Caat heb jij ook een dexcom sensor? Die heb ik namelijk sinds dinsdag omdat ik hypo's niet voel aankomen. En heb sinds dinsdag ook gewoon de alarmen aan staan. Zet ze alleen s'nachts op laagste stand 3.3 als ik dan afgaat zit ik nog net tussen de 4 en de 3.5. Als ik hem op 4.4 zet wordt ik idd gek van het alarm
Ik heb een guardian en over 4 weken wordt het een minimed (sensor met 24/7 pomp).... maar het zal ongeveer hetzelfde zijn als de jouwe, alleen ander merk en ik denk dat die van mij ook kleiner is. Ik kreeg de guardian, omdat dat eigenlijk ook de sensor is bij de minimed
T zal ook het verschil maken dat ik hem straks weer kwijt ben. Als t goed is heb ik hem tot de bevalling. Heb hem dus in bruikleen van het ziekenhuis zeg maar
Caat jeetje dat is heftig als je die coma's hebt gehad. Naar dat je t nu niet voelde dan die hypo. Maar 35 wk vind ik ook wat anders dan 38 wk. Dat je er dan meer van merkt lijkt me ergens eigelijk ook wel logisch. Mijn dochter is ook dysmatuur geboren, maar Dit had niks met de 38 wk te maken. Als ze later was geboren was ze alsnog dysmatuur geweest zei de gyn door de slechte placenta.
krijg je daar nu preventief wat voor zodat je placenta beter werkt? Hier is de oorzaak niet echt gevonden, maar omdat ik van alles mankeerde..... hebben ze een slecht werkende placenta wel genoemd, ook al leek het op echo goed. Ik krijg nu preventief ascal en calcium bij om mijn placenta beter te laten werken (mocht dat vorige keer het probleem zijn) Ik ga dinsdag naar een professor internist in het Erasmus, om over mijn diabetes en de voortgang van mijn zwangerschap te babbelen.... en dan meteen daar bij de gyn langs. het is wel de bedoeling dat ik gewoon hier in het ziekenhuis ga bevallen, maar dan moet de 30 weken voorbij zijn. Hoop iig dat mijn suikers net zo netjes gaan als bij vorige zwangerschap, want dat zou echt een verademing zijn (nu gaat het nog helemaal niet zo goed)
Nee krijg daar niks voor. Veel speciale echo's met controles enzo. Maar dat is alles. Ze hebben mn placenta toen opgestuurd gehad voor onderzoek. En kwam Uit dat er wel veel infarctjes in zaten maar hoe en wat precies wisten ze ook niet..
Jeetje Marieke wat eng eigenlijk, had ook verwacht dat je dan minstens Ascal zou krijgen of fraxiparine. Ik gebruikte beiden. Is je bloedstolling getest? Ik merk het inderdaad aan dat hij eigenlijk bijna alleen maar slaapt en dat aan de borst drinken moeilijk is voor hem. Ook weegt hij iets minder en ik vind hem wat kouwelijk. Hij heeft nu een ontstoken oogje ook. Wat kwetsbaarder dus gewoon.
Ja bloedstolling enzo is verder goed.. Heb eigelijk ook nooit zelf gedacht aan of ze me iets konden geven vanwege placenta moet ik zeggen. Nooit zo bij stil gestaan.. Had ook een aparte navelstreng zeiden ze haha Ben wel benieuwd hoe mijn placenta er straks uit ziet. (Heb m zelf niet gezien trouwens toen hoor.. ) Wat sneu van t ontstoken oogje 😒 Gaat verder alles wel goed? Is hij veel Afgevallen trouwens na bevalling? Dat hoor je toch veel met suikerkindjes?
vandaag alleen maar karnemelk gedronken en heb vanavond een visje op. waardes 3.6 om 7 uur 5.9 om 12 uur 6.4 om 18 uur 6.5 om 23 uur. ik zeg daar doen we het voor!
Ik heb allebei m'n placenta's gezien, wilde heel graag weten hoe ze eruit zagen. De eerste placenta was prachtig. Deze ook zeiden ze maar ik vond m minder mooi. Ik denk door alle medicatie die ik heb gebruikt. Hij woog 3525 bij geboorte en na 2 dagen was het 3225 en toen begonnen ze over bijvoeden. Dag later woog hij 3300 toen mochten we naar huis en nu weegt hij 3340. Volgens mij niet heel veel meer dan ieder ander kindje dat met kzs komt en moet "wachten" tot de melk goed los komt.
Tebby netjes! Houden zo! Had een ks en ook niet naar gevraagd dus heb er niks van gezien van mn placenta. Ze Zeiden alleen dat ie opgestuurd zou worden en dat mn navelstreng heeeeeeeel lang en gekronkelt was. Was heel speciaal ofzo haha O dat deed hij netjes. Omdat je veel hoort dat suiker kindjes extreem afvallen. Maar dat hoeft dus niet Zo te zijn. Ben heel benieuwd vanmiddag
Wat fijn dat dan alles goed is gegaan, ondanks een slechte placenta bij sommigen. Eng idee hoor! Tebby, wat fijn dat de waardes nu wel goed zijn! Hopelijk blijft het zo! Hier gisteren bij de internist geweest. Stelde inderdaad niets voor. Omdat m'n waardes (op die ene na) zo goed waren mag ik nu 3x per week prikken en alleen na ontbijt en avondeten. Vanmorgen na ontbijt gemeten en opeens weer 7,9 terwijl ik net als vorige week gewoon Brinta en een glas optimel heb gehad. Vorige week prikte ik daar nog 5,9 op. Wat kan dat schommelen zeg!
Ja dat schommelen kan echt per dag. Zo irri. Zo prik ik 5.2 op 2 boterhammen en vandaag weer 7.9. Zo doodvermoeiend
Maar daar kan je dan zelf ook weinig aan doen of niet? Nu na de lunch (zoals ik m iedere dag eet) alweer 7,6. Moet ik dan minder gaan eten? Dan blijft er straks niks meer over 🙈
Daar kan je zelf idd niks aan doen.. Zijn puur de hormonen. Ik doe meestal als dit 2 dagen dan zo is mn insuline weer ophogen
Miss vandaag een slechte dag.. Slecht geslapen? Stress? Morgen kijken of t dan weer zo hoog is op t zelfde eten
Als je dat echt beter wilt begrijpen zul je ook voor je eten moeten prikken. Misschien was je startwaarde al hoger en dan reageert je lijf dus nog steeds hetzelfde op het eten in principe maar is de oorzaak iets anders. Kan de maaltijd daarvoor zijn, ook al was dat gisteravond, of misschien heb je slecht geslapen of eet je op een ander tijdstip?
Hallo meiden, Ik heb een paar dagen geleden een groei echo gehad. Dit was met 27 weken. Nu blijkt alleen dat hij 3 weken voorligt op groei, en al 1,3 kilo weegt! Ze gaan me dinsdag testen op zwangerschaps diabetes, en eerlijk gezegd maak ik me best zorgen. De reden dat ze gaan testen is de grootte van de baby en een grote hoeveelheid vruchtwater. Hebben jullie tips, of ervaringen dat het toch geen zwangerschaps diabetes is?
Wij hebben allemaal zw.diabetes hier.... Maar doe eerst de test, dan weet je meer! En mocht het zo zijn, goed dat ze het ontdekt hebben!! Want dan kun je er iets mee..... De meeste kunnen het met een dieet onder controle houden dus het wil zeker niet zeggen dat je meteen aan de insuline moet ofzo dus maak je daar zeker nog niet druk over!!!! Eerst maar eens testen.... Succes dinsdag!!