Ik vind het allemaal tegen vallen... in het begin dacht ik dat ik er even aan moest wennen maar het went niet ( vind ik ) het spuiten doet niet echt pijn ofzo maar blijf het vervelend vinden . Ik mag volgens de diëtiste 3 sneetjes brood smorgens en 3 smiddags maar van brood schiet mijn suiker gelijk omhoog. Als ik daarbij óók nog een glas melk neem is het al helemaal te hoog. In de avond kan ik wel aardappelen eten en ik spuit dan minder als in de ochtend maar bij aardappelen blijft het wel weer goed. Je moet gewoon kijken wat bij jou werkt. De eerste weken schreef ik alles op wat ik at een erachter Hoe hoog de waarde was zodat ik precies wist wat wel een niet goed ging
Jeetje, klinkt als een heel gedoe zeg.... Kan je suiker zo hoog worden door melk ja? Ben echt zo benieuwd waar ze vrijdag mee aan komen.... Hoop echt dat ik geen insuline hoef te spuiten. Spuit jij al een tijdje? 2 x 3 sneetjes is nog best veel toch? Ik eet dat echt niet op een dag. Hoe zit dat eigenlijk met speltbrood? Eet ik ook wel eens, meer omdat ik het super lekker vind. Krijg je goede begeleiding met het dieet?
Ik vond het insuline spuiten echt onwijs meevallen. Maar ja ik spuit ook fraxiparine en die naald is 3x langer en ook veel dikker. Vond hey insuline spuiten heel goed te doen. Ben er helaas allergisch voor, maar dat is weer een ander verhaal
Je moet toch in je buik spuiten? Vraag mij af waar, want hij staat al zo strak! 😳 Is normale insuline dan met zo'n prikpen?
Voordat ik zwangerschapsdiabetes had at ik smorgens 2 sneetjes en smiddags 2 sneetjes volkorenbrood. Nu zit ik na 1 snee volkorenbrood al tegen de 9. Speltbrood heb ik geen idee van. De begeleiding van het dieet vind ik niet zo geweldig. Kreeg alleen folders mee en richtlijnen. Het spuiten van insuline moet in de buik ja. Het doet geen pijn maar ik blijf het vervelend vinden. Ik spuit nu sinds 7 weken insuline .
Je kunt dat overleggen want het mag vaak ook in je been of je arm. Ja het is een prikpen dus het naaldje is onwijs dun en kort. Meestal voelde ik de prik helemaal niet.
Hier vandaag bij de diëtist geweest en hier en daar nog tips gekregen, hier mag ik max 2 sneetjes per keer maar liefs 1 en dan bijvoorbeeld yoghurt.(30 koolhydraten is de max het liefs 20 per keer) De tip was meer vet te eten, zoals Griekse yoghurt, maar ook jus bij de aardappels omdat vet ervoor zorgt dat koolhydraten minder snel opgenomen worden. Mag wat meer tussendoor dan wat ik deed omdat anders inderdaad niet vol te houden is. Ben benieuwd hoe mijn waardes nu zijn
Noa, Vandaag hoor je toch meer? Succes! Gisteren zo iets raars...Teminste ik vond het raar Gisteren naar de bios en wilde wel prikken om te kijken naar mijn waardes dus 1 uur naar de maaltijd geprikt en dat was 9.3, toen toch nog even gauw onder de film geprikt en was hij opeens 6.8? Zakt je glucose zo snel?
Dinsdag en dan moet ik donderdag weer zo stomme test doen en dan wordt er bepaald als wel of niet insuline krijg.
Ben benieuwd als ze er wat mee doen want hier is naar twee uur officeel prikken onder de 7 goed. Nu heb net weer geprikt maar naar een uur en dan zit ik inderdaad dus te hoog... Maar zal over een uur denk ik wel onder de zeven zitten. Ga dinsdag wel aankaarten want mag/moet naar twee uur weer wat eten ivm anders te veel afvallen( 4 kilo in 3.5 week tijd)maar dan zit de waardes net onder de zeven en gaan ze dus weer omhoog.
Goedemorgen meiden! Lunap, wat gek zeg? Ik wist ook niet dat je waardes zo snel konden dalen. Hopelijk blijft het gewoon goed, al blijf je volgens mij wel net steeds te hoog zitten of niet? Ondanks dat je je zo streng aan het dieet houd... Gisteren inderdaad naar het ziekenhuis geweest. Vond het maar een beetje amaturistisch eerlijk gezegd. De VK in het ziekenhuis wist niet eens wat je waardes maximaal mochten zijn 😳. Ze hebben een uitgebreide echo gemaakt, bloed afgenomen en volgende week moet ik naar de diëtist en internist. Heb ook zo'n kastje mee gekregen om een dag curve te prikken. Aan de hand daarvan gaan ze verder kijken. Ze was er al van overtuigd dat ik icm een dieet een normale suiker zou krijgen, vind ik best knap... Ik hoop het natuurlijk enorm maar heb er geen gevoel bij... Ben net wakker, zo maar eens prikken!
Ik merkte wel dat naar een week mijn waardes lager waren. Mijn waardes zijn naar uur te hoog maar naar twee uur net goed. Maar vind het dieet bijna niet meer vol te houden. Ben zo slap op het ogenblik totaal geen puf meer. Probeer veel eiwitten enz te eten maar dan nog is het lastig het dieet
Het is echt achterhaald het na 2 uur prikken. Zo frustrerend. Maar ja toen ik in 2012 zwanger was moest ik na 2 uur onder de 7,8 blijven en dat redde ik steeds net met dieet. Kun je nagaan hoe hoog m'n suiker dan na een uur was. Maar m'n dochter was 3840 gram en haar suiker was prima toen ze geboren werd.
Jeetje Lunap, wat heftig zeg! Snap heel goed dat je het amper kan volhouden! Mag je echt zo weinig? 😔 Op het lijstje wat ik gisteren heb gekregen staat dat je 6-7 sneetjes brood per dag mag. Vind dat best veel! Maar volgens mij heb jij een heel ander dieet of niet? Ik heb 2 keer geprikt, nuchter 5.3 en na ontbijt (1 boterham met gatenkaas en 1 mok melk) 7.3. Nuage, is de norm de laatste jaren zoveel verandert ja?
Ja het is veel strenger geworden! In 2012 had ik dus na 2 uur <7,8 en nu is het na 1 uur <7,8! Met de nieuwe norm had ik dus vorige keer al insuline moeten spuiten en was ik 2 weken eerder bevallen
6-7 sneetjes! Haha was het maar waar lol, hier mag dus 20/30 koolhydraten per keer. Dus een broodje met melk bijv en daarna weer twee uur wachten. Dan weer broodje of yoghurt zolang maar 20/30 is en Ma x30. Vind gewoon lastig om de 6 x te eten, ik vergeet tussendoor gewoon heel snel waardoor ik tw laat wat wil eten ivm volgende maaltijd. Plus ik blijf de hele dag hongerig daardoor Ben benieuwd als je waardes nog zakken maar 7.3 naar twee uur is ben ik bang dat je nooit gaat reden met een dieet of op honger staking moet.