Spannend emmaxkus. Hoop voor je dat het meevalt. Hier een super fijn gesprek gehad bij de gyn. Beleid is rond de 38 wk halen.. Mocht de groei en waardes enzo allemaal goed zijn en t insuline gebruik nog te doen zijn, dan zelfs tussen 38 en 40wk maar niet langer. In mijn geval verwacht ie dat het tussen de 38 en 39 wk zal zijn. 1 april krijgen we dan de datum. Dan heb ik weer controle. Weer uitgebreide echo gehad en alles was goed. Hij loopt precies op de middelste lijn mee met groei. En word nu 2615gr geschat. Netjes dus voor dit termijn. Koppie nog steeds wat klein en buikje liep wat voor maar dat zou de suiker dus kunnen doen. Maar nog niet schokkend ofzo. Niertjes waren gelukkig goed. Hij zag iig geen afwijkingen. Moet 1 april naar divas en naar gyn maar krijg nog een afspraak Met de kinderarts over t beleid voor de kleine na de bevalling. Al met al dus eindelijk antwoord op mn vragen 😊
Voor de dames die insuline spuiten, hoeveel spuiten jullie sochtends?? Hij vond mijn ontbijt insuline hoog.. Terwijl ik hier toch veel hogere aantallen dacht gelezen te hebben haha
Fijn hoor Marieke, hopen dat het goed blijft gaan met je beeb! Stiekem hoop ik dat ik ingeleid word over 10 weken dus 37 weken zwangerschap, dat zou dan de 28e van Mei zijn en dat is de geboorte dag van mn overleden opa. Maar natuurlijk beter als het gewoon goed blijft gaan en de 40 weken haal!
Mja opzich mooie datum. Maar moet er wel een hele belangrijke reden zijn willen ze met 37 wk inleiden.. Ik had steeds de 38 wk net als bij mn dochtertje in mn hoofd. Dat word dus nu waarschijnlijk tussen 38 en 39 wk
Vriendin van me werd met 37 wkn ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes. Die was ook stabiel, maar was beleid daar. Dus het gebeurt wel. Zou mijn voorkeur niet zijn op zich, maar het kan dus bij sommige ziekenhuizen wel.
Hier is de kans aanwezig dat ik zelfs voor de 37 weken al ingeleid ga worden maar goed dat heeft met heel mijn situatie te maken. Ondanks de humalog en alles moet ik toch weer langzaam gaan op hogen en ik zit al zo hoog. Hier gaan ze dus vanaf 32 weken per week kijken of ze actie moeten gaan ondernemen. Maar mijn zwangerschapssuiker is natuurlijk ook wel heel uitzonderlijk. Kan me ook niet voorstellen dat dat straks weer voorbij is.
De gyn was helemaal verbaast dat ik liever niet ingeleid wilde worden. 'Normaal is iedereen blij als ze een datum eerder krijgen'. Nouja, ikke niet.... Ik zou echt veel liever alles natuurlijk op gang laten komen hoor.... Vandaag bij de vk geweest, die heeft gevoeld en vind het dus geen te groot kind.... Dus ze was het niet helemaal eens qua inleiden maar we laten het toch zo staan. Nu het bij mij is ingedaald heb ik er wel vrede mee.... Hoop wel dat ik dan al een verweekte baarmoedermond heb want 3 dgn inleiden zit ik echt niet op te wachten 🙄 De VK wilde me wel a.s. donderdag strippen als het kon maar dat vond ik de vorige keer weinig toevoegen dus dat heb ik ook laten zitten. Dus ze heeft nog 11 dgn om zelf te komen en anders....
Suprise ja oke jij hebt t ook wel gruwelijk erg. Is de kans nu ook groter dat t blijvend is? Of blijft die kans t zelfde? Leiden ze dan ook echt in met 37 wk als de groei en alles verder goed is nuage? Toet duimen dan maar dat het vanzelf op gang komt!!
Ja in sommige ziekenhuizen dus wel Marieke. Mijne niet hoor ik moest echt wachten tot 38 weken precies. Ze zijn wel 1 dag eerder begonnen met de ballon.
Oke naja als ze allemaal maar gezond geboren worden dan 😊 Dan maakt t niet uit of t nou 37 of 38 wk is. Zolang t maar goed gaat.
Na het avondeten was de waarde weer netjes 4,9. Geen peil op te trekken dus. Hier hoef ik niet voor het eten te prikken, aldus dvk en internist. Is dat alleen als je insuline spuit? Internist zei gisteren dat ik nu nog maar drie keer per week hoefde te prikken, en dan ook alleen na het ontbijt en na het avondeten. Wat zouden jullie doen na zo'n dag als vandaag? Moet ik dan toch even extra prikken om het in de gaten te houden? Toet, zo lang het verantwoord is en jij voelt je er goed bij, dan is hoe langer hoe beter toch? 😊 Fijn dat je duidelijkheid hebt Marieke. Wel spannend nu het dan dichterbij komt, of niet? Lijkt me zo gek als je eenmaal een datum weet. Emmaxkus, succes met de test. Maak je er niet te druk om. Hier een kleine twee weken geleden erachter gekomen dat ik het heb. Je hebt dan eventjes veel bezoeken aan het ziekenhuis, maar krijgt daarna meer houvast dmv een dieet en je eigen bloedsuiker bijhouden. En wie weet maak je wel gewoon grote kindjes en is er helemaal niets aan de hand!
Ik hoef ook niet voor t eten te prikken hoor. Alleen na de maaltijden. Je zou een hele dagcurve een keer kunnen doen, dus zowel voor als na de maaltijden en voor t slapen te prikken. Dan heb je een volledige curve. Maar dat is meestal maar 1 Dag. En heb dat ook maar 1 keer hoeven doen van de diabetes vp. Miss zou je dat morgen kunnen doen? Al Is t voor jezelf? Het kan morgen allemaal weer anders zijn. Idd geen peil op te trekken.. Heb nog geen datum maar vind t idd wel eng haha. Van mij mag t aan de ene kant klaar zijn, want ben dr helemaal klaar mee.. Maar aan de andere kant dus ook wel eng.
Sorry dames. Hier blijft het hectisch. Kom echt nergens aan toe. M. doet het goed, ik wat minder. Heb vermoedelijk de griep. Bulk van de koorts en voel me flink beroerd. Gelukkig genoeg bv productie, dat loopt echt super. Zit (ondanks dat ik niet wil kolven) op volledige bv. Ben er zo trots op.
Super meid dat t zo goed gaat met de bv! En wat vervelend dat je zo ziek bent.. Toch geen ontsteking ergens he?? Dat je zon koorts hebt
Hallo, ik meld me hier ook. Ik heb gisteren de suikertest gehad en vandaag belde de vk me dat de waardes niet goed zijn. Ik moet maandag naar het ziekenhuis, dus ik ben erg benieuwd wat me te wachten staat.
Dat vind ik altijd zo apart dat zw.diabeten alleen na het eten hoeven te prikken. Normaalgesproken prik ik dus voor het eten, omdat ik dan precies weet hoeveel insuline ik nodig heb. Ik prikte ook anderhalf uur na mijn eten om te kijken hoe hard ik zak om tijdstip van tussendoortjes te bepalen, maar meestal zak ik pasheel laat en wacht ik op volgende maaltijd. Als je niet stabiel bent en je start met je eten al hoog dan lijkt het me lastig om dat gegeven niet te weten als je na de maaltijd te hoog prikt.
Helaas welkom Hier jenale! Weet je ook wat je waardes waren? Of geen idee! Suc6 en lekker meekletsen hier! Caat maar prik jij dan met je "gewone" suiker elke dag zo vaak je bldsuiker? Of alleen tijdens de curve? Want om nou je hele leven zon 7 keer per Dag je blds te prikken lijkt me nogal wat 😐😐 Opzich vind ik je verhaal logisch.. Maar bij mij gaat t nu iig niet op, zal Dus door t verschil van zwschapsuiker en gewone te maken hebben. Neem bijv vandaag. Nuchter op 4,9 .. Heb 21eh gespoten voor 2 boterhammen na het eten 7.9.. Te hoog dus! En de gyn vond eigelijk dat ik sochtends dus al teveel spoot.. Terwijl ik t morgen naar 22 wou ophogen, en ook ga doen, omdat ik nu alweer 2 Dagen na een goede nuchtere waarde hoger dan 7 prik. Op t zelfde eten. Maandag moet ik Sowieso divas bellen voor de stripjes, dit kon de gyn niet ofzo.. Dus zal eens vragen wat ik hiermee kan.. Want prikte laatst op kwark Ook hoog..
marieke de internist vermoed dat het gewoon weer overgaat om dat mijn hba1c met 6 weken gewoon 5.8 was dus daar uit valt te concluderen dat ik geen diabetes voor de zwangerschap had, maar ik kan me niet voorstellen dat ik straks van 50eh naar in eens niets ga al blijf ik met deze hoeveelheid insuline wel heel keurig binnen de 4.4 en de 7.8 de waardes die hier voor zwangerschapsdiabetes staan. IK prik ook minimaal 7x per dag dus altijd voor en na de maaltijd en nu dus de sensor. Sinds de sensor 1 hypo gehad en nu maar weer prikken want het belletje gaat weer
Ik ben eigenlijk vergeten te vragen wat mijn waardes waren. Maar ik denk dat ik bij mijn zoontje ook zwangerschaps diabetes heb gehad. Hij woog namelijk ruim 9 pond bij 38 weken. En hij dipte daarna ook steeds met zijn suiker. Dat was ook de reden dat ik nu die suiker test moest doen. En er staan al groei echo's gepland. Ik hoor maandag wel wat mijn waardes waren en wat nu de bedoeling is.