maar babyboy reageert dan wel snel als mijn suiker weer omhoog gaat.

nuage hoop dat de pijn snel afzakt.

Vaddie hoop dat de kleine dame snel goed gaat drinken is toch een zorg minder en dan is er ook groei om de temp zelf op hoogte te houden

12. Jammer van de piek suprise! Wel leuk feest verder gehad?

Net na een uur porren, springen, op zij liggen op rug liggen een lichte schop gevoeld..
    Dus hij is er nog.. Maar houd t wel in de gaten. Houd hier niet van

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Nee zeker niet met wat jullie allemaal met E hebben mee gemaakt. Hoop dat kleintje zich snel goed meld. Ik zou zo anders de nacht niet in willen

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Marieke als het minder blijft even een uur lang op je linkerzij liggen en turven. 10x minimaal binnen een uur moet je iets voelen. Red je het niet of is je gevoel slecht absoluut bellen!

15. Thx dames. Gelukkig heeft hij zich net een paar keer gemeld..
    Voelde echt even niet grappig.
    Ik houd t wel even in de gaten nu of het
    Morgen weer minimaal
    Is, anders laat ik ze gewoon een ctg doen.. Ga liever 10 keer te vaak dat t goed is en ik me druk maak
    Om niks, als 1 keer te weinig!

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Effe schrikken Marieke. Wat de andere dames al zeggen.. liever te vaak bellen dan te weinig.
    Wat bij mij ook vaak hielp is douchen. Reageerde M. heel goed op in mijn buik.

Hier een drukke nacht. M. blijft moeite houden om zichzelf op temperatuur te houden. Al hoe wel ik mijn twijfels heb over de thermometer. Ze heeft ligt in de kinderwagenbak, 2 kruiken, 2 dekentjes, 3 lagen kleding en een plastic onderlegger over het geheel.En 2 mutsjes Was net nog maar 36,8. Was wel knalrood en alert. Vrienden zouden nog even extra kruiken af gooien dus gooien ook even een thermometer naar binnen.

17. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    voelde me gisteren avond totaal niet lekker. dus dacht even een bloedsuiker prikken. was die 10.1 dus denk dat ik morgen maar even de verloskundige ga bellen.
    nu was hij 4.1

18. Vaddie m vreemd idd, nieuwe thermometer maar snel
    Proberen dan maar. Hopen dat t daaraan ligt.

Tebby oei dat is wel
    Hoog ja! Wat had je gegeten? Zou even dagcurve bijhouden en idd de vk bellen

19. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Dames, ik heb een vraag. Ik gebruik nu enkele weken insuline. Vanochtend nuchter geprikt omdat ik me erg beroerd voel, 5.7 is dat te hoog? Heb altijd 4.7.

20. Volgens t beleid hier is dat niet te hoog. Hier moet t onder de 6 zijn. Volgens ander beleid is 5.3 t hoogst wat je mag hebben dus zou t iets verhoogd zijn. Maar ik zou me er niet druk
    Om maken, aangezien ik die waarde heel vaak heb sochtends en mijn diabetesvp dat een mooie waarde vind

Deel Deze Pagina